מלכי העולם: "הנוקמים" ניצחו את "אווטאר" - שברו את שיא ההכנסות

הסרט "הנוקמים: סוף המשחק" עקף את הסכום שהרוויח "אווטאר" ברחבי העולם - כך הכריז קווין פייגי, נשיא אולפני מארוול, בפני קהל מעריצים בכנס "קומיק-קון" • זו הפעם הראשונה מזה 22 שנה שהסרט בעל ההכנסות הגבוהות ביותר אינו של הבמאי ג'יימס קמרון

קווין פייגי והאחים רוסו / צילום: מריו אנזואוני, רויטרס
קווין פייגי והאחים רוסו / צילום: מריו אנזואוני, רויטרס

לאחר שני עשורים בהם מלך הקופות היה ג'יימס קמרון, ולאחר תקופה של כמעט עשור שבו הסרט מספר אחד בקופות ברחבי העולם (ללא התחשבות באינפלציה) היה "אווטאר" - יש מלך חדש בקופות, או יותר נכון מלכים. 

"הנוקמים: סוף המשחק" הצליח לעקוף את הסכום העצום של "אווטאר" (2,788.7 מיליארד דולר), כך דיווח קווין פייגי בכנס "קומיק-קון" שנערך אמש (שבת) בסן דייגו. הדיווח היה חלק מפאנל גדול שבו הודיע נשיא אולפני מארוול על הסרטים והסדרות העתידיים של החברה בשנתיים הקרובות. 

כאשר הסרט יצא ושבר את שיא ההכנסות לסוף שבוע ברחבי העולם עם יותר ממיליארד דולר, רבים הימרו שהסרט ישבור את שיאו של "אווטאר" - אלא שככל שהזמן התקדם, הסרט הרוויח סכומים קטנים יותר ויותר, והיה נראה שהדבר כבר לא ודאי. אלא שכאמור, אתמול הכריזה החברה שהיא כן הצליחה לעשות זאת. 

בעוד שהסרטים הקודמים שריסקו את הקופות נחשבו לסרטים שמובילים אותם הבמאים שלהם - בין אם אלה "טיטאניק" ו"אווטאר" של ג'יימס קמרון או "אי.טי" ו"פארק היורה" של סטיבן ספילברג - את הניצחון של הסרט החדש בסדרת "הנוקמים" נוטים לזקוף לזכותו של אדם אחד: המפיק קווין פייגי, ראש האולפן, שהצליח ליצור משהו ייחודי ובלתי ניתן לשחזור (למרות שרבים ניסו) עם "היקום הקולנועי של מארוול". 

סדרת הסרטים התחילה בשנת 2008 עם "איירון מן" - גיבור-על שהיה פחות מוכר מגיבורים כמו ה"אקס מן" או "ספיידר מן" ששלטו באותה תקופה בקופות. אך בזכות הופעתו של רוברט דאוני ג'וניור בתפקיד הראשי והשילוב בין הומור סרקסטי ועלילה סוחפת, הסרט הפך ללהיט עצום, כאשר בסופו חיכתה למעריצים הפתעה - הבטחה לסרט שמאחד את "איירון מן" עם גיבורי-על נוספים, תחת השם "הנוקמים". 

הייחוד של "היקום הקולנועי של מארוול" היה בכך שכל גיבורי-העל שבתוכו התאחדו פעם בכמה שנים ל"שיא" שבו הגיבורים ממשיכים את הסיפור שלהם מהסרטים קודמים ונלחמים באויב חדש יחדיו. "היקום" היה מעין שילוב בין סדרת טלוויזיה לקולנוע, שמצליחה לנצל את היתרונות של שניהם: הרפתקה גדולה על המסך באיכות הפקה מצד אחד - ומפגש חוזר עם הדמויות שגורם לצופים להיקשר אליהם מצד שני. השילוב יצר גם הבטחה לסיפור אחד גדול שקשור בין כל הסרטים, דבר שגרר את המעריצים לכל סרט של החברה, בין אם הם הכירו את הדמות מראש או לא. 

מאז עברו 11 שנה ו-22 סרטים, והזיכיון רק הלך וגדל - כאשר הוא מוסיף לשורותיו את הטובים והמובחרים מבין שחקני הוליווד ומקבל ביקורות מהללות כמעט על כל סרט שיוצא תחת המותג. כל זה הגיע לשיאו עם צמד הסרטים "הנוקמים: מלחמת האינסוף" (שיצא בשנה שעברה) ו"הנוקמים: סוף המשחק", שהפגיש את כל הגיבורים מכל הסרטים כולם בפעם הראשונה. "סוף המשחק" היווה את הסיום של מה שצופים חיכו לו במשך 11 שנה, ולפי התגובות, הביקורות וכמות הכרטיסים שנמכרה - אפשר לראות שהמעריצים היו מרוצים ביותר מהתוצאה.

לאחר ש"הנוקמים" עקף את "טיטניק"' הוציא ג'יימס קמרון הודעה לעיתונות שמפרגנת לסרט החדש. נכון לכתיבת שורות אלה, הוא עוד לא הגיב לשבירת השיא של "אווטאר". יש לציין שבניגוד לקופות בכלל העולם, בארה"ב "סוף המשחק" עבר את "אווטאר" כבר מזמן - אך עדיין לא כבש את המקום הראשון (וכנראה שגם לא יעשה כך) ששייך ל"מלחמת הכוכבים: הכuח מתעורר".