האחיות מאיימות להשבית את מערכת הבריאות החל מיום שלישי: "העבדות עברה מהעולם"

מדובר בשביתת אחיות כללית במתכונת חירום בכל מערכת הבריאות, אם כזו תצא לפועל • הסתדרות האחיות מוחה על עומסים כבדים במחלקות, היעדר תקנים מספיקים והפחתה משכר האחיות בישראל • "האחים והאחיות בישראל אינם עובדי כפייה. על כן החלטנו - די לעומסים וכן למטופלים"

אחיות / צילום: Shutterstock
אחיות / צילום: Shutterstock

האחיות בישראל מאיימות לשבות החל מיום שלישי הקרוב (23.7) והמשמעות היא שביתת אחיות כללית במתכונת חירום בכל מערכת הבריאות בישראל. האחיות, המאוגדות ב"הסתדרות האחיות", מוחות על עומסים כבדים במחלקות, היעדר תקנים מספיקים והפחתה משכרן. הסתדרות האחיות הכריזה על סכסוך עבודה במאי, וביוני היא היתרגמה גם לצעדים ארגוניים כמו אי השתתפות של חלק מהאחים והאחיות במבחני האקרדיטציה (תו תקן) בבתי חולים ובמקום זאת להימצא עם מטופלים.

בהקשר זה מסרו היום (א') בהסתדרות ש"האחים והאחיות בישראל אינם עובדי כפייה, ולא ייתנו עוד יד לעבודה מחוץ לתקנים ולרישיון, למטלות, נהלים ובקרות ללא תוספת כח אדם וללא תוספת שכר בהתאם. האחיות המשיכו לתת 200% מעצמן, על מנת לתת טיפול ראוי ובטוח לאזרחי ישראל. כל זאת, לא הפריע למשרד הבריאות להמשיך ולהטיל על כתפיהן של האחיות מאות נהלים, מטלות ובקרות ללא תוספת כח אדם וללא תוספת תקנים".

עוד הן מסרו היום: "נראה שבמשרדי הבריאות והאוצר שכחו שעידן העבדות עבר מן העולם, ובעזות מצח הפחיתו משכרן של האחים והאחיות, ועל כן החלטנו די לעומסים וכן למטופלים".

מחר בערב (ב') צפויה פגישה בין נציגי האחיות לבין מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב והממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן, ולאחריה ייוודע מה יעלה בגורל הפגישה.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "משרד הבריאות מכיר ומוקיר את עבודת האחיות, שנמצאות בלב העשייה של מערכת הבריאות והשירות הציבורי. אנחנו פועלים יחד עם כל הגורמים הרלוונטיים להקלת העומסים ומציאת פתרונות להפחתת העומס והשחיקה וזאת בהמשך להוספה של מעל 300 תקני אחיות רק לאחרונה. יחד עם זאת, לכולנו יש מחוייבות ואחריות למטופלים ולביצוע כלל המשימות והדרישות הנדרשות לטיפול רפואי בסטנדרט הנדרש. לא תהיה התגמשות בסטנדרט רפואי מציל חיים מצד המשרד".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הודיע הערב שהוא מגבה את שביתת האחיות ושלח מכתב למנכ"ל המשרד בר סימן טוב שבו התריע כי "אם במשרד לא יחזור בו מאיומיו כלפי האחים והאחיות - ההסתדרות תפעל במלוא עוצמתה כדי לשנות את רוע הגזירה כולל השבתה מלאה של מערך הבריאות בימים הקרובים".