תמ"א 38 בת"א: היזם יקבל 3 דירות, הבניין לא יורחב כלל

בבניין ברחוב הפטמן 2 בת"א היו חריגות בנייה שביצע הקבלן המקורי של הבית • במסגרת פרויקט תמ"א 38 היזם יקבל שתי דירות ועוד פנטהאוז, יכשיר את חריגות הבנייה וישפץ את הבניין כולו

הפטמן 2, תל אביב / הדמיה: החברה לחיזוק מבנים בישראל
הפטמן 2, תל אביב / הדמיה: החברה לחיזוק מבנים בישראל

סיפור הדיירים:

שרון נחום, אחד מבעלי הדירות: "אני הובלתי את התהליך מהתחלה. הייתה ציפייה מטורפת של השכנים לקבל יהלומים וזהב וצריך היה לרדת למציאות. בסופו של דבר הבינו שעדיף זה מאשר כלום. בדקנו המון יזמים, להערכתי בין 12 ל-15. התקדמנו עם חברה מסוימת ואז גילינו שיש כמה בעיות משמעותיות וברגע האחרון לא חתמנו.

"כשהבניין נבנה בשנות ה-50 הקבלן חרג מהיתר הבנייה. אז כשיצאנו לדרך עם תמ"א 38 העירייה באה ועשתה מדידות וגילתה את זה. גילינו את זה כבר אחרי שחתמנו עם היזם והוא הגיש את התוכנית לעירייה. ואז היה צריך למצוא אופציה אחרת: הוא הציע לעשות רק בחצי בניין ממ"ד ומרפסת שמש. 

דירה בבניין שלנו שווה פחות מדירה אחרת בעיר, כי הבניין במצבו הנוכחי מאוד רעוע. מעבר לתשתיות החדשות שנקבל, יהיה גם בניין שייראה ממש חדש, ואנחנו מקבלים פיצוי כספי על כל מ"ר ממ"ד ומרפסת שלא קיבלנו. ממילא רוב הדיירים בבניין רצו לשפץ אז הכי טוב לשפץ במילא בזמן השיפוץ". 

הפטמן 2, תל אביב / צילום: איל יצהר, הדמיה: החברה לחיזוק מבנים בישראל
 הפטמן 2, תל אביב / צילום: איל יצהר, הדמיה: החברה לחיזוק מבנים בישראל

התמורה ליזם:

קומה טיפוסית עם 2 דירות וקומת גג עם פנטהאוז אחד.

התמורה לדיירים:

לא יהיו תוספות בנייה עקב חריגות בנייה שביצע הקבלן המקורי של הבניין. החברה היזמית תכשיר שטחים אלה ע"י הזכויות מכוח תמ"א 38. הבניין יעבור חיזוק ושידרוג מקיף, תוספת מעלית, החלפת כל התשתיות, החלפת כל החלונות והתריסים בדירות, לובאים חדשים, פיתוח וגינון ועוד.

לו"ז:

בימים אלה מתקבל היתר בנייה, תחילת העבודות תוך כחודש.

הלית ינאי-לויזון

מיקום מדויק: הפטמן 2 במרכז תל אביב, לא רחוק מפינת קפלן ואבן גבירול

המצב הקיים: 3 קומות מעל קומת קרקע חלקית, 9 דירות קיימות, אין מעלית, ויש חניה לדירה אחת בלבד.

היזם: החברה לחיזוק מבנים בישראל.

אדריכל: חן איבגי