דיווח: אפל תשיק שלושה דגמי אייפונים עם מצלמות משופרות

לפי בלומברג, אפל תשיק שני אייפוני פרו, שיהוו שדרוג לדגמי אייפון XS ו-XS מקס משנה שעברה, ובנוסף אליהם יושק דגם שיחליף את ה-XR המוזל שהושק בשנה שעברה • בין השדרוגים: הטענה אלחוטי של אוזניות אייפודס, בלימת זעזועים ושיפור העמידות במים

מנכ"ל אפל טים קוק / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
מנכ"ל אפל טים קוק / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

אפל עורכת באופן מסורתי אירועי השקת אייפונים חדשים בחודש ספטמבר בכל שנה, וצפויה לעשות זאת גם בחודש הבא. החברה שומרת על סודיות מוחלטת בכל הנוגע למכשירים חדשים, אך דיווח ב"בלומברג" מפרט לגבי דגמי האייפונים הצפויים, וגם לגבי מכשירים נוספים שהחברה מתכננת להשיק בקרוב. לפי הדיווח, החברה תחשוף שלושה אייפונים חדשים, כמו בכל שנה מאז 2017. שניים מהם יהיו אייפוני פרו, שיהוו שדרוג לדגמי אייפון XS ו-XS מקס משנה שעברה, ובנוסף אליהם יושק דגם שיחליף את ה-XR המוזל שהושק בשנה שעברה.

לפי הדיווח, בעוד שהעיצוב של דגמי הפרו יהיה דומה למכשירים שהושקו בשנה שעברה, הם יציגו שורת שיפורים, בהם מערכת מצלמות בגב המכשיר שתאפשר לצלם תמונות וסרטונים באיכות גבוהה יותר ועם שדה ראייה רחב במיוחד, ותכונה חדשה שתאפשר למערכת לצלם שלוש תמונות בו זמנית ולהשתמש בבינה מלאכותית כדי לתקן תמונות, למשל במקרים בהם אחד המצולמים נמצא מחוץ לאחת התמונות. המערכת גם תשפר תמונות שנלקחו בסביבה ללא הרבה תאורה. משתמשים יוכלו בנוסף לרטש, להוסיף אפקטים, לשנות את הצבעים ולחתוך סרטונים בזמן שהם מצולמים.

בנוסף, מכשירי הפרו יוכלו להטעין באופן אלחוטי אוזניות אייפודס שיונחו על גבם, יכילו טכנולוגיית בלימת זעזועים חדשה שתסייע להם להתמודד טוב יותר עם נפילות, סנסור של Face ID שיתפוס זווית רחבה יותר כך שמשתמשים יוכלו לפתוח את נעילת המכשיר בקלות, למשל כשהוא מונח על השולחן, ושיפור העמידות במים כך שמכשיר יוכל לשהות מתחת למים זמן רב יותר מבלי להינזק.

האייפון המוזל החדש יצויד במצלמה שנייה בגבו שתאפשר לבצע זום עמוק יותר מבלי לפגוע באיכות. לשלושת המכשירים יהיו מעבדי A13 מהירים יותר, והם יוכלו להתמודד עם משימות שדורשות יכולות מתמטיות כמו טכנולוגיות AR וראייה ממוחשבת.

ב"בלומברג" דיווחו בנוסף כי אפל מתכננת להשיק גם דגמים חדשים של אייפד פרו בגודל 11 אינץ' ו-12.9 אינץ', שיצוידו גם הם במצלמות טובות יותר ושבבים מהירים יותר לעומת המכשירים שבשוק, ולשדרג גם את האייפד שמיועד לתלמידי בתי ספר שיצויד במסך גדול יותר של 10.2 אינץ'.

לפי "בלומברג", בשנה הבאה אפל צפויה להשיק אוזניות איירפודס חדשות עם עמידות למים וביטול רעשים, רמקול הומפוד מוזל ומחשב מקבוק פרו עם מסך של 16 אינץ' ושוליים דקים יותר - הלפטופ הגדול ביותר שהחברה הוציאה מזה שנים. דגמי האייפון שתוציא בשנה הבאה צפויים לכלול קישוריות 5G ומצלמות תלת מימדיות שיסייעו לשפר את יכולות ה-AR. אפל סירבה להגיב לדיווח.