"גלובס" תובע את העיתונאי מתי גולן על תשלומי יתר שקיבל וטוען כי התבטא באופן לא הולם "כלפי נשים, חרדים, נבחרי ציבור, מצביעי ימין ועוד"

בחודש מאי האחרון הגיש גולן כתב תביעה נגד העיתון לאחר שהסתיימה ההתקשרות עמו, וטען כי מדובר בפיטורי "השתקה" פוליטיים • בכתב ההגנה טוען "גלובס", בליווי דוגמאות, כי כתיבתו של גולן לא עמדה ברף המקצועי והאתי של ההנהלה הנוכחית • כמו כן הוגש כתב תביעה שכנגד על סך 2.4 מיליון שקל • גילוי מלא

תביעה, אילוסטרציה / צילום: שאטרסטוק
תביעה, אילוסטרציה / צילום: שאטרסטוק

העיתון "גלובס" הגיב ביום חמישי האחרון לכתב התביעה של העיתונאי מתי גולן נגדו. בכתב ההגנה נטען כי ההתקשרות עם גולן הופסקה לאחר שהתברר כי השירותים אותם סיפק אינם עומדים עוד ברף המקצועי והאתי הנדרש ב"גלובס" תחת ההנהלה הנוכחית. לפי הנכתב, "סגנון הכתיבה של התובע נתגלה כפוגעני ושטחי וכלל התבטאויות בלתי הולמות כלפי אנשים פרטיים וכלפי קבוצות ובהן נשים, חרדים, מצביעי ימין ועוד".

כמו כן הגיש "גלובס", באמצעות עורכי הדין דפנה שמואלביץ', ליאת סעדון-לוי ואייל ארז, כתב תביעה נגדי על סך כ-2.4 מיליון שקל, בבקשה להשבת סכומים אשר שולמו ביתר, מכוח הסכמי ההתקשרות בין הצדדים.

בחודש מאי האחרון הגיש מתי גולן לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב תביעה בסך 1.2 מיליון שקל נגד "גלובס" לאחר הפסקת ההתקשרות עמו, וטען כי הוא אינו "קבלן עצמאי", וכי קיים "חשש כבד ביותר שמדובר בפיטורי 'השתקה' פוליטיים, לאחר שהתובע לא כתב 'סיקור אוהד' לגורמים מסוימים".

בכתב ההגנה טוען "גלובס" כי התביעה שהגיש גולן משקפת חוסר תום-לב קיצוני מצידו, וכי הסכם ההתקשרות עם גולן (עורך דין בהשכלתו) אושר על-ידו שוב ושוב וכלל הטבות, לרבות תמורה גבוהה ביותר ואפשרות לתפקידים בפלטפורמות נוספות. כמו כן מוזכר כי ההתקשרות עם גולן הופסקה כ-15 שנה לאחר גיל הפרישה, וכי מדובר באדם בעל היסטוריית תביעות, לרבות נגד מעסיקיו השונים.

כתב ההגנה כולל שורה ארוכה של דוגמאות לסגנון הכתיבה שהוביל להפסקת ההתקשרות, לרבות דוגמאות לטורים והתבטאויות שחלקם נפסל לפרסום. למשל אמירות על המראה של איילת שקד, רמיזות לא ראויות על האופן שבו כביכול התקדמה מירי רגב בצבא וכן התבטאויות חריגות נגד מצביעי ימין בכללותם: "אנשים חסרי דעת ומוסר", "שפוטים" ו"אנשים מצומצמי מוחין...".

עוד טוען "גלובס" כי בפגישה שהתקיימה עמו התייחס גולן למנכ"לית ויו"רית "גלובס" אלונה בר און ולעורכת נעמה סיקולר באופן בעייתי וכינה אותן בזלזול "שתי בנות". עוד עולה מכתב ההגנה כי גולן אף אמר לבר און בשיחה קודמת: "הגיע הזמן שתדעי את האמת על אביך ותפסיקי להיות ילדה קטנה" (אלונה בר און היא בתו של חיים בר און, שהיה המו"ל המרכזי של עיתון "גלובס", אשר נפטר בשנת 1998. בר און רכשה את השליטה ב"גלובס" בשנת 2017 מידי כונסי הנכסים של אליעזר פישמן מטעם בנק לאומי ובנק הפועלים, לאחר מאבק משפטי ממושך).