משרד הביטחון שילם 55 אלף שקל לכיסוי החוב של הדס שטייף בהוצאה לפועל

כזכור, ביהמ"ש חייב את כתבת גל"צ הדס שטייף במאות אלפי שקלים, אותם משרד הביטחון הסכים לשלם • ל"גלובס" נודע כי השבוע הועברו 55 אלף שקל נוספים בהוראת הפרקליטות, לאחר ששטייף לא שילמה את חובה בזמן

הדס שטייף מגיעה לבית המשפט / צילום: שלומי יוסף
הדס שטייף מגיעה לבית המשפט / צילום: שלומי יוסף

משרד הביטחון העביר למעלה מ-50 אלף שקל לטובת העיתונאי נתן זהבי, לכיסוי החוב של כתבת גלי צה"ל הדס שטייף בהוצאה לפועל - כך נודע ל"גלובס".

כזכור, בית משפט השלום בתל-אביב חייב את הדס שטייף בפיצוי של 390 אלף שקל בגין 13 פרסומים שונים נגד זהבי, שעל כולם לא עמדו לה ההגנות הקבועות בחוק. מלבד זאת חויבה שטייף בהוצאות משפט בסך 30 אלף שקל.

את שטייף ייצגה פרקליטות המדינה, והיא ערערה לבית המשפט המחוזי וביקשה עיכוב ביצוע פסק הדין עד מתן פסק הדין של ערכאת הערעור. בית המשפט החליט כי מחצית מן הסכום ישולם מיידית, והחצי השני רק אם בית המשפט ידחה את ערעורה.

אלא שהזמן חלף, ושטייף לא שילמה את הכסף. זהבי החליט לפתוח נגדה תיק בהוצאה לפועל, שתפח לכדי 55 אלף שקל. רק לאחר שהוטל צו עיקול על משכורתה של שטייף, משרד הביטחון העביר על-פי הוראת הפרקליטות את הכסף לטובת זהבי.

עורך דינו של זהבי, ליאור אפשטיין, סירב לסגור את התיק, בטענה כי שטייף מחויבת לשלם אף את הקנסות ואת הריביות שנצברו בהוצאה לפועל, שכאמור האמירו לכ-55 אלף שקל.

המדינה לא חויבה כלל

בתחילה סירבה הפרקליטות להעביר את הסכום הנוסף וטענה כי יש לסגור את התיק. אולם בשבוע החולף הכסף הועבר לזהבי.

החלטת המדינה לשלם את הפיצויים שבהם חויבה שטייף באופן אישי, מבלי שניתנה לה חסינות, הרימה לא מעט גבות בקרב גורמים הבקיאים בתיק ובמדיניות הפרקליטות בייצוג עובדי מדינה. לדברי אותם גורמים, ההחלטה כעת לשלם אף את החוב בהוצאה לפועל שנובע מאי-תשלום בזמן של הפיצויים, היא תמוהה אף יותר.

בהוראת ביצוע התשלום עליה חתומה פרקליטת מחוז תל-אביב, עו"ד ליאורה חביליו, נכתב כי "על-פי פסק הדין, המדינה חויבה לשלם לזוכה נתן זהבי סך של 54,620 שקל עבור חוב בתיק הוצאה לפועל. את התשלום יש להעביר לזוכה".

הודעה זו תמוהה, כיוון שהמדינה לא חויבה כלל, והחייבת הייתה הדס שטייף בלבד, שעליה הייתה מוטלת החובה לשלם את חובה בזמן או לדאוג לתשלום החוב על-ידי המדינה. 

חובת הצייתנות לפסק דין אזרחי

במענה לשאלת "גלובס" מדוע הפרקליטות משלמת חוב אישי בהוצאה לפועל שנובע מאי-תשלום הפיצוי במועד, נמסר מפרקליטות המדינה כך: "פסק הדין, עליו הוגש ערעור, חייב את הנתבעת בתשלום פיצוי כספי בגין פרסומים אותם פרסמה הן בפייסבוק והן במסגרת עבודתה ככתבת בגלי צה"ל. בנסיבות אלה, בשלב זה שולם החוב הכספי על-ידי המדינה עד להכרעה בערכאת הערעור".

עורך דינו של זהבי, ליאור אפשטיין, מסר בתגובה: "בכאב של אוהב אנו מרגישים מדקרות בלב פעם אחר פעם, משאנו נוכחים שפרקליטות המדינה לא רק מייצגת כקצינת בית משפט את הגברת שטייף, אלא נרצעת פעם אחר פעם אחר גחמותיה והמאבק שהיא מנהלת בתודעתה בלבד. כך מתבטאים הדברים בהתעלמותה המוחלטת של הגברת שטייף מפסק הדין שניתן ומהחובה לציית לו.

"ברור ומובן כי הפרקליטות רשאית לערער ולהיאבק על גישתה המשפטית שנהדפה ונדחתה בבית משפט השלום. אלא שהזכות הזאת כפופה לחובה לציית עד שיפסק, אם ייפסק, אחרת. כאחרונת עורכי הדין מבקשת הפרקליטות לשרת את המאוויים הלא משפטיים של הלקוחה שלה.

"אי-הציות והזלזול בפסק הדין של כבוד השופטת אושרי פרוסט מביא, מעבר לבזבוז של עשרות אלפי שקלים מהקופה הציבורית, גם ובעיקר לתהייה האם חובת הצייתנות לפסק דין אזרחי אינה חלה על כל המידיינים והמייצגים. יש לתהות כמו כן האם הגברת שטייף הייתה מתנהגת בהתרסה כה כוחנית, אם הייתה נדרשת ככל אזרח לשלם את מחדליה בהוצאה לפועל". 

בגלי צה"ל בחרו שלא להגיב לידיעה.