בורסות עולם | סיקור שוטף

נמחקו העליות בוול סטריט בסגירת המסחר

הפד הזרים גם היום 75 מיליארד דולר לשוק האשראי לטווח קצר בארה"ב (repo) • מכירות הבתים הקיימים בארה"ב עלו ב-1.3% בחודש אוגוסט • תביעות האבטלה הראשוניות בארה"ב בשבוע החולף עלו ב-2,000 ל-208 אלף • הבנק הבריטי הותיר את הריבית ללא שינוי בצל אי-ודאות בנוגע לברקזיט • מיקרוסופט הודיעה על הקצאה של 40 מיליארד דולר לרכישה חוזרת של מניות, והעלאת הדיבידנד הרבעוני ב-5 סנט למניה

בניין הבורסה של ניו יורק בוול סטריט / צילום: רויטרס, Mike Segar
בניין הבורסה של ניו יורק בוול סטריט / צילום: רויטרס, Mike Segar

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

בורסות וול סטריט מחקו את העליות הקלות שנרשמו לאורך המסחר, כשברקע עקום התשואות רשם היפוך נוסף, ומעלה את החשש מפני מיתון. זאת, בהמשך להורדת הריבית על ידי הפד אתמול ב-0.25% בהתאם לתחזיות בשוק. יו"ר הפד פאואל לא צופה כי הכלכלה האמריקאית תיכנס למיתון, ולא רואה הורדה נוספת של הריבית השנה, בניגוד לתחזיות השוק.

מדד דאו ג'ונס איבד 0.2%, מדד S&P 500 שגירד את שיא על הזמנים, ננעל ללא שינוי מהותי.

מחיר הנפט עלה ב-0.45% לרמה של 58.4 דולרים לחבית. החוזים על הזהב ירדו ב-0.65% ל-1,505.8 דולרים לאונקייה.

21:30

העליות בוול סטריט התמתנו בשעה האחרונה, בשברקע עקום התשואות רשם היפוך, ולאחר הורדת הריבית של הפד אתמול ב-0.25% בהתאם לתחזיות בשוק. בתוך כך, הפד הזרים היום 75 מיליארד דולר לשוק הריפו, בפעם השלישית ברציפות.

19:45

בוול סטריט המדדים עולים בעד 0.3% בהמשך להורדת הריבית אתמול. הפד הזרים גם היום 75 מיליארד דולר לשוק האשראי לטווח קצר בארה"ב (repo), לאחר שאתמול הזרים סכום זהה וביום שלישי הזרים לשוק 53.2 מיליארד דולר.

התשואה על האג"ח האמריקאי ל-10 שנים (1.775%) נסחרת מתחת לזו של האג"ח לשנתיים (1.746%). כאשר הריבית לטווח הארוך גבוהה יותר מזו שמציעה האיגרת חוב לטווח הקצר, משמע כי המשקיעים מעריכים כי בטווח הארוך דברים עלולים פחות להסתבך מאשר בטווח הקצר.

18:48

בורסות וול סטריט ננעלו בעליות בהובלת מדד הקאק הצרפתי שטיפס ב-0.68%. מדד הדקס הגרמני עלה ב-0.55% ומדד הפוטסי הבריטי הוסיף 0.6% לערכו. הבנק המרכזי בבריטניה השאיר את הריבית ברמה של 0.75% על רקע האי-ודאות בנוגע לברקזיט.

בוול סטריט המדדים עולים בהמשך להורדת הריבית אתמול. מדד הנאסד"ק מוביל את העליות ומטפס ב-0.5%. 

חברת Airbnb הודיעה על כוונתה לצאת להנפקה. החברה חושפת כי ברבעון השני של 2019 היא הכירה בהכנסות של יותר ממיליארד דולר, וכי מדובר ברבעון השני מאז השקתה ב-2016 בו החברה עברה את הרף של מיליארד דולר בהכנסות.

17:00

עקום התשואות בשוק האג"ח האמריקאי, שמהווה אינדיקציה לפני מיתון, שוב התהפך, כאשר התשואה על האג"ח האמריקאי ל-10 שנים נסחרת ברמה של 1.769%, מתחת לזו לשנתיים שנסחרת ב-1.726%.

מכירות הבתים הקיימים בארה"ב עלו ב-1.3% בחודש אוגוסט לקצב של 5.49 מיליון בתים. מדובר בקצב מכירות הגבוה מזה 17 חודשים.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות בהמשך להודעת הריבית של הפד אתמול, שחתך את הריבית בשיעור של 0.25%. מדד דאו ג'ונס מטפס ב-0.2%, נאסד"ק עולה ב-0.4% ומדד S&P 500 מטפס ב-0.25%.

מניית מיקרוסופט  מזנקת ביותר מ-2% בהמשך להודעתה על הקצאה של 40 מיליארד דולר לרכישה חוזרת של מניות, והעלתה את הדיבידנד הרבעוני ב-5 סנט ל-51 סנט למניה.

בהמשך להודעת הריבית של הפד,גיל בפמן, הכלכלן הראשי של לאומי, אומר כי "לפי הערכת הפד, שוק העבודה של ארה"ב נותר חזק והפעילות הכלכלית עלתה. עם זאת, מבחינת ההרכב, בזמן שההוצאות של משקי הבית עלו, ההשקעה בנכסים קבועים של הסקטור העסקי והיצוא נחלשו. במבט על 12 החודשים האחרונים, מדדי האינפלציה השונים מצויים מתחת ל-2% וציפיות האינפלציה נמוכות יחסית. הורדת הריבית באה בעיקר על מנת לייצר רשת ביטחון כנגד השפעות העלייה במידת אי-הוודאות והסיכונים שגברו לפעילות הכלכלית ולסביבת האינפלציה הרצויה. להערכתנו "הדלת" נותרה פתוחה לעוד הפחתת ריבית אחת, אך לא יותר מכך, וזאת באופן שהינו תלוי נתונים. הערכה זו תביא בחשבון מגוון רחב של מידע, כולל מדדי שוק העבודה, אינדיקטורים לאינפלציה בפועל וציפיות לאינפלציה וההתפתחויות הפיננסיות והכלכליות הבינלאומיות".

16:00

החוזים העתידיים בוול סטריט עברו לעליות, ובולטת מניית IBM .

מספר הפונים לקבל דמי אבטלה בארה"ב עלה באמצע ספטמבר, כך נמסר היום, וזאת שבוע לאחר נפילה חדה בנתון זה. תביעות האבטלה החדשות, המהוות מדד גס להיקף הפיטורים, עלו ב-2,000 ל-208,000 בשבעת הימים שהסתיימו ב-14 בספטמבר. שבוע קודם לכן מצביעים הנתונים המתוקנים על נפילה של 13,000 במספר התביעות ל-206,000, שפל של חמישה חודשים כמעט. הערכת הכלכלנים הייתה ל-215,000 תביעות ראשונות בניכוי עונתי. 

הממוצע החודשי, היציב יותר, של תביעות חדשות ירד ב-750 ל-212,250. הממוצע של ארבעת השבועות מספק מדד מדויק יותר בנוגע למצב שוק העבודה, לעומת הנתון השבועי התנודתי יותר. 

14:55

המסחר בחוזים העתידיים על המדדים בוול סטריט מצביעים על פתיחת מסחר שלילית הצפויה בניו יורק, על רקע הורדת הריבית של הפד אמש. 

14:00

בהחלטה פה אחד החליט הבנק המרכזי בבריטניה (BOE), בנק אוף אינגלנד, להותיר את שיעורי הריבית במדינה על 0.75%, ולהמשיך את הרכישות הממשלתיות בהיקף של 435 מיליארד ליש"ט, על רקע האי-ודאות הנמשכת סביב הברקזיט, שמרחפת מעל הכלכלה החמישית בגודלה בעולם. בחודשים האחרונים אותת הבנק - מתוך הנחה שבריטניה תימנע מברקזיט שיביא לזעזועים - כי סביר יותר שהוא יעלה את הריבית מאשר יקצץ אותה.  

לדברי הבנק נרשמה האטה בכלכלה הבסיסית, אולם היא נותרה בטווח החיובי, וכמו כן נראה כי בקרב החברות מתחילה להירשם נטייה לעודף היצע.

"אי-ודאות עקשנית בנוגע לברקזיט וצמיחה גלובלית מואטת הובילו לפער מחודש בין ההיצעים לביקושים. אי-ודאות מוגברת סביב אופי הפרידה של בריטניה מגוש האירו פירושה שהכלכלה תוכל ללכת לכיוונים רבים בשנים הקרובות. התגובה ההולמת של המדיניות המוניטרית תהיה תלויה במאזן ההשפעות של הברקזיט על הביקושים, ההיצעים ועל שער החליפין של הליש"ט", מסר הבנק המרכזי.

11:00

המדדים בבורסות אירופה נסחרים בעליות קלות. מדד סטוקס אירופה 600  מטפס בכ-0.2% ורוב הבורסות והמגזרים עברו לטריטוריה החיובית לאחר פתיחת מסחר שלילית. 

בעליות בולטת מניית IG Group  הבריטית, לאחר שהחברה הודיעה כי היא מצפה לחזור לצמיחה בהכנסות ב-2020. מניות פלטפורמת המסחר המקוון עולות בכ-6%.

מניית נקסט  צונחת לאחר פרסום התוצאות למחצית הראשונה של השנה. רשת ההלבשה מציגה עלייה של 2.7% ברווח בששת החודשים הראשונים של השנה, אך הודיעה כי השבועות הראשונים של עונת הסתיו שלה היו מאכזבים. המניה, הנסחרת בלונדון, צוללת ב-4%. 

בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת. בבורסת טוקיו  נסגר המסחר בעלייה של כ-0.4% לאחר שהבנק המרכזי של יפן הותיר את מדיניות ההקלה המוניטרית שלו ללא שינוי, אך רמז כי הוא עשוי לקצץ את שיעור הריבית עמוק אף יותר אל תוך הטריטוריה השלילית. 

בורסת שנחאי  ננעלה בעלייה של קרוב ל-0.5%, ובורסת שנזן רשמה עלייה של כ-1%. בהונג קונג ננעל מדד הנג סנג  בירידה של 1%, ואילו בסיאול סיים מדד קוספי  הקוריאני את המסחר בעלייה של כ-0.5%.

10:15

ירידות קלות נרשמות בפתיחת המסחר בבורסות אירופה, לאחר שהפד הוריד את הריבית בארה"ב אמש, אך אותת על רף גבוה יותר לביצוע הקלות נוספות.

רוב הבורסות והמגזרים באירופה נסחרים בטריטוריה השלילת. 

המשקיעים מצפים להודעת הבנק המרכזי של אנגליה על הריבית שלו היום בשעה 14:00 (שעון ישראל). הבנק המרכזי צפוי להשאיר את הריבית ללא שינוי, פחות מ-45 ימים לפני שהמדינה צפויה לעזוב את האיחוד האירופי.

בשעה 11:00 (שעון ישראל) צפוי גוש האירו לפרסם את נתוני החשבון השוטף.  

07:00

המניות באסיה נסחרות בדרך-כלל בעליות הבוקר (ה'), לאחר שהפדרל ריזרב בארה"ב קיצץ אמש את הריבית - אך הציג עמדה מפולגת בנוגע להמשך צעדיו השנה.

בסין נרשמות עליות בבורסות שנחאי  ושנזן, אולם ההנג סנג  בהונג קונג מאבד יותר מ-1%, ומניות מבטחת החיים AIA  צונחות ב-2.5%.

מדד ניקיי בטוקיו עולה אף הוא בכ-1%, בהובלת עליות במניית Fast Retailing .

עליות נרשמות גם במדד קוספי  בקוריאה הדרומית, ומניית סמסונג אלקטרוניקס  מתחזקת ב-2%.

מדד S&P/ASX 200  האוסטרלי רושם אף הוא עליות. שיעור האבטלה במדינה עלה ל-5.3% באוגוסט, ובעקבות הנתון נחלש הדולר האוסטרלי מ-0.684 דולר ארה"ב ל-0.6785 דולר ארה"ב.  

בעקבות הודעת הפד אמש הודעה היום הרשות המוניטרית של הונג קונג כי היא מתאימה את שיעור הריבית במדינה, ומורידה אותו ב-0.25% ל-2.25%. 

הבנק המרכזי של יפן שמר היום על יציבות במדיניות המוניטרית שלו, הותיר בצעד צפוי את יעד הריבית שלו על מינוס 0.1%, ואת התחייבותו לתשואת של 0% באג"ח לעשר שנים. 

עליות קלות נרשמות היום במחירי הנפט.

המסחר בוול סטריט ננעל אמש ללא שינוי לאחר ירידות שהתמתנו בנעילה בהמשך להודעת הריבית של הפד. הבנק המרכזי הוריד ריבית בהתאם לצפי בשווקים, אך חברי ועדת השוק הפתוח חלוקים לגבי התוואי השנה, בעוד השוק צופה הורדה נוספת ב-2019. לאחר ההודעה המדדים ירדו סביב ה-1%.