סיום המשבר בסלולר? עובדי סלקום ופלאפון חוזרים לעבודה

(עדכון) - הנהלת פלאפון מקפיאה את השימועים לפיטורים • בסלקום העובדים וההנהלה ייכנסו למו"מ אחרי החגים • במסגרת ההסכמות שהושגו בתיווכו של יו"ר ההסתדרות, הצעדים הארגוניים בשתי החברות יופסקו לאלתר

מנכ"ל סלקום ניר שטרן / צילום: תמר מצפי
מנכ"ל סלקום ניר שטרן / צילום: תמר מצפי

עובדי סלקום ופלאפון חוזרים לעבודה תקינה ומפסיקים את העיצומים. העובדים והנהלת החברות, בתיווכו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, החליטו להפסיק את העיצומים ובמקביל לחזור לשולחן המשא-ומתן, תוך שהנהלת פלאפון מקפיאה את השימועים לפיטורי עובדים. בסלקום העובדים וההנהלה ייכנסו למשא-ומתן לאחר החגים. 

לצד גיבוש מתווה מוסכם של פרישה והתייעלות, הוחלט בפלאפון לבטל את השימועים לכלל העובדים שזומנו להליך ערב החג, ולחזור מההחלטה על סגירת היחידה הארגונית שאליה משתייכים.

כחלק מההבנות שהושגו בפלאפון, בתיווכו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ובניסיון למנוע פגיעה בשירות שניתן לציבור, הוסכם על מסגרת להמשך המשא-ומתן בין הצדדים עד לחתימת ההסכם. ההבנות כוללות, בין היתר, מנגנון ליישוב חילוקי דעות, תוך התחייבות הדדית של הצדדים להימנע מצעדים חד-צדדיים. לפיכך ובהתאם לסיכום, יופסקו לאלתר הצעדים הארגוניים, ועובדי פלאפון ישובו לעבודה סדירה.

בישיבה היום (ד') לקחו חלק סמנכ"ל משאבי אנוש בחברת פלאפון צביקה אברמוביץ' ונציגי הנהלת החברה, ועד העובדים בראשות יחיאל שמן, יו"ר איגוד עובדי הסלולר האינטרנט וההייטק יקי חלוצי ופרופ' ירון זליכה. 

מנכ"ל סלקום: "אין ברירה"

מוקדם יותר היום נעצרה לחלוטין העבודה במטה סלקום בנתניה, והעובדים התכנסו לשיחת הסברה בלובי. יו"ר ועד עובדי סלקום, מיה יניב, מסרה: "עובדי סלקום לא ישלמו את מחדלי הניהול של מנכ"ל ויו"ר החברה! לא יתקיים משא-ומתן עד שלא תצא הודעה על הקפאת הצעדים החד-צדדיים והברוטליים של ההנהלה".

במקביל, עובדי סלקום השביתו את הטיפול בתקלות רשת ואת המרלו"ג (מרכז לוגיסטי), ולא הייתה קבלה והוצאה של מכשירים לתיקון.

ניר שטרן, מנכ"ל סלקום, קרא לעובדים לחזור לשולחן המשא-ומתן. לדבריו, "אני מכבד את זכות העובדים לנקוט פעולות ארגוניות, אולם אתמול בחר ועד העובדים להשבית את העבודה באופן בלתי חוקי. התוכנית קשה וכואבת, אבל במצבנו אין לנו ברירה, ואנו חייבים להבריא את החברה". נזכיר כי הפעולות הארגוניות שנוקט ועד עובדי סלקום מגיעות על רקע כוונת החברה לפטר 700-800 עובדים אחרי החגים. 

שטרן אמר: "אני קורא לכם, עובדי סלקום, גלו אחריות. בסוף התהליך לרובכם יהיה מקום עבודה יציב ובטוח. אני קורא לוועד העובדים לעצור את המהלכים הקיצוניים אשר מביאים לפגיעה בלקוחות, בחברה ובסופו של יום גם בעובדים".

לדבריו, "לצערי, עד כה ועד העובדים מסרב לשבת ולדון עימנו - ולכן אני שב וקורא לוועד העובדים, כפי שקראתי מלכתחילה, לשבת מיידית לשולחן המשא-ומתן. אני נחוש להבריא את החברה. כן, התוכנית קשה וכואבת, אבל במצבנו אין לנו ברירה, ואנו חייבים להבריא את החברה" .