עו"ד ליאת בן-ארי מונתה למשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית

פרקליטת מחוז ת"א ליאת בן-ארי, האמונה על תיקי נתניהו, מונתה לתפקיד ע"י ועדת המכרזים • לפני התכנסות ועדת המכרזים היום התחוללה מהומה, כאשר מ"מ מנכ"לית משרד המשפטים, סיגל יעקבי, ביקשה לבטל את המכרז

עו"ד ליאת בן-ארי / צילום: יונתן בלום
עו"ד ליאת בן-ארי / צילום: יונתן בלום

ועדת המכרזים הסכימה היום (ה') פה-אחד על מינויה של עו"ד ליאת בן-ארי לתפקיד המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית. בן-ארי מכהנת כיום כפרקליטת מחוז תל-אביב מיסוי וכלכלה ומתפקדת כתובעת בתיקי נתניהו שהשימוע בעניינם ייערך בשבוע הבא. רגע לפני התכנסות הוועדה התחוללה מהומה, כאשר ממלאת-מקום מנכ"לית משרד המשפטים, עו"ד סיגל יעקבי, ביקשה לבטל את המכרז.

יו"ר ארגון הפרקליטים, עו"ד אורית קורין, בירכה על סיום ההליך המכרזי: "אנו שמחים שבסופו של דבר, על אף הקשיים והדחיות של למעלה משנה וחצי, תאויש המשרה. ארגון הפרקליטים ימשיך לוודא שהתהליכים יתנהלו על-פי הנהלים גם בעתיד ויילחם בכל ניסיון לא ענייני לעכב הליכי מינויים של פרקליטים בכל הדרגים".

נזכיר כי בחודש יוני השנה הודיעה נציבות שירות המדינה על הקפאת המכרז לתפקיד המשנה לפרקליט המדינה, בעקבות תלונה אנונימית שהוגשה כביכול בשם "פרקליטים מודאגים". בתלונה נאמר כי התפקיד לא מאויש זה כשנה, ולכן יש לבדוק מדוע פורסם מכרז לתפקיד דווקא לאחר פיטוריה של שרת המשפטים איילת שקד, וטרם כניסתו לתפקיד של השר אמיר אוחנה. עוד הועלו טענות כי לא תקין שפרקליט המדינה שי ניצן, שמסיים את תפקידו בעוד כחצי שנה, ישפיע על מינוי המשנה - שממונה לכהונה של שמונה שנים.

הליך המכרז חודש ב-25 ביולי. ואולם היום, רגע לפני שוועדת המכרז התכנסה שוב, היה איום שהוא יבוטל, וזאת כאמור לאחר שמנכ"לית משרד המשפטים הזמנית, עו"ד סיגל יעקובי, ביקשה לבדוק תלונות חדשות שהוגשו. בסופו של דבר המכרז חודש שוב, וכאמור עו"ד בן-ארי נבחרה פה-אחד לתפקיד שאויש בעבר על-ידי עו"ד יהודה שפר.

עו"ד בן-ארי היא, כאמור, הפרקליטה המובילה שמלווה את חקירת ראש הממשלה בנימין נתניהו בשלושת תיקיו. בן-ארי סברה כי יש להעמיד את נתניהו לדין בגין קבלת שוחד בשלושת התיקים; וביחד עם פרקליט המדינה ניצן הציגה בכך גישה מחמירה משמעותית יותר מזו של היועמ"ש אביחי מנדלבליט ביחס למעשיו של נתניהו, כפי שעלו מחומרי החקירה.

נזכיר כי בן-ארי היא גם הפרקליטה שניהלה את משפטו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בתיק הולילנד והביאה להרשעה, אומנם חלקית, של כל החשודים המרכזיים בפרשה, ובראשם אולמרט.