טבע מאשרת את הדיווח על הסדר בפרשת האופיואידים: תשלם 20 מ' ד' ותספק תרופות נגד התמכרות ב-25 מיליון דולר

(עדכונים) - רגע לפני תחילת המשפט בקליבלנד, טבע ו-3 חברות נוספות שנתבעו בגין שיווק של משככי כאבים אופיואידים ממכרים, הגיעו להסדר פשרה • בנוסף, טבע הגיעה למתווה פשרה עקרוני ליישב את שאר התביעות הקיימות עם מדינות נוספות; בהסכם זה טבע תתרום את התרופה buprenorphine naloxone למשך עשור בשווי מוערך של 23 מיליארד דולר

מפעל טבע בירושלים / צילום: איל יצהר
מפעל טבע בירושלים / צילום: איל יצהר

חברת טבע  אישרה הערב (ב') את הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", כי החברה ושלוש חברות נוספות שנתבעו בגין שיווק של משככי כאבים אופיואידים ממכרים, הגיעו היום להסדר פשרה, רגע לפני תחילת המשפט בקליבלנד, אוהיו. החברות האחרות הן חברות ההפצה McKesson, קרדינל הלת' ו-AmerisourceBergen.

טבע תשלם לפחות 20 מיליון דולר במזומן ותתרום תרופות בשווי 25 מיליון דולר. בסך-הכול ההסדר עם ארבע החברות מגיע ל-260 מיליון דולר. ההסדר הוא עם שני מחוזות באוהיו שתבעו מהחברות המעורבות מעל 8 מיליארד דולר.

בנוסף, טבע הגיעה למתווה פשרה עקרוני ליישב את שאר התביעות הקיימות עם מדינות נוספות. בהסכם זה, טבע תתרום את התרופה buprenorphine naloxone בכמות הנדרשת לרוב אוכלוסיית המטופלים למשך עשור, זאת בשווי מוערך של 23 מיליארד דולר.

טבע היא יצרנית התרופות היחידה בהסדר זה, לאחר שיצרניות אחרות כבר הגיעו להסדרים קודם לכן. נתבעת אחרת, וולברין בוטס אליאנס, לא נכללת בהסדר, כך לפי "וול סטריט ג'ורנל", ולא ברור אם המשפט יחל כשרק היא נתבעת. לפי הדיווח, תנאי ההסכם יפורסמו היום.

אם אכן טבע הגיעה להסדר, זהו הסדר שני שלה בהליכי האופיואידים, לאחר הסכם הפשרה שנחתם עם מדינת אוקלהומה לפני מספר חודשים והיקפו עמד על 85 מיליון דולר. עם זאת, ההליך הנוכחי נרחב בהרבה ומאגד בתוכו למעלה מ-2,300 תביעות שונות.