מהלך אקטיביסטי בפורסקאוט? המניה עולה בעקבות שיתוף פעולה בין שני משקיעים

מניית חברת פתרונות האבטחה קפצה אתמול ב-12.8% לאחר ששני גופי השקעה מניו יורק דיווחו על הגדלת החזקה יחד ל-14.5% ממניותיה • שני הגופים הודיעו כי הם "מצפים לדיונים עם החברה בהקדם האפשרי"

מניית פורסקאוט קפצה אתמול ב-12.8% במחזור מסחר גבוה פי שלושה מהממוצע, לאחר ששני גופי השקעה חברו יחד במה שנראה כתחילתו של מהלך אקטיביסטי בחברה. פורסקאוט, המספקת פתרונות לאבטחה ושליטה על מכשירים מחוברים בארגונים, איבדה כשליש משווי השוק שלה החודש בעקבות אזהרת רווח שפרסמה.

שני גופי ההשקעה, שניהם מניו יורק - Corvex Management, המוכר כמשקיע אקטיביסטי, ו-Jericho Capital - מחזיקים יחד ב-14.5% ממניות פורסקאוט, כך לפי הדיווח שהעבירו לרשות ניירות ערך של ארה"ב, SEC. לפי הדיווח, Corvex הגדילה החזקות כשרכשה חלק מהמניות לאחר ההתרסקות במחיר המניה - במחירים של סביב 25-26 דולר למניה, אם כי היא רכשה עוד קודם מניות במחירים של 34-37 דולר. זאת, בהשוואה למחיר של 28.7 דולר לאחר העלייה במניה אתמול, מחיר המשקף לחברה שווי שוק של מעל 1.3 מיליארד דולר. פעילות אקטיביסטית קודמת של Corvex הייתה בחברות Danone ואלרגן.

השניים ציינו כי ייתכן ויפנו לחברה ולהנהלתה לדיון על העסקים. שני הגופים "מאמינים ששילוב היכולות שלהם יסייע לדיונים עם החברה ומצפים לדיונים איתה בהקדם האפשרי". גופי ההשקעה מעריכים כי מניית פורסקאוט מוערכת בחסר. בניגוד למקרים זכורים של פעילות משקיעים אקטיביסטים בקרב חברות ישראליות אחרות, פה לא הועלו דרישות ספציפיות.

פורסקאוט, שהוקמה על-ידי ישראלים ומנוהלת כיום על-ידי מייקל דה-סזארה, נסחרת בוול סטריט זה שנתיים. לפי אזהרת הרווח שפורסמה לאחרונה, ברבעון השלישי ההכנסות יהיו בטווח של 90.6-91.6 מיליון דולר, לעומת התחזית הקודמת להכנסות של 98.8-101.8 מיליון דולר. עוד צופה החברה הפסד תפעולי (GAAP) בטווח של 17.8-18.2 מיליון דולר. ההפסד התפעולי על בסיס Non-GAAP צפוי להיות בטווח של 1.4-1.6 מיליון דולר, בניגוד לתחזית קודמת של החברה לרווח תפעולי של 2.6-3.6 מיליון דולר ברבעון השלישי.

דוחות הרבעון השני שפרסמה החברה היו טובים יותר מתחזיות האנליסטים: הכנסות החברה הסתכמו ב-75.6 מיליון דולר וההפסד הנקי שלה על בסיס Non-GAAP היה 41 סנט למניה, בעוד שהאנליסטים ציפו להכנסות של 73.8 מיליון דולר ולהפסד של 44 סנט למניה. ההכנסות צמחו ב-26.6% ביחס לרבעון המקביל, והצמיחה הגיעה מכל תחומי הפעילות: רישיונות, מנויים ושירותים מקצועיים.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), החברה רשמה הפסד תפעולי של 34.1 מיליון דולר והפסד נקי של 34.3 מיליון דולר, ובשני המקרים ההפסד גבוה ביחס לרבעון המקביל. בנטרול תגמולים הוניים לעובדים, הפחתות של נכסים בלתי מוחשיים והוצאות שקשורות לרכישות, רשמה פורסקאוט הפסד תפעולי בסך 17.8 מיליון דולר, וההפסד הנקי שלה גדל ב-24.3% ל-18.2 מיליון דולר, שהם כאמור 41 סנט למניה.