סייבר מאנדיי שבר שיאים: מכירות של 9.4 מיליארד דולר

מדובר בזינוק של 19.7% לעומת השנה שעברה • שליש מהיקף הקניות התבצע בשעות הלילה

קניות / צילום: שאטרסטוק
קניות / צילום: שאטרסטוק

האמריקאים הוציאו סכום שיא של 9.4 מיליארד דולר בסייבר מאנדיי שנערך אתמול - זינוק של 19.7% מהיקף הרכישות בשנה שעברה. כך לפי נתוני Adobe Analytics. 

Adobe, שעוקבת אחר העסקאות המקוונות של 80 מתוך 100 האתרים המובילים בארה"ב, כבר צפתה במהלך אתמול כי המכירות יגיעו ל-9.4 מיליארד דולר אך לקראת סוף היום נראה היה כי המכירות נחלשו. עם זאת, המספרים זינקו בחזרה בזכות הרוכשים שחיכו לשעות המאוחרות של הלילה. כך, בין עשר בלילה ל-2 בבוקר, הקונים ביצעו רכישות באינטרנט בהיקף של 2.9 מיליארד דולר - כמעט שליש מההכנסות של היום כולו. בין המוצרים הנמכרים ביותר אתמול היו צעצועים של הסרט "שבור את הקרח 2", נינטנדו סוויץ, טלוויזיות של סמסונג ומחשבים ניידים של אפל. 

לפי Adobe, קמעונאים עם מחזור מכירות של מיליארד דולר, ראו אתמול זינוק של 540% במכירות אונליין לעומת יום רגיל. גם אתרים קטנים יותר נהנו. כך, מכירות האונליין של קמעונאים עם מחזור מכירות קטן מ-50 מיליון דולר זינקו ב-337%. 

לפי תחזית Adobe, סך ההוצאות של הקונים בכל עונת החגים בארה"ב תעמוד 143.8 מיליארד דולר. בינתיים, בין ה-1 בנובמבר ל-2 בדצמבר, הקונים בזבזו כבר 81.5 מיליארד דולר.  

גם בלאק פרידיי, שהתקיים בשישי האחרון, הצליח לשבור שיאים - היקף הקניות בבלאק פרידיי בקרב הקונים באונליין בארה"ב הסתכם לפי נתוני Salesforce ב-7.2 מיליארד דולר - צמיחה של 14% לעומת אשתקד.