המסחר בוול סטריט ננעל בירידות קלות; דיווח: ארה"ב תדחה הטלת מכסים

הדאו ג'ונס, הנאסד"ק ו-S&P 500 איבדו 0.1% • הזהב והנפט התחזקו • נעילה מעורבת באירופה: הפוטסי איבד 0.2%, הדאקס ירד ב-0.3%, וקאק 40 עלה ב-0.1% • דיווח: ארה"ב תדחה הטלת מכסים על סין, נציגי ארה"ב ביקשו מסין להתחייב לכמות רכישת תוצרת חקלאית, ואילו סין מעוניינת שהרכישות החקלאיות יהיו יחסיות למכסים שארה"ב תבטל

השור של וול סטריט / צילום: שאטרסטוק
השור של וול סטריט / צילום: שאטרסטוק

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

לאחר יום מסחר שבו נעו המדדים המובילים מעליות לירידות סביב רמות הפתיחה, עברו בשעת המסחר האחרונה בורסות ניו יורק לירידות שערים, ושלושת המדדים המובילים ננעלו הערב (ג') בירידות של כ-0.1%. 

21:40

יום המסחר ממשיך להיות הפכפך וכעת נסחרים המדדים המובילים סביב רמות הפתיחה, הדאו ג'ונס והנאסד"ק בעלייה מזערית ו-S&P 500 בירידה מזערית.

ישראליות בוול סטריט: טבע יורדת ב-3.5%, צ'ק פוינט נחלשת בכ-0.8% וסלקום  מתחזקת ב-4.8%. 

20:20

אי הוודאות בנוגע להתקדמות בהסכם סחר בין ארה"ב לסין דוחפת את הזהב לעלייה של 0.2% והוא נסחר במחיר של 1,468.1 דולר לאונקיה. הנפט מתחזק ב-0.3% ונסחר במחיר של 59.2 דולר לחבית. התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים עולה ב-0.16% לרמה של 1.847 נקודות. האירו מתחזק למול הדולר ב-0.2% לשער של 1.10 דולר לאירו. הליש"ט מתחזקת מול הדולר ב-0.3% לשער של 1.31 דולר לליש"ט. הדולר מתחזק למול הין היפני ב-0.18% לשער של 108.7 ין לדולר.

מניית נטפליקס יורדת ביותר מ-1.5% לאחר הורדת המלצה של נידהם ל"תשואת חסר". לדברי החברה האטה במנויים והתגברות התחרות עלולים לפגוע במניה.

18:40

בורסות אירופה התאוששו מעט מהירידות שנרשמו במהלך היום והמסחר ננעל במגמה מעורבת. בלונדון מדד פוטסי איבד 0.2%, בפרנקפורט ירד מדד דאקס ב-0.3% ובפריס עלה מדד קאק 40 ב-0.1%. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי ירד ב-0.2%.

17:45

המסחר בוול סטריט שינה מגמה ובשעה זו רושמים המדדים המובילים עליות שערים. הנאסד"ק עולה בכ-0.2%, מדד S&P 500 עולה בכ-0.1% והדאו ג'ונס נסחר ביציבות עם עלייה קלה. 

16:30

המסחר בניו יורק נפתח במגמה שלילית: הדאו ג'ונס יורד ב-0.2%, S&P 500 מאבד 0.1% והנאסד"ק נסחר כמעט ללא שינוי.

ברקע למסחר, המשקיעים עוקבים אחר ההתפתחויות במלחמת הסחר בין ארה"ב לסין. הוול סטריט ג'ורנל דיווח כי נציגי ארה"ב וסין מתכננים להסכים על דחיית המכסים שארה"ב צפויה להטיל על סחורה מסין ב-15 בדצמבר. עוד דווח כי נציגי ארה"ב ביקשו מסין להתחייב מראש לכמות רכישה של תוצרת חקלאית לפני הגעה לעסקה, וסין לעומת זאת מעוניינת כי הרכישות החקלאיות יהיו יחסיות למכסים שארה"ב תבטל.

15:45

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט הפכו לחיוביים, לאחר דיווח של הוול סטריט ג'ורנל ולפיו ארה"ב תדחה הטלת מכסים נוספים על סחורות מסין. הדיווח בא בהמשך לדיווח מהבוקר בעיתון סאות צ'יינה מורנינג פוסט ולפיו סין וארה"ב אינן צפויות להגיע להסכמה על הסכם סחר השבוע.

משרד העבודה של ארה"ב פרסם עדכון לנתוני הפריון ברבעון השלישי, ולפיו הפריון ירד ב-0.2% - הירידה החדה ביותר מאז הרבעון האחרון של 2015.

13:30

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט יורדים בשעה זו בעד 0.6%, וזאת בהיעדר עדכונים לגבי יחסי הסחר שבין ארה"ב וסין, נוכח הדד-ליין של ה-15 בדצמבר בו אמורים להיכנס לתוקף מכסים נוספים של ארה"ב על מוצרים סיניים. 

עפר קליין, הראל: "עליית המכסים המתוכננת לסופ"ש הקרוב תידחה מהסיבות שמנינו מספר פעמים בעבר. העלאת המכסים תפגע ישירות בצרכן האמריקאי בדיוק במועד החגים בארה"ב, דבר שיכול לפגוע בפופולריות של הנשיא בשנת הבחירות. בנוסף, מהצד הסיני העימות נותן את אותותיו השליליים גם על כלכלת סין שתשמח להקטין את הלהבות כדי לתמוך בצמיחה ולהפחית את המכסים גם כדי למתן את האינפלציה העולה שזינקה ל-4.5 אחוזים בנובמבר, הרמה הגבוהה ביותר מזה קרוב ל-8 שנים. דחיית עליית המכסים תשרת יפה את שני הצדדים. במקרה שלא נראה דחייה אנו צופים תנודתיות משמעותית בשווקים".

11:50

יומיים לפני הבחירות בממלכה כלכלת בריטניה מציגה צמיחה אפסית לרבעון השלישי של השנה בצל חוסר הוודאות סביב יציאתה מהאיחוד האירופי. הכלכלנים ציפו להתכווצות של 0.2% ברבעון החולף, כך שנתון האפסי היום (0%) עדיין מהווה חדשות פחות רעות מבחינת הכלכלנים. בחישוב שנתי מדובר בשיעור צמיחה בקצב של 0.7%.

10:17

המסחר בבורסות אירופה נפתח בטריטוריה האדומה בהמשך לירידות הקלות שנרשמו אמש בוול סטריט בהיעדר עדכונים לגבי  שיחות הסחר בין המעצמות סין וארה"ב. מדד הדאקס מאבד 0.55%, הקאק משיל 0.2% והפוטסי הבריטי יורד ב-0.3%.

נתוני הייצור בצרפת עלו בחודש אוקטובר מעל לתחזיות הכלכלנים בשוק. אלו רשמו עלייה של 0.4% לעומת הצפי לעלייה של 0.2% בחודש אוקטובר. עיקר העלייה (8.3%) נרשמה בסקטור הפראמה.

בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בטריטוריה האדומה, בהמשך לירידות הקלות שנרשמו אמש, וזאת נוכח היעדר עדכונים לגבי שיחות הסחר שבין סין לארה"ב.

07:25

המסחר באסיה מתנהל הבוקר בירידות קלו: שנחאי מאבד 0.25%, ASX 200 יורד ב-0.4% ונייקי והנג סנג מאבדים 0.1%. מדד הקוספי נסחר בעליות של כ-0.4%. 

הרקע לירידות נמצאת הנעילה השלילית בוול סטריט אתמול בערב, לאחר שהאופטימיות להסרת מכסים והסכם סחר בין סין לארה"ב התפוגגה במעט, והדד-ליין של העלאת מכסים בארה"ב ב-15 לדצמבר מתקרב. המדדים בניו יורק קטעו אמש רצף עליות של ארבעה ימים, מבלי שדווח על עדכונים משמעותיים לגבי מתיחות הסחר למרות הדד-ליין המתקרב של הטלת המכסים בארה"ב. מדד הנאסד"ק והדאו ג'ונס איבדו כ-0.4%, מדד S&P 500 השיל 0.3% מערכו.

מדד המחירים לצרכן לחודש נובמבר (שנתי) בסין זינק ב-4.5% ונושק לשיא של 8 שנים. מדובר בשיעור הצמיחה הגבוה ביותר מאז 2012. העלייה מיוחסת בעיקר לעלייה במחירי המזון במדינה, שזינקו ב-19% בעיקר בשל העלייה במחיר החזיר, לאחר ששפעת קטלנית פגעה בחלק גדול מחזירי סין. מדד המחירים ליצן לחודש נובמבר (שנתי) בסין ירד ב-1.4%. 

מניית נינטנדו עולה ב-3% במסחר בטוקיו. זאת לאחר שהחברה השיקה באופן רשמי את קונסולת סוויץ' בסין.