יועמ"ש הכנסת משיב לשר המשפטים אמיר אוחנה: לא, לא ולא

לטענת עו"ד איל ינון, הוא לא עסק בענייני רה"מ וגם לא שקל לפסול את עצמו • ציין בתשובתו לאוחנה: "ארשה לעצמי להביע תקווה כי עובדי ציבור יזכו ליחס מכבד וענייני מהדרגים הפוליטיים הבכירים, גם אם חוות-דעתם המקצועית אינה לשביעות-רצונם"

שר המשפטים אמיר אוחנה ויועמ"ש הכנסת איל ינון / צילומים: כדיה לוי, שלומי יוסף
שר המשפטים אמיר אוחנה ויועמ"ש הכנסת איל ינון / צילומים: כדיה לוי, שלומי יוסף

היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, עונה היום (ד') בטונים חריפים לשר המשפטים אמיר אוחנה ביחס לטענותיו על ניגוד הענייינים כביכול של ינון. כזכור, אוחנה טען כי ינון מנוע מלעסוק בחסינות ראש הממשלה בנימין נתניהו בעת שזו תידון בכנסת, וזאת כיוון שבת זוגו של ינון היא עו"ד עמית מררי, בכירה בפרקליטות המעורבת בתיקי נתניהו. 

"איני מבין את פשר פנייתך אליי ואל עמית בצוותא חדא, כאשר כל תוכנה של הפנייה מופנה בעצם כלפיי", כותב ינון לאוחנה. ינון משיב לאוחנה על שאלות פרטניות שהעלה אוחנה במכתבו אתמול.

אוחנה שאל את ינון: "האם דיווחת לגורמים המוסמכים בכנסת על ניגוד העניינים שלך בטרם החלטת לטפל בענייניו של של ראש הממשלה?". 

ולכך ינון משיב: "איני עוסק בענייניו הפליליים של ראש הממשלה ובבחינת שיקול-הדעת של גורמי האכיפה ביחס אליו, ולכן לא היה מקום לכל 'דיווח לגורמים המוסמכים בכנסת', שאגב כמוך מודעים היטב, ולא מאתמול, לקשר הזוגי שלי עם עמית ולהשתתפותה בצוות שעסק בתיקי ראש הממשלה". 

אוחנה אף שאל את ינון מספר שאלות נוספות, ולכולן עונה ינון בשלילה גמורה.

הוא משיב לאוחנה "לא" לשאלה: "האם נכון הפרסום כי שקלת לפסול את עצמך מלעסוק בעניינים אלה, אך בעקבות לחצו של היועץ המשפטי לממשלה חזרת בך?"; וכך גם לשאלות "האם חלקה של בת זוגך בטיפול בתיקי ראש הממשלה השפיע על החלטותיך?" ו"האם שוחחתם בנושא?". 

עוד מציין ינון: "באשר לטענתך בדבר הפער כביכול בין הסדרי ניגוד העניינים, הרי שגם בטענה זו אין ממש. איני עוסק בכל עניין שעמית עוסקת בו במשרד המשפטים, גם אם אינו חקיקה. מעבר לאמור, מלכתחילה לא היה בכוונתי לקחת חלק בדיוני ועדת הכנסת בבקשות החסינות, לא של ראש הממשלה ולא של ח"כ חיים כץ (אותו נמנעת מלציין במכתבך), העוסקות, בין היתר, בשיקול-הדעת של היועץ המשפטי לממשלה בהגשת כתבי אישום. בכלל זאת, לא אעסוק גם בהיבטים הפרוצדורליים של ניהול ההליכים עצמם בוועדת הכנסת", כתב ינון.

עוד הוא מציין בתשובתו: "ארשה לעצמי להביע תקווה כי עובדי ציבור יזכו ליחס מכבד וענייני מהדרגים הפוליטיים הבכירים, גם אם חוות-דעתם המקצועית אינה לשביעות-רצונם".