נעילה ירוקה בתל אביב; פריגו זינקה ב-9% לאחר תחזית הכנסות גבוהה

מדד ת"א 35 עלה ב-0.5%, ת"א 125 עלה ב-0.4%, ות"א 90 עלה ב-0.1% • מדד הנפט והגז ירד ב-2.1% • פריגו פרסמה תוצאות מקדמיות לרבעון הרביעי וצופה כי ההכנסות ב-2019 יעמדו כל 4.8 מיליארד דולר • פריון נטוורק זינקה ב-9% לאחר שהודיעה היום על רכישת Content IQ ב-73 מיליון דולר

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

יום המסחר בבורסה של תל אביב הסתיים היום (ג') בעליות שערים במדדים המובילים. מדד ת"א 35 עלה ב-0.5%, מדד ת"א 125 עלה ב-0.4%, ומדד ת"א 90 עלה ב-0.1%. מדד הנפט והגז ירד ב-2.1%.

16:45

מניית פריגו עולה בכ-7% לאחר שהחברה פרסמה תוצאות מקדמיות לרבעון הרביעי של 2019 ועל בסיסן היא צופה הכנסות גבוהות מתחזיות האנליסטים. החברה צופה כי ההכנסות ב-2019 יעמדו על 4.8 מיליארד דולר.

15:22

יום המסחר השלישי לשבוע מתנהל במגמה מעורבת מתונה, עם שינויים קלים בשני המדדים המובילים - כפי שהתאפיין המסחר בהם מוקדם יותר השבוע. החוזים העתידיים בארה"ב הצביעו על שינויים מתונים הצפויים לקראת פתיחת המסחר שם.

בצד החיובי במדד ת"א 35, המניות הדואליות של טבע  ופריגו  מתחזקות בכ-1.5%-2.5%, ומניית אורמת טכנו  עולה בכ-1%-1.5%. ברקע למסחר באורמת, החברה עדכנה הבוקר כי "חתמה על שני חוזי חשמל ל-10 שנים עבור תחנת הכוח הגיאותרמית CD4 בקליפורניה".

בצד השלילי של המדד המוביל, מניית בזן  נחלשת בכ-1%-2% וירידות דומות רשמו יחידות ההשתתפות של דלק קידוחים , הסובלות כבר כמה ימים ממגמה שלילית משמעותית.

מדד הנפט והגז ממשיך לבלוט בצד השלילי, כפי שעשה בימים האחרונים, וירידה יומית של כ-1% השלימה לו שחיקה של כ-5% בארבעה ימי מסחר. בין הני"ע במדד, יחידות ההשתתפות של רציו ורציו פטרוליום נחלשו בכ-1%-2%.

עוד במסחר, מניית סאמיט  נחלשת בכ-2% אחרי זינוק דו-יומי של כ-11% שרשמה מוקדם יותר השבוע, על רקע הודעתה לגבי הגדלת החזקותיה בחברה הבת סאמיט גרמניה.

מניית קנון  מרכזת מחזור מסחר גדול מהרגיל, בו נחלשה בכ-1.5%-2%. מניות חברות האנרגיה הירוקה אנלייט אנרגיה  ואנרג'יקס  מטפסות בכ-2%-4% במחזורי מסחר ערים.

חברת פריון נטוורק  הודיעה על רכישת חברה בהשקעה של כ-73 מיליון דולר, ומנייתה הגיבה בקפיצה של כ-10%-12%.

מניית דוניץ  מגיבה בעליות של כ-4%-5% להודעת החברה על התקיימות התנאים המתלים לרכישת זכויות בפרויקטים של פינוי-בינוי בגבעתיים וברמת השרון.

חברת ביוליין  דיווחה על קבלת "מעמד של תרופת יתום באירופה לטיפול בסרטן הלבלב", ומנייתה התחזקה בכ-4% ומניית יוניבו טיפסה בכ-5%-6%, על רקע הודעת החברה אודות הסכם מחייב עם סופר פארם למכירת קנאביס רפואי.

חברת סומוטו  פרסמה "הערכות מקדמיות לא סקורות ולא מבוקרות של החברה ביחס לתוצאות פעילות החברה לרבעון הרביעי ולשנת 2019", ומנייתה נחלשה בכ-4%-5%.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמה היום מגמה חיובית ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה דומה.

בזירה המקומית, הבורסה עדכנה היום כי החל מתחילת החודש הבא היא דוחה את מועד מסחר הפתיחה במניות הכלולות במדדים ב-15 דקות, לשעה 10:00. בכך, לפי הבורסה, היא "מתאימה את שעת מסחר הפתיחה בתל-אביב למקובל בבורסות באירופה".

בבית ההשקעות אופנהיימר סבורים, כי "השילוב בין אפיקי הצמיחה בסקטור הטכנולוגיה לבין אפיקי הערך בסקטור הפיננסי אמור לאזן את התנודתיות בשוק במהלך שנת 2020 ולתרום לביצועי תיקי ההשקעות".

עוד ציינו באופנהיימר בסקירתם השבועית, כי המצב בו מדד מניות הצמיחה האמריקאי פתח פער מול מדד מניות הערך האמריקאי, "משקף את העוצמה היחסית הנמשכת במניות סקטור הטכנולוגיה, ולאו דווקא את החולשה במניות הערך". באופנהיימר רואים את "סקטור הפיננסים, השייך לקבוצת ה'ערך', בתור השקעה טקטית אטרקטיבית". בסקטור הטכנולוגיה המלצותיהם של אופנהיימר כוללים את מגזרי התוכנה והשבבים.

14:20

המסחר בתל אביב מתנהל במגמה מעורבת לקראת פתיחת המסחר בוול סטריט, שם החוזים העתידיים יורדים קלות. מדד ת"א 35 עולה ב-0.2% ומנגד ת"א 90 מאבד 0.2%.

ביוליין  דיווחה כי BL-8040 קיבלה מעמד של תרופת יתום באירופה לטיפול בסרטן הלבלב.

12:30

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה תפסם מחר את מדד המחירים לחודש דצמבר. התחזית של כלכלני הראל היא לעלייה של 0.1% כאשר עלייה עונתית במחירי ההלבשה תקוזז עם ירידה עונתית במחירי הפירות והירקות ובמחירי הנופש.

11:45

פריון נטוורק  הודיעה היום על רכישת Content IQ הישראלית-אמריקאית תמורת 73 מיליון דולר. פריון תשלם 15 מיליון דולר עם סגירת העסקה, ו-11 מיליון דולר לשימור עובדים בכירים. ואילו יתרת הסכום, כ-47 מיליון דולר, כפופה לביצועיה הכספיים של CIQ, הכוללים יעד הכנסות מצרפיות של 158 מיליון דולר ו-EBITDA מצרפי של יותר מ-17 מיליון דולר בשנתיים הקרובות. CIQ הוקמה ב-2014 ומספקת למפרסמים, מותגים ואתרי תוכן כלים לניתוח קמפיינים, המאפשרים להם לייעל את הפרסום הדיגיטלי. החברה מעסיקה 51 עובדים, מרביתם במטה בניו-יורק ובמשרדיה בת"א וברומניה. CIQ סיימה את 2019 עם הכנסות של כ-39 מיליון דולר, רווח נקי של 5.5 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 5.9 מיליון דולר.

10:50

מגמה מעורבת בבורסה בתל אביב, מדד ת"א 35 עולה ב-0.2%, מנגד ת"א 90 משיל 0.15%. אופקו הלת'  ולייבפרסון  מובילות את הירידות במדד ת"א 35, מנגד פריגו , הפניקס , שיכון ובינוי וטבע מובילות את העליות במדד.

דוניץ  דיווחה הבוקר על השלמת רכישת חברת הבת של גינדי השקעות עם זכויות לבניית 1,000 דירות בפינוי בינוי ברמת השרון וגבעתיים, ו-25% מחניון גבעון בתל אביב ב-65 מיליון שקל.

אורמת טכנו  חתמה שני הסכמים זהים לרכישת חשמל (PPA) עם איגוד האנרגיה הנקייה של עמק הסיליקון (SVCE) וחברת החשמל הקהילתית של מפרץ מונטריי (MBCP). במסגרת ההסכם ירכשו כל אחת מהחברות 7 מגה-ואט (סה"כ של 14 מגה-ואט) של חשמל. החוזים הנם לתקופה של 10 שנים ומחירם קבוע על פני תקופת ההסכם. כושר הייצור הנותר של 16 מגה-ואט יימכר תחת חוזה אשר נחתם בתחילת 2019 עם Southern California Public Power Authority. 

09:49

יום המסחר השלישי בשבוע זה בבורסה בתל אביב נפתח היום בעליות, בהמשך לעליות שנרשמו אמש בוול סטריט. מדד ת"א 35 עולה ב-0.3%, ת"א 90 מטפס בשיעור דומה, ומדד הבנקים מאבד 0.4%. 

מניית טבע  קופצת ב-2.7% לאחר שחזרה עם פער ארביטראז' חיובי מוול סטריט, שיכון ובינוי  עולה ב-2.4%, איתמר  ממשיכה במומנטום החיובי לאחר העליות החדות אתמול עם פרסום תחזיות.

דירקטוריון הבורסה אישר לדחות ב-15 דקות את שעת מסחר הפתיחה במניות הנסחרות בבורסה וכלולות במאגר "תמר", ביחידות בקרנות סל בשוק המניות, ביחידות של קרנות חוץ נסחרות בשוק המניות וביחידות של קרנות נאמנות סגורות. החל מהשני לפברואר שלב מסחר הפתיחה בניירות ערך אלו, יתקיים מידי יום במועד אקראי, בין 9:59 ל-10:00. בהתאם, תחילת המסחר בנגזרים תדחה אף היא ב-15 דקות ותתקיים בשעה 9:45. מועד מסחר הפתיחה במניות שאינן כלולות במאגר "תמר" ובניירות ערך המירים הנסחרים בשוק המניות, יישאר ללא שינוי ויתקיים מידי יום בשעה 10:15.

06:30

יום המסחר השלישי לשבוע זה בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח בהמשך לעליות שנרשמו אמש בוול סטריט, שם המדדים עלו לשיא כל הזמנים בציפייה לחתימה על השלב הראשון בהסכם הסחר מחר. מדד הנאסד"ק עלה ביותר מ-1%, ומדד S&P 500 טיפס לשיא כל הזמנים.

בקרב המניות הדואליות, טבע חוזרת עם פער ארביטרז' חיובי של 3.7%. אתמול מנכ"ל החברה קאר שולץ דיבר בכנס של ג'י.פי מורגן וסימן את השוק הסיני כפוטנציאל התרחבות. 

כיל חוזרת עם פער חיובי של 1%, פריגו עם פער חיובי של 2.44%, איי.אפ.אפ עם פער חיובי של 1.1%, אורמת עם פער חיובי דומה.

כצעד בונה אמון, ארה"ב תוציא את סין מרשימת המדינות שמבצעות מניפולציה במטבע, כך דווח אתמול מעבר לים. נזכיר כי הפיחות ביואן שלא נמנע על ידי הממשל הסיני בזמנו, עזר לה לעכל את מדיניות המכסים של טראמפ. 

אתמול (ב') בבורסה בתל אביב המדדים ננעלו ביציבות עם נטייה לעליות קלות. המדדים ת"א 35 ות"א 90 נסגרו ללא שינוי מהותי.  מדד הנפט והגז איבד 0.6%.

היום תיפתח עונת הדוחות בארה"ב לרבעון הרביעי של 2019 כאשר ראשונים לדווח הם הבנקים בארה"ב. "הציפיות לעונת הדוחות הזו נמוכה במיוחד", כתבו כלכלני הראל בסקירתם השבועית. "ההיסטוריה מלמדת כי ברוב המקרים ציפיות נמוכות הן לרוב קרקע פורייה להפתעות חיוביות ולביצועים טובים כך ששווה לעקוב. כמו בכל עונה, גם הפעם הבנקים יהיו הראשונים לדווח".