הרשות להגנת הצרכן: אמבולנט הטעתה קשישים - ותיקנס ב-340 אלף שקל

אמבולנט עוסקת במתן שירותי רפואה דחופה • לטענת הרשות, בשלב המכירה התגלו הפרות של החברה מול הצרכנים, בין היתר בכל הנוגע לתנאי ביטול העסקה או למסירת חוזה התקשרות המפרט את פרטי העסקה

אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות להגנת הצרכן / צילום: שאולי לנדנר
אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות להגנת הצרכן / צילום: שאולי לנדנר

האם קנסות כספיים, מרתיעים ככל שיהיו, ימגרו את התופעה המכוערת של עושק קשישים על-ידי יותר מדי עוסקים? חברה נוספת שנכנסת לרשימת החברות הנקנסות בטענה כי פעלה לרעת צרכנים קשישים היא אמבולנט, שקיבלה הודעה מהרשות להגנת הצרכן על כוונתה להטיל עליה עיצום כספי בגובה של 340,800 שקל (אחרי הפחתה של 20% מהקנס המקורי שעמד על 426 אלף שקל). כוונת החיוב נשלחה למנכ"ל החברה. הקנס התגבש בעקבות תלונות שהתקבלו ברשות.

אמבולנט עוסקת במתן שירותי רפואה דחופה באמצעות הפעלת מוקד לחצן מצוקה, ביקורי בית על-ידי רופא, אמבולנס פינוי ועוד. את השירותים מציעה החברה בתמורה למנוי חודשי בתשלום.

לפי טענת הרשות להגנת הצרכן, החברה משווקת את שירותיה לצרכנים פוטנציאליים בשיחות טלפון יזומות. את פרטי הלקוחות מקבלת אמבולנט ממאגרי מידע מ"ביקור רופא", פמי ומחברות ביטוח. השלב הבא אחרי יצירת הקשר הטלפוני הוא ביקור של נציג מכירות בבית הצרכן לטובת ביצוע עסקה.

לטענת הרשות, בשלב המכירה התגלו הפרות של החברה מול הצרכנים, בין היתר בכל הנוגע לתנאי ביטול העסקה או למסירת חוזה התקשרות המפרט את פרטי העסקה.

על-פי חוק, לאמבולנט יש זכות לטעון נגד הקנס ונגד הסכום בתוך 45 ימים.

סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, אניטה יצחק, מסרה כי "החברה בחרה להטעות ולא לגלות לצרכנים פרטים חשובים באשר לתנאי ביטול העסקה והעלות שבצידה. רק בעת בקשת ניתוק מצד הצרכנים, הודיעה להם החברה, בניגוד להסכם עליו חתמו, כי עליהם לשלם את מלוא דמי המנוי עד לסיום ההסכם, כדמי ביטול. ייתכן כי חלק מהצרכנים היו בוחרים שלא להתקשר עם החברה לו ידעו בברור את כל תנאי העסקה כולל תנאי הביטול".