התפקיד החדש של מנכ"ל הסניף הישראלי של ענקית המשלוחים Wolt

אמרי גלאי, שהוביל את כניסתה של Wolt לישראל ומילא את תפקידו מאז מאוגוסט 2018, יסיים את תפקידו בישראל ויעבור לניהול אזור באירופה בחברה

אמרי גלאי / צילום: מתן פורטנוי, גלובס
אמרי גלאי / צילום: מתן פורטנוי, גלובס

מנכ"ל חברת משלוחי האוכל וולט (Wolt) ישראל, אמרי גלאי, יסיים את תפקידו בישראל ויעבור לניהול אזור באירופה בחברה - כך נודע ל"גלובס".

גלאי, 30, שייסד וניהל בארץ את הפעילות של אפליקציית משלוחי האוכל מפינלנד, צפוי לסיים את תפקידו בתוך שבועות ספורים, וכעת תידרש החברה לאתר במקומו מנכ"ל חלופי לפעילות המקומית. בתפקידו החדש יהיה גלאי אחראי על פעילות וולט במספר שווקים בעולם שבהם פועלת החברה.

גלאי הוביל את כניסתה של וולט לישראל ומילא את תפקידו מאז מאוגוסט 2018. במהלך התקופה הזו הפכה וולט מחברה אנונימית עבור הציבור הישראלי, לכזו ששינתה את הרגלי הצריכה בכל הנוגע למשלוחי אוכל בארץ. שליחיה נראים בכל פינת רחוב בתל-אביב, ובהמשך היא התרחבה לערים נוספות כמו רמת גן, גבעתיים, רמת השרון והרצליה, וקיצרה באופן דרמטי את פרק זמן ההמתנה למשלוח. אם עד לפני שנה לקוחות בישראל נדרשו להמתין שעה ואף שעה וחצי לקבלת הזמנה גם במרכז הארץ, הרי שוולט הצליחה לקצר את פרק הזמן הזה לכחצי שעה בממוצע.

החדירה המהירה של וולט לשוק הישראלי התרחשה על רקע רכישת החברה המתחרה "תן ביס" חודשים ספורים קודם לכן על-ידי חברת Take Away ההולנדית בתמורה לכ-135 מיליון אירו, וסייעה לגלאי לשכנע את וולט להקים פעילות בישראל שנולדה כמעט במקרה.

חודשים ספורים לפני כניסת וולט, מנכ"ל הפעילות של החברה בארץ בכלל פנה לכיוון אחר לגמרי. בתחילת 2018 הוא מונה למנכ"ל השלוחה הישראלית של OFO, ענקית האופניים השיתופיים מסין. אלא שהפעילות של החברה נקלעה לקשיים בכל העולם, וכמה חודשים לאחר מכן נסגרה גם הפעילות בארץ, במקביל ל-20 מדינות נוספות. גלאי נותר עם הצוות שגייס, אבל ללא חברה. כעת, שנתיים בלבד לאחר מכן, הוא מבצע סגירת מעגל לדרך הזו עם מעבר לתפקיד הניהול באירופה.