אנרגיה מתחדשת: סולגרין תלווה מעמיתים 127 מיליון שקל למימון מחדש והקמת פרויקטים חדשים

במסגרת ההסכם תעמיד קבוצת ניהול קרנות הפנסיה עמיתים מסגרת חוב לסולגרין לטובת מימון מחדש של פרויקטים בתפעול, בהיקף של כ-6 מגוואט, ולהקמת פרויקטים חדשים בהיקף של 45-43 מגוואט ב-2020

תום שפרן, מנכ"ל סולגרין, לצד גל בוגין, יו"ר החברה / צילום: איל טואג
תום שפרן, מנכ"ל סולגרין, לצד גל בוגין, יו"ר החברה / צילום: איל טואג

חברת האנרגיה הסולארית סולגרין , הנמצאת בשליטת קרן ג'נריישן קפיטל, מרחיבה את פעילותה. החברה דיווחה הבוקר כי חתמה עם גופים שבשליטת קבוצת ניהול קרנות הפנסיה עמיתים על הסכם מימון בהיקף של כ-127 מיליון שקל. במסגרת ההסכם תעמיד עמיתים לסולגרין מסגרת חוב לטובת מימון מחדש של פרויקטים בתפעול, בהיקף של כ-6 מגוואט, ולמימון פרויקטים חדשים בהקמה, בהיקף של 43-45 מגוואט במהלך 2020.

ההלוואה, בריבית של 2.5%-2.2% צמודה למדד, תובטח בשעבודים שונים ביחס לפרויקטים השונים על בסיס Non-Recourse, למעט ביחס לתקופת ההקמה. במהלך תקופת ההקמה תעניק החברה ערבות לטובת עמיתים. מניית סולגרין נסחרת ביציבות היום. בשנה האחרונה רשמה המניה עלייה של 70% ושוויה של החברה הגיע לכ-155 מיליון שקל.

המנכ"ל: "התחום נמצא בצמיחה אדירה"

סולגרין, אותה מוביל המנכ"ל תום שפרן, מפעילה מתקני אנרגיה סולארית בטכנולוגיה פוטו-וולטאית, ופועלת בייזום ובהקמה של מתקנים לייצור אנרגיה סולארית. במהלך 2019 השלימה סולגרין את מיזוג פעילות להב הרים ירוקים לתוכה, וכעת בבעלותה צבר נכסים מניב של כ-22 מגוואט, ועוד כ-44 מגוואט בשלבי הקמה. בנוסף, לחברה למעלה מ-259 מגוואט של פרויקטים קרקעיים בייזום ופיתוח בדרום הארץ ובצפונה, אשר צפויים להבשיל למכרזי רשות החשמל במהלך שלוש השנים הקרובות.

שפרן ציין היום כי "שוק האנרגיה המתחדשת נמצא בצמיחה אדירה לאור יתרונותיו הכלכליים והסביבתיים. סולגרין נמצאת בעמדה מצוינת להמשך התפתחותה בהיקפים נרחבים".

קרן ג'נרשיין קפיטל, המחזיקה ב-58.4% מסולגרין, התקשרה אתמול בהסכם לרכישת חברת GES מקבוצת עזריאלי בכ-110 מיליון שקל, בכפוף להתאמות, הכוללות, בין היתר, אפשרות להפחתה של 10 מיליון שקל. שני הצדדים קבעו שהעסקה, שכפופה לתנאים שונים, תושלם עד ליום 23 באפריל השנה (עם אפשרות הארכה ב-90 יום).

GES פועלת בתחום של טיפול, טיהור והתפלת מים ושפכים והיא עוסקת בתכנון, הקמה ותפעול של מתקני טיהור וטיפול במים ובשפכים. לחברה מתקנים בבעלותה במסגרת הסכמי BOT עם רשויות וארגונים שונים בארץ. בנוסף, GES עוסקת בייצור והפצה של כימיקלים שונים לטיפול במים ולשימושים תעשייתיים.

קרן ג'נריישן שהוקמה בחודש מאי 2018 על-ידי יוסי זינגר (יו"ר) וארז בלשה (מנכ"ל) בשותפות עם קבוצת ויולה, מתמקדת בהשקעות בתחומי התשתיות והאנרגיה: חשמל, גז טבעי, תחבורה, סביבה, מים, בינוי זכייני ועוד.

בשנה האחרונה ביצעה ג'נריישן קפיטל מספר השקעות משמעותיות, ביניהן רכישת השליטה בסולגרין (באמצעות קניית המחצית השנייה של מניות החברה הפרטית להב הרים ירוקים) תמורת כ-44 מיליון שקל, רכישת פעילות הגז הטבעי של קבוצת אלקטרה, תמורת כ-135 מיליון שקל, וזכייה (כחלק מקבוצת MCR) במכרז של חברת החשמל לרכישת אתר ייצור החשמל "אלון תבור". עוד מחזיקה הקרן ב-49% מחברת ההסעות בון תור, ובפעילות בתחום חלוקת גז טבעי באמצעות חברות ייעודיות.