נעילה מעורבת בבורסה: אלקטריאון זינקה ב-16%, מניות הביטוח קפצו

מניות הביטוח זינקו על רקע דחייה של יישום תקן חשבונאי בהוראת רשות שוק ההון • סאמיט התחזקה בכ-6% על רקע מחיקת החברה הבת בלונדון • בזן הודיעה על החלטת עיריית חיפה שלא לחדש היתר זמני לצנרת שבה היא משתמשת • בי.ג'י.איי נסקה בכ-40% על רקע כניסה למלונאות ודיור מוגן

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:29

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום (ב') במגמה מעורבת, כך מדד ת"א 35 השיל 0.16%, ת"א 90 עלה ב-0.4%, ומדד הבנקים הוסיף 0.15% לערכו. 

מניות הביטוח זינקו על רקע הטיוטא ששלח הממונה על רשות ההון הביטוח והחיסכון, משה ברקת, לחברות הביטוח ולפיה הוא דוחה את ישום תקן חשבונאי 17.

סאמיט התחזקה בכ-6% על רקע מחיקת החברה הבת בלונדון. בזן הודיעה על החלטת עיריית חיפה שלא לחדש היתר זמני לצנרת שבה היא משתמשת. בי.ג'י.איי נסקה בכ-40% על רקע כניסה למלונאות ודיור מוגן.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם בכ-1 מיליארד שקל.

15:45

המדדים המובילים בבורסת ת"א רושמים ירידות קלות. היום לא מתקיים מסחר בבורסות ארה"ב, שם מציינים את יום הנשיא.

ברקע למסחר היום, המשקיעים ממשיכים לעקוב אחר החדשות הנוגעות להתפשטות וירוס קורונה בסין ובמדינות אחרות, לצד הנתונים הכלכליים הזורמים לשווקים. 

בהראל פיננסים ציינו בסקירתם השבועית כי "הידיעות אודות התמתנות קצב התפשטות הקורונה מחוץ לסין וחזרה לשגרה של מפעלים במחוזות מסוימים במדינה הקלו בשבוע האחרון על מדדי המניות, שהמשיכו במגמה החיובית גם השבוע". 

במבט קדימה מציינים בהראל פיננסים כי "לאור הצעדים הגלובליים שנעשים, ולאור שיעור הנדבקים הנמוך באופן יחסי למגיפות קודמות, אנו ממשיכים בשלב זה להעריך כי ההשפעה תהיה בטווח הקצר בלבד ותתמקד בסין וסביבתה. בתיקי ההשקעות אנו ממליצים להמשיך להיערך באמצעות הגדלת חשיפה לישראל, שמצטיינת בסטיית תקן נמוכה בהשוואה לשווקים מפותחים אחרים".

בצד החיובי במדד ת"א-35 בולטת מניית הראל השקעות , שמטפסת בכ-3%, ולצדה מניית הפניקס  מתחזקת ב-1.5%-1%. גם שאר מניות ענף הביטוח נהנות היום מעליות נאות, שעומדות על כ-6% במניות מגדל  וכלל ביטוח , ועל 3%-2% במניית מנורה , בעוד שמדד הביטוח מטפס בכ-2%. ברקע לעליות הנאות במגזר, עומדת החלטתה של רשות שוק ההון על הקלות ביישום דרישות ההון על חברות הביטוח ופריסת הדרישות על משך מספר שנים גדול יותר משהוחלט קודם לכן.

בחזרה למדד המוביל: מניית בזן  ממשיכה לבלוט בצד השלילי, ונחלשת בכ-4%. ברקע למסחר, החברה עדכנה הבוקר על החלטתה של עיריית חיפה לא לחדש היתר זמני לצנרת שבה היא משתמשת, שתוקפו עד לסוף החודש הנוכחי - החלטה שעלולה להשפיע באופן מהותי על חלק מפעילותה. מניית בעלת השליטה בבזן, החברה לישראל , יורדת בשיעורים דומים, ואילו מניית כיל  , חברה בת נוספת של החברה לישראל, מאבדת כ-3%.

חברת פתאל החזקות  הצטרפה היום לגל החברות המדווחות על השפעות אפשריות של וירוס קורונה, ומנייתה נחלשת בכ-2%-1.5%. מניית חברת התעופה אל על  נחלשת בכ-4%, על רקע עדכון שפרסמה בנושא. עוד במסחר היום, מניות דלתא  ונייר חדרה  בולטות בירידות של 7%-5%, ללא דיווחים מצד החברות.

מניית פרטנר   מטפסת ב-6%-5%, על רקע העסקאות המתגבשות בשוק הסלולר. אמש עדכנה בזק  כי החברה הבת פלאפון הגישה הצעה לרכישת גולן טלקום מידיה של אלקטרה צריכה . מניות בזק ואלקטרה צריכה מתחזקות היום בכ-1%, ואילו זו של סלקום   עולה בכ-2%.

מניית וילאר  מרכזת היום מחזור מסחר גדול מהרגיל, שבו היא נחלשת בכ-1%. מניית סאמיט  מטפסת ב-5%-4%, על רקע הודעתה על כוונתה למחוק מהמסחר בגרמניה את מניית החברה הבת סאמיט גרמניה . מניית אלקטריאון  קופצת בכ-20%, אחרי שהחברה דיווחה על הצלחה בניסוי. מניית בי.ג'י.איי  מזנקת בכ-55%, אחרי הודעת החברה על כוונתה להיכנס לפעילות בתחום בתי הדיור המוגן והמלונאות.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת היום יציבות. אג"ח פטרוכימיים , המחזיקה בבזן, נחלשות בעד כ-7%, ואילו במסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת נטייה חיובית. 

13:30

העליות בת"א נמחקו ברובן, והמדדים מדשדשים סביב רמות הפתיחה. מניית בזן  צונחת ב-4% ומובילה את הירידות, ומניית החברה לישראל  יורדת בשיעור דומה. בצד החיובי בולטת הראל השקעות  בעלייה של יותר מ-3%. אתמול פורסם כי הראל נכנסת להשקעה של 57 מיליון שקל בפרשקובסקי , שמנייתה מתחזקת היום ב-3% במחזור גדול.   

מניית אלקטריאון  מזנקת ב-12% לאחר שהחברה דיווחה על הצלחה בניסוי בשבדיה

מניית חברת בי.ג'י.איי  נוסקת ב-50%, לאחר שאתמול נודע כי יזמי המזון והנדל"ן רמי לוי ושלום חיים מכניסים את השלד הבורסאי לעסקי המלונאות והדיור המוגן

מניית ריט 1  עולה במחזור גדול ומתחזקת ב-2%, לאחר שהחברה הודיעה אתמול על רווחי שערוכים.

מניית סאמיט  מרכזת גם היא מחזור גדול ומזנקת בכ-5%. היום פורסם כי מחיקת החברה הבת סאמיט פרופרטיס  מהמסחר בלונדון תניב לסאמיט תזרים של 176 מיליון אירו.

העליות באלקטרה צריכה  נחלשו והיא מטפסת ביותר מ-1%, ואילו מניית אלקטרה  עברה לירידות. 

11:30

נמשך הסנטימנט החיובי בתל אביב. מניות איירפורט סיטי , אלקטרה  ושיכון ובינוי  מובילות את העליות במדד ת"א-35, שמטפס בכ-0.3%, ומתחזקות ביותר מ-2%. בצד השלילי של המדד ממשיכה לבלוט מניית בזן  בירידה של קרוב ל-4%, ומניית החברה לישראל  מאבדת יותר מ-2%.

בזן עדכנה הבוקר על החלטת עיריית חיפה לא לחדש היתר זמני לצנרת שבה היא משתמשת, שתוקפו עד סוף החודש הנוכחי.

חברת מטומי   הודיעה היום, כי קרן ויולה מכרה את יתרת המניות שלה בחברה, וסמי תותח מקרן ויולה התפטר מתפקידיו כיו"ר וכמנכ"ל זמני במטומי.

מדד ת"א 125 מתחזק בקרוב ל-0.4% ומדד ת"א-90 עולה ב-0.7%. בהובלת מניית אלקטרה צריכה  שמטפסת בכ-5%. אתמול נודע כי חברת פלאפון הגישה הצעה לרכישת החברה הבת של אלקטרה צריכה, גולן טלקום, ב-710 מיליון שקל. 

מניית קבוצת אשטרום  מרכזת עניין ומתחזקת בכ-1.5% במחזור גבוה. 

10:00

המסחר בבורסת ת"א נפתח היום בעליות של 0.4%-0.3% במדדים המובילים, בהובלת מניית אלקטרה שמטפסת ביותר מ-2%. מן הצד השלילי בולטת מניית בזן שמאבדת כ-3%. לייבפרסון   ממשיכה לרדת אחרי צניחה של יותר מ-20% אתמול ונחלשת מעט. 

07:00

יום המסחר השני לשבוע זה בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר בהמשך לעליות שנרשמו אתמול בשוק המקומי, בעוד המשקיעים ימתינו לקריאת כיוון מוול סטריט, שם המסחר יחודש רק מחר בשל יום הנשיא.

אתמול (א') בתל אביב לייבפרסון צללה בשיעור דו-ספרתי בצל הפסד גבוה מהצפוי בדוחות והכבידה על מדד ת"א 35 שננעל ללא שינוי. מנגד מדד ת"א 90 קפץ ביותר מ-1%, מדד ת"א בנקים עלה ב-0.6%, ומדד הביטוח טיפס ב-1.2%.

טבע תמשיך לרכז עניין בהמשך לירידות אתמול וכן על רקע הדיווח כי החברה עומדת בפני תביעה של מיליארדי דולרים מצד חברת הביוטק הישראלית פרוניורון.

בהמשך להתפשטות נגיף הקורונה, כלכלני פועלים כותבים בסקירתם השבועית כי "השווקים הפיננסיים סבורים כי הקורונה היא תופעה חולפת, והפחתות ריבית יפצו על הפגיעה קצרת-הטווח בפעילות הכלכלית בעולם. קשה להתווכח עם חוכמת ההמונים הגלומה בשווקים, אבל לפחות על-פי הגלוי עד כה, אפילו אם הווירוס ייבלם תוך חודשיים-שלושה, הפגיעה בכלכלה העולמית היא משמעותית. זה מתחיל בפעילות הייצור בסין וממשיך לענפי התיירות והטיסה. אפשר לומר שתרחיש כזה השווקים יוכלו להכיל, בעיקר אם הבנקים המרכזיים יסייעו במדיניות עוד יותר מרחיבה. עדיין קיים סיכון כלשהו שהווירוס יתפשט למדינות נוספות, ולא ניפטר ממנו כה מהר. השווקים מעריכים כי ההסתברות לזה היא כנראה אפסית, אחרת קשה להסביר איך שוקי המניות ממשיכים לטפס".

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עדכנה אתמול מעלה את קצב הצמיחה של המשק בשנת 2019 ל-3.5%, זאת בעקבות שקלול נתוני הרבעון הרביעי של השנה. בסוף 2019 העריכה הלמ"ס את הצמיחה לאותה שנה ב-3.3%, בטרם התקבלו נתוני הרבעון האחרון. כעת, לאחר העדכון, רושם המשק צמיחה חזקה יותר ב-2019 מזו שנרשמה ב-2018 (3.4%).