"לעומק התודעה" זכה בתקציב הפרסום הבינ"ל של וואווי בהיקף כ-500 מיליון דולר

המשרד יטפל בכלל הפעילות העולמית של המותג ב-115 המדינות בו הוא פועל • לזכות המשרד עמדה בין היתר העובדה שליהק לקמפיין המותג את השחקנית גל גדות, עוד לפני שכיכבה בתפקיד וונדר וומן

גל גדות בפרסומת של וואווי / צילום: מתוך ערוץ יוטיוב
גל גדות בפרסומת של וואווי / צילום: מתוך ערוץ יוטיוב

משרד הפרסום לעומק התודעה מרחיב את פעילותו העולמית באמצעות תקציב הפרסום של המותג וואווי. ל"גלובס" נודע כי המשרד זכה במכרז בינלאומי שהתקיים לאחרונה, ומעתה יטפל בכלל הפעילות העולמית של המותג ב-115 המדינות בו הוא פועל. היקף התקציב המוערך עומד על כ-500 מיליון דולר. בשנים האחרונות טיפל המשרד בתקציב המותג בשלושה אזורים בעולם הכוללים כ-30 מדינות.

משרד הפרסום לעומק התודעה איננו נחשב למשרד גדול בקנה-מידה ארצי, אך מאז 2015 היקף הפעילות הבינלאומית שלו - בזכות המותג וואווי - איננה מביישת בהיקפיה משרד פרסום בינוני. המשרד קיבל את התקציב לטיפולו ב-2015, כשנה וחצי לאחר שחברת אלפא טלקום, היבואנית הרשמית של המותג בארץ, החלה לשווק אותו. באותה עת וואווי כבר נחשבה למותג גדול מעבר לים - השלישי בגודלו אחרי סמסונג ואפל - אולם בישראל נתחי השוק שלו היו עדין חד-ספרתיים, ובחברה רצו לעשות שינוי.

בתחילת הדרך תקציב הפרסום של המותג טופל במשרד הפרסום במנצ', אך בהמשך כאמור החליטו בחברה להעבירו למשרד לעומק התודעה.

במהרה התברר כי החיבור בין משרד הפרסום לוואווי הוא סיפור הצלחה: לזכות המשרד עמדה, בין היתר, העובדה שליהק לקמפיין המותג את השחקנית גל גדות, עוד לפני שכיכבה בתפקיד וונדר וומן והפכה לכוכבת בינלאומית. בהמשך החלו הקמפיינים של המשרד לככב גם בחו"ל, ובהדרגה הופקד בידיו ניהול התקציב של כ-30 מדינות. בהמשך הפך המשרד לאחראי על גיבוש אסטרטגיית הצמיחה של המותג, גיבוש הקו הפרסומי והקריאטיבי וביצוע כל ההפקות, לרבות שילוט חוצות וניהול כל ההשקות.

באוקטובר 2019 נכנס לתוקפו האיסור על חברות אמריקאיות לשתף פעולה עם וואווי, בעיצומו של החרם האמריקאי על החברה. הנקודה המשמעותית באיסור זה היה בשימוש בשירותי גוגל, לרבות חנות האפליקציות. בעקבות משבר זה הופסקה הפעילות השיווקית, והחברה גיבשה אסטרטגיית צמיחה.

בינואר 2020 יצאה וואווי למכרז גלובלי על תקציב הפרסום ובחנה רשתות פרסום מכל העולם לליווי פרויקט הדגל - השקת המערכת העצמאית של וואווי: חנות ה-appgallery. כעשר רשתות בינלאומיות, ביניהם ddb ו-havas, התמודדו במכרז, שבו כאמור זכה משרד לעומק התודעה.

במסגרת ההתקשרות החדשה המשרד הפיק וגיבש את הקו הפרסומי של המוצר החדש, שהושק אתמול בשידור חי מברצלונה. ההשקה הייתה אמורה להיות יריית הפתיחה לקמפיין של שנה לפחות, במהלכו החברה תפתח את הקו הפרסומי של המוצר החדש.