שרים בכירים ליו"ר הכנסת אדלשטיין: הפר את הנחיית בג"ץ

שר התיירות לוין: "בג"ץ השתלט רשמית והפך את יו"ר הכנסת לחותמת גומי, כאשר את הכנסת והמליאה מנהלים שופטי העליון" • שר המשפטים אוחנה: "לו אני יו"ר הכנסת, אני משיב - לא" • כחול לבן בתגובה: "דמוקרטיה היא דמוקרטיה, ולא רק כשנוח לכם ולנתניהו"

אחרי הודעת בג"ץ כי הם מבקשים לקבל מיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין תשובה, עד היום (ב') בשעה 17:00, מה בכוונתו לעשות, מספר שרים הגיבו בצורה חריפה.

שר התיירות יריב לוין פרסם הודעה לפיה "בג"ץ השתלט באופן רשמי והפך את יו"ר הכנסת לחותמת גומי, כאשר את הכנסת והמליאה מנהלים שופטי העליון. אין דבר כזה באף דמוקרטיה". 

לוין ביקש מאדלשטיין להודיע כי רק הוא יקבע מתי המליאה תתכנס ומה יהיה על סדר יומה. "אם הנשיאה אסתר חיות רוצה לשים עצמה מעל הכנסת, היא מוזמנת להגיע לבניין עם משמר בתי המשפט ולפתוח את ישיבת המליאה בעצמה. כך יהיה ברור שמדובר בהפיכה שלטונית של קומץ שופטים הבוחרים את עצמם בחדרי-חדרים".

גם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' כתב בטוויטר כי הוא קורא להתעלם מפסיקת בג"ץ: "למרות שאני נמנה עם אלה שתומכים ודוחפים לפיקוח פרלמנטרי בימי הקורונה, ורוצה מאד בהקמת הועדות בכנסת, אני קורא ליו"ר הכנסת להתעלם מהפסיקה הדורסנית של בג"ץ ולעמוד כחומה בצורה על עצמאותה של הכנסת". 

שר המשפטים אמיר אוחנה יעץ גם הוא (מעל גבי הטוויטר) לאדלשטיין להשיב "לא" לבג"ץ.

השרה גילה גמליאל, לעומת זאת, כתבה שהיא קיוותה שבג"ץ לא יתערב. "חבל שזו ההחלטה שהתקבלה, ואנחנו נכבד אותה".

גם השר גלעד ארדן קרא לכבד את פסיקת בג"ץ - אחרת לדבריו מדובר באנרכיה.

ח"כ גדעון סער אמר אף הוא כי קריאות לאי-כיבוד פסיקת בג"ץ בעתיד אינה באה בחשבון.

בסיעת כחול לבן תקפו את דברי השר לוין וכתבו: "מנחם בגין, הסנדק שלך, היה מתבייש במה שכתבת. דמוקרטיה היא דמוקרטיה, ולא רק כשנוח לכם ולנתניהו. תכבדו את הכרעת הרוב ותפסיקו לפגוע במוסדות המדינה".