טייטו קר גייסה 50 מיליון דולר כדי לתת שירותים רפואיים מרחוק

החברה פיתחה מכשיר לבדיקת ריאות, לב, גרון ואוזניים שמאפשר לאדם לצלם את עצמו ולשלוח לרופא • בחברה מתכננים לייצר פי שלושה יותר מכשירים מהתכנון כתוצאה מביקושים גבוהים בשל נגיף הקורונה

דדי גלעד, ממקימי Tyto Care / צילום: Tyto Care
דדי גלעד, ממקימי Tyto Care / צילום: Tyto Care

חברת טייטו קר (Tyto Care), שפיתחה מכשיר שמאפשר בדיקה רפואית מרחוק, הודיעה היום (ג') על גיוס של 50 מיליון דולר שהביא את החברה לגיוסים של 105 מיליון דולר מאז הוקמה. את סבב הגיוס הובילו הקרנות אינסייט פרטנרס, קוואלקום ונצ'רס ו-Olive Tree Ventures.

בחברה, שהוקמה ב-2012 ע"י דדי גלעד ועופר צדיק, השקיעו גם חברת ביטוח סינית, הקרנות אורבימד וליונבירד, רשת הפארם וולגרין ועוד. החברה מעסיקה כ-70 עובדים, 50 מהם בישראל.

המכשיר של Tyto Care מאפשר בדיקה מרחוק של חולים בהסגר בבתי חולים ובחולים המבודדים מביתם, כולל בדיקות רפואיות מרחוק של הריאות, הלב, הגרון והאוזניים. התמונות נשלחות לרופא מרוחק. ניתן לרכוש מכשיר כזה באופן עצמאי. בישראל, למשל, ניתן לרכוש את המכשיר בקופת חולים כללית בכ-300 שקל. בארה"ב המכשיר יקר משמעותית ועומד על 300 דולר דרך Best Buy או דרך חברות הבריאות שלפעמים מסבסדות חלקית את המכשיר.

המכשיר של Tyto Care מאפשר בדיקה מרחוק של חולים בהסגר בבתי חולים ובחולים המבודדים מביתם / צילום: Tyto Care
 המכשיר של Tyto Care מאפשר בדיקה מרחוק של חולים בהסגר בבתי חולים ובחולים המבודדים מביתם / צילום: Tyto Care

המודל העסקי מבוסס על מכירת מכשירים וכן מודל SaaS מחברות הבריאות. מכשירים נוספים נמכרים לחברות ביטוחי בריאות ולמעסיקים. החברה פועלת בצפון אמריקה, אירופה וישראל, וציינה בהודעה לעיתונות כי שירתה בשנה שעברה מאות אלפי לקוחות, וביצעה מעל 200 אלף בדיקות רפואיות מרחוק.

בחברה מציינים כי בשנה שעברה המכירות שלה צמחו פי שלושה, אך עוד יותר מכך - הם נהנים מביקושים גבוהים בעקבות משבר הקורונה שמוביל לכך שבתי חולים וארגוני בריאות ברחבי העולם מרחיבים את השימוש בפתרון שלהם. עוד הוסיפו בחברה כי מגדילים את הייצור ומתכננים לייצר ברבעונים הקרובים פי שלושה יותר מכשירים מהתכנון המקורי שלהם.

בחברה נהנים מביקושים גדולים מאז פרוץ מגפת הקורונה / צילום: Tyto Care
 בחברה נהנים מביקושים גדולים מאז פרוץ מגפת הקורונה / צילום: Tyto Care

מלבד הרחבת הייצור, בחברה מציינים כי הגיוס יאפשר לה להמשיך ולהרחיב את השירותים ברחבי ארה"ב, אירופה ואסיה וכן לפתח ולייצר יכולות מוצר מתקדמות חדשות הכוללות פתרונות אבחון ביתיים מבוססי למידת מכונה, בינה מלאכותית ועוד.