בורסות עולם | סיקור שוטף

ארגון הבריאות העולמי: האטה מסוימת בקורונה במדינות שנפגעו קשה

הארגון מזהיר: הסרה מוקדמת של הסגר עלולה להיות קטלנית • מקסיקו דוחה את הסכמות אופ"ק; פוטין צפוי לדון מחדש על מחירי הנפט • סגירה מעורבת באסיה • בוול סטריט מדד דאו ג'ונס השלים זינוק של יותר מ-12% השבוע • היום לא מתקיים מסחר בארה"ב, באירופה ובחלק משוקי המזרח

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

19:00

גורמים רשמיים בארגון הבריאות העולמי אמרו היום (ו') כי נראה שווירוס הקורונה מאט את התפשטותו בכמה מהמדינות שנפגעו במידה הרבה ביותר באירופה, כמו ספרד, איטליה, גרמניה וצרפת. עם זאת, ביטול הסגר מוקדם מדי יכול להוביל "לזינוק מחודש קטלני".

במדינת ניו יורק נרשם אתמול (ה') שינוי נטו שלילי במספר המתאשפזים בטיפול נמרץ, לראשונה מאז שהחל משבר הקורונה. הירידה, שמודדת את ההפרש בין מספר המאושפזים החדשים בטיפול נמרץ ובין מספר המטופלים שהחלימו או מתו, עמדה על 17. המדד עלה ב-302 וב-84 בשני הימים הקודמים. 

מדד המחירים לצרכן בארה"ב ירד במרץ ב-0.4%, הירידה הגדולה ביותר בחמש שנים. הצניחה הייתה בהתאם לתחזיות. מדד הליבה, ללא מזון ואנרגיה, ירד ב-0.1% במרץ, הירידה הראשונה זה עשר שנים. קצב האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים ירד ל-1.5% מ-2.3%, ומדד הליבה במונחים שנתיים ירד ל-2.1% מ-2.4% בפברואר. 

13:50

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, צפוי לקיים שיחות נוספות לגבי מחיר הנפט, כך דווח מעבר לים. מוקדם יותר דווח כי מקסיקו מתנגדת להסכמות של אופ"ק מאתמול בדבר קיצוץ קצב הפקת הנפט ב-10 מיליון חביות ביום.

13:35

מספר המתים בארה"ב כתוצאה מנגיף הקורונה הגיע ל-16,686 בני אדם. בכך ארה"ב הגיע למקום השני המפוקפק אחרי איטליה (18,279 מתים). 

12:30

מפיקות הנפט החברות באופ"ק וגם רוסיה הגיעו להסכמות אתמול על קיצוץ הפקה של הנוזל השחור. עם זאת, הבוקר דווח כי מקסיקו מערימה קשיים וצפויה להתנגד להסכם, בו דובר על קיצוץ של 10 מיליון חביות ביום. מדובר בנתון נמוך יותר של 20 מיליון חביות ביום אליו כיוון מהצד הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ. מחיר הנפט (WTI) נופל כעת ב-7.6% ל-23.19 דולר לחבית.

בתום שלושה ימי דיונים הסכימו שרי האוצר של גוש האירו על חבילת סיוע בשווי חצי טריליון אירו למדינות החברות שנפגעו ממגיפת ה קורונה ומהמשבר הכלכלי שכבר פרץ בעקבותיה. הנושא הנפיץ ביותר על סדר היום - הנפקת אג"ח אירופי משותף ("אג"ח קורונה") - נדחה למועד מאוחר יותר, והסרתו מסדר היום באופן זמני מהווה ניצחון למדינות צפון אירופה.

11:30

המסחר בבורסות אסיה ננעל במגמה מעורבת בעוד מרבית הבורסות בעולם סגורות בשל יום שישי הטוב. מדד הניקיי היפני הוסיף 0.79% לערכו, מנגד הבורסה בשנחאי איבדה כ-1% בצל נתוני אינפלציה נמוכים מהצפוי. מדד הקוספי עלה ב-1.3%.

רוסיה דיווחה על 1,786 נדבקים נוספים בקורונה היום, ומדובר בעלייה החדה ביותר עד כה, ומה שמעלה את סך הנדבקים שם ל-11,917 בני אדם. מקרי המוות במדינה עלו ב-18 ל-94 בני אדם.

10:00

היום לא יתקיים מסחר בארה"ב, גרמניה, שוויץ, צרפת, בריטניה, אוסטרליה, הונג קונג, סינגפור והודו בשל 'יום שישי הטוב'.

הרווחיות למניה של התאגידים בעולם עשויה לצנוח ב-50% ב-2020 נוכח משבר הקורונה, ומחירי המניות עשויים לרדת בשיעור דומה בהתאם, כך מעריכים כלכלני סיטגרופ.

09:45

הונגריה דיווחה על שיא יומי במספר חולי קורונה שנבדקו. מדובר בעלייה של 210 בני אדם לעומת אתמול כך שסך חולי הקורונה במדינה עלה ל-1,190 בני אדם.

07:00
המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה מעורבת בהמשך לעליות שנרשמו אתמול בניו יורק. מדד הניקיי היפני מוסיף 0.14% לערכו, שנחאי מאבדת 0.65%, שנזן מזנקת ב-4.2%.

בסיכום שבועי בוול סטריט מדד S&P 500 רשם עלייה של 12.1% ובכך ציין את השבוע הטוב ביותר מאז 1974 (אז עלה המדד ב-14%). הנאסד"ק סיכם את השבוע הטוב ביותר מאז 2009 עם זינוק של 10.6%. הדאו ג'ונס המריא ביותר מ-12% השבוע, מה שיירשם כעלייה השבועית החדה ביותר מעולם.

נתוני שפורסמו הבוקר בסין מצביעים כי מדד המחירים לצרכן עלה בחודש מרץ ב-4.3%. התחזיות היו לעלייה של 4.8% בחישוב שנתי.