אלקו רוצה להציף ערך בסופרגז: מקדמת הנפקת החברה בשווי כפול מזה שבו נרכשה

על פי ההערכות בשוק, את ההנפקה, המתוכננת להתבצע בשבועות הקרובים, מעוניינת אלקו לבצע לפי שווי חברה של כ-1 מיליארד שקל לסופרגז "לפני הכסף", ולגייס לה 200-300 מיליון שקל

מיכאל (מימין) ודניאל זלקינד, בעלי חברת אלקו  / צילום: ישראל הדרי
מיכאל (מימין) ודניאל זלקינד, בעלי חברת אלקו / צילום: ישראל הדרי

כחצי שנה לאחר שחברת ההשקעות אלקו השלימה את רכישתה של סופרגז מידיה של ענקית הנדל"ן המניב עזריאלי, היא מנסה להציף ערך באמצעות קידום הנפקתה של סופרגז בבורסה בת"א, לפי שווי כפול מזה שבו רכשה אותה, ולצורך זה הגישה טיוטת תשקיף לרשות ני"ע.

על פי ההערכות בשוק, את ההנפקה, המתוכננת להתבצע בשבועות הקרובים, מעוניינת אלקו לבצע לפי שווי חברה של כ-1 מיליארד שקל לסופרגז "לפני הכסף", ולגייס לה 200-300 מיליון שקל. את ההנפקה המתוכננת מובילות חברות החיתום של אפסילון, פועלים אי.בי.אי ולאומי פרטנרס.

אלקו, שבשליטת האחים דניאל ומיכאל (מייקי) זלקינד, השלימה את רכישתה של סופרגז מידי עזריאלי בתחילת נובמבר 2019 תמורת כ-820 מיליון שקל. את העסקה מימנה אלקו, בין היתר, באמצעות הלוואה של 90 מיליון שקל מלאומי פרטנרס והפניקס והלוואה שלקחה סופרגז עצמה בהיקף של 320 מיליון שקל - כך שעלות הרכישה עבור אלקו עצמה קטנה משמעותית.

סופרגז, המעסיקה כ-350 עובדים, נחשבת לאחת מהחברות המובילות בישראל בשיווק ומכירת גפ"מ (גז פחמימני מעובה) וגז טבעי, שהשימוש העיקרי בהם הוא "להפעלת מבערים ודוודים בתעשייה, להפעלת תנורים במאפיות ובמסעדות, לחימום מוסדות, לחימום לולים בחקלאות, לביקוש והסקה במשקי בית וכן לתידלוק כלי רכב". אלקו מעריכה את נתח השוק שלה בשיווק גפ"מ בכ-19%.

בשנה האחרונה החלה סופרגז בייזום פרויקטים להקמת תחנות קוגנרציה אצל לקוחות תעשייתיים, לצורך ייצור חשמל, ופעילות זו נחשבת למנוע צמיחה מרכזי שלה.

בעניין זה מציינת אלקו בדוחותיה, כי החברה "שמה לה ליעד להיכנס במהלך התקופה הקרובה כשחקן משמעותי בתחום שיווק ומכירת חשמל ואנרגיה תרמית ללקוחותיה באמצעות תחנות קוגנרציה" והוסיפה כי היא בוחנת אפשרות להיכנס לפעילות של הקמת והפעלת תחנות כוח המופעלות בטכנולוגיית ביו-גז.

דוחות אלקו ל-2019 חושפים כי הכנסותיה של סופרגז בחודשיים האחרונים של השנה שעברה, מאז הושלמה הרכישה, הסתכמו ב-104 מיליון שקל והרווח התפעולי שלה עמד בתקופה זו על 13 מיליון שקל.

פעילותה המרכזית של אלקו נעשית כיום באמצעות שלוש חברות בורסאיות - בתחום הפרויקטים למבנים ותשתיות באמצעות החברה הבת אלקטרה, בתחום ייבוא ושיווק מוצרי חשמל באמצעות אלקטרה מוצרי צריכה, ובתחום מקבצי דיור בארה"ב באמצעות אלקטרה נדל"ן. נוסף לכך היא מפעילה 10 בתי קולנוע ברחבי הארץ. אלקו נסחרת בשווי של כ-3.5 מיליארד שקל, אחרי שמנייתה הוסיפה לערכה כ-5% מתחילת השנה.