כמה כסף סה"כ המדינה הכניסה מ"קנסות קורונה" מאז חודש מרץ?

על פי הנתונים שהגיעו לידי "גלובס", בחודש יוני חולקו קרוב ל-35 אלף קנסות • אם כל האזרחים ישלמו את הקנסות במועד, צפוי אוצר המדינה לגדול ב-37 מיליון שקלים בגין קנסות הקורונה • כמעט 99% מהקנסות בחודש יוני חולקו בגין אי חבישת מסכה על הפנים

שוטר עם מסיכה מחלק דוח  / צילום: אריאל שליט, AP
שוטר עם מסיכה מחלק דוח / צילום: אריאל שליט, AP

מחודש מרץ עד סוף חודש יוני חילקה משטרת ישראל מעל 77 אלף קנסות קורונה. על פי הנתונים שהגיעו לידי "גלובס", בחודש יוני חולקו קרוב ל-35 אלף קנסות. כמעט 99% מהקנסות בחודש יוני חולקו בגין אי חבישת מסכה על הפנים. רק 400 קנסות נוספים חולקו בגין הפרות אחרות של הוראות הקורונה. לא רק מספר הנדבקים זינק בחודש יוני אלא גם מספר הקנסות. בחודש יוני חולקו רק כ-6,000 קנסות. 4,600 מתוכם בגין אי חבישת מסכה. בכך חזרה המשטרה למדיניות האכיפה הקשוחה יחסית של חודש אפריל, בה חולקו יותר מ-33 אלף קנסות.

קנסות שחולקו ממרץ עד יוני
 קנסות שחולקו ממרץ עד יוני

אם כל האזרחים ישלמו את הקנסות במועד, צפוי אוצר המדינה לגדול ב-37 מיליון שקלים בגין קנסות הקורונה. במידה והנקנסים לא משלמים את חובם במרכז לגביית קנסות של רשות האכיפה בתוך 90 יום, לקנס מתווספת ריבית פיגורים של 50%. במרכז לגביית קנסות אומרים ל"גלובס" כי המרכז שלח לאחרונה מסרונים לאלה שתקופת 90 יום לתשלום מסתיימת על מנת שימהרו לשלם לפני שיתווספו פיגורים. לא פחות מ-16 אלף קנסות כבר צברו ריבית פיגורים.

אחוז קנסות ששולמו ממרץ עד יוני
 אחוז קנסות ששולמו ממרץ עד יוני

לצד זאת, כ-19% מכלל הקנסות שולמו עד כה, והסכום שנכנס עד כה לקופת המדינה מקנסות הקורונה הוא 7.2 מיליון שקלים. 30% מתוך הקנסות שחולקו בחודש מרץ שולמו. כ-34.5% מכלל הקנסות של חודש אפריל שולמו. 18.5% מכלל הקנסות של חודש מאי שולמו. רק 2.9% מהקנסות שניתנו בחודש יוני שולמו. כאמור, על פי חוק על החייבים לשלם את הקנסות בתוך 90 יום. יש לציין כי מספר לא מבוטל של קנסות בוטלו בעקבות פגמים וטעויות בחלוקת הדו"חות.