שיכון ובינוי מקדמת את תחנת הכוח אתגל: סגירה פיננסית לפרויקט

פרויקט אתגל כולל הקמה של תחנת כוח באשדוד, המופעלת באמצעות גז טבעי, במחזור פתוח • התחנה, המיועדת לייצור חשמל בהספק של 186 מגוואט, עתידה לייצר חשמל שיימכר לחברת החשמל לקראת סוף שנת 2022

תמיר כהן, יו"ר שיכון ובינוי / צילום: אלון רון
תמיר כהן, יו"ר שיכון ובינוי / צילום: אלון רון

פרויקט תחנת הכוח אתגל באשדוד, הגיע לסגירה פיננסית. על כך דיווחה הבוקר (ה') שיכון ובינוי.

פרויקט אתגל, אותו קידמה בשנים האחרונות חטיבת האנרגיה של שיכון ובינוי, כולל הקמה של תחנת כוח המופעלת באמצעות גז טבעי, במחזור פתוח. התחנה, המיועדת לייצור חשמל בהספק של 186 מגוואט, ממוקמת באזור התעשייה סמוך לנמל אשדוד, ועתידה לייצר חשמל שיימכר לחברת החשמל לקראת סוף שנת 2022.

שיכון ובינוי הודיעה היום כי נחתם ההסכם לסגירה פיננסית של הפרויקט באמצעות העמדת הלוואות מגופים בנקאיים ומוסדיים, אשר בכפוף לאישור רשות החשמל יחליפו את מתווה המימון בהון עצמי של הפרויקט.

הסגירה הפיננסית כוללת העמדת מסגרות מימון בהיקף של כ- 570 מיליון שקל במהלך תקופת ההקמה של הפרויקט, שייפרעו בשנים שלאחר תחילת הפעלת התחנה.

בכפוף להשלמת בניית הפרויקט וקבלת רישיון קבוע לייצור חשמל, צפויה שיכון ובינוי  לקבל הכנסות בגין מכירת זמינות ואנרגיה, לתקופה של 20 שנים.

יו " ר שיכון ובינוי , תמיר כהן , ציין היום כי "שיכון ובינוי רואה בתחום האנרגיה, כמנוע צמיחה משמעותי בפעילותה בישראל ומחוצה לה. כהן הוסיף כי בתקופה הקרובה הוא צופה התעצמות משמעותית של פעילות החברה בתחום זה וכי הוא צופה שהכנסות שיכון ובינוי מהפעילות במגזר האנרגיה יהוו חלק משמעותי מהכנסות החברה כולה".