טיולים | פיצ'ר

יש לאן לברוח: משחק ניווט סלולרי חדש

המשחק נועד למשפחות או לקבוצות, שהן למעשה קפסולות, ולכן מתאים לימי קורונה, כאשר הניווט נעשה באופן עצמאי, לפי מיקום שאתם בוחרים בארץ וכמובן בזמן שמתאים לכם

יש לאן לברוח. משחק ניווט ב"קפסולות"  / צילום: איתמר בורנשטיין
יש לאן לברוח. משחק ניווט ב"קפסולות" / צילום: איתמר בורנשטיין

אם אתם חובבי משחקי חידות וניווטים, המיזם החדש "יש לאן" הוא בשבילכם: מאחורי היוזמה עומד אבנר פניני, שהיה בעברו קצין ניווט ביחידת מגלן, והתאהב בתחום. כבר בתקופת שירותו הצבאי החליט שכאזרח הוא ימשיך לעסוק בניווט, ואף ינגיש אותו לאחרים. כשהשתחרר הקים עסק קטן למשחקי ניווט, ועם הזמן השתכלל. הוא הוסיף פלטפורמה טכנולוגית, אפליקציה, והרחיב את המשחק ממטולה עד אילת.

המשחק נועד למשפחות או לקבוצות, שהן למעשה קפסולות, ולכן מתאים לימי קורונה, כאשר הניווט נעשה באופן עצמאי, לפי מיקום שאתם בוחרים בארץ וכמובן בזמן שמתאים לכם. אחרי שמזמינים את המשחק באתר, מקבלים למייל מפה, הנחיות וקוד כניסה, תחנותויוצאים לדרך. "בחרנו מקומות חבויים ונסתרים, שהיום מתאימים לריחוק החברתי הנדרש, אבל ככה גם מגלים מקומות לא מוכרים ומסלולי טיול חדשים", אומר פניני.

משחק הניווט ידידותי למשתמש, ומשך הפעילות כשעה וחצי. לכל משחק כשמונה נקודות/תחנות ובכל אחת שלוש עד ארבע משימות או חידות. מכשיר טלפון או טאבלט ראשי מובילים את המשחק, אך קיימת גם אפשרות לשיתוף מסך כך שכל משתתף יכול לצפות במסך שלו.

פניני פיתח כלי עזר מדליק, שתורם להתמצאות בשטח. באפליקציה הוא הטמיע כלי תצפית במציאות רבודה, דהיינו מגיעים לנקודת תצפית, מפעילים את המצלמה, היא מזהה את המרחב ומציגה על המסך את שמות הישובים ונקודות חשובות, שוס חינמי כחלק מהאפליקציה.

והטיפ שלו? "תנו בכל תחנה לאחד הילדים להוביל את המשימות. זה מטיל עליהם אחריות, תורם להם לתחושת בגרות ושסומכים עליהם, ובעידן טכנולוגי, אוריינטציה וכיוונים הם כישורים שחשובים להתפתחות ילדים, לחבר בין תמונה לשטח, ולהבין היכן נמצאים במרחב".

המשחק, אגב, אינו מיועד רק למשפחות, והוא יכול לשמש גם כפעילות גיבוש לקבוצות ולארגונים. הפעילות מתבצעת בצוותים קטנים המתחרים ביניהם תוך כדי ניווט סלולרי בשטח, מענה על שאלות חשיבה וביצוע משימות הדורשות עבודת צוות קבוצתית וחשיבה יצירתית.

ערכת ניווט משפחתית: 128 שקל. לפרטים: www.nivut.co.il