חיפה | בלעדי

הושק בחיפה מרכז היזמות "IN-VENTech" ב-25 מיליון שקל

במרכז תופעל תוכנית האצה וצמיחה למיזמים בתחומי ים וספנות, ערים חכמות ומדיקל • המרכז הוקם ביוזמת עיריית חיפה, החברה הכלכלית לחיפה, ו"היי סנטר", במטרה לעודד חברות להתבסס בעיר חיפה ובמטרה לטפח את האקוסיסטם היזמי-טכנולוגי בעיר

ליאור חנוכה ונמרוד אלמיש במרכז IN-VENTech / צילום: שרון בוכבינדר
ליאור חנוכה ונמרוד אלמיש במרכז IN-VENTech / צילום: שרון בוכבינדר

חיפה ממשיכה לנסות להפוך למרכז משמעותי עבור מגזר ההייטק. בעוד אינטל עומדת להרחיב את דריסת הרגל שלה בעיר ואפל מתכננת לשכור שטחי משרדים נרחבים בפארק מתם - גם סצנת הסטארט-אפים מקבלת תשומת לב, עם מרכז יזמות חדש שהושק בעיר בשם IN-VENTech, בהשקעה של 25 מיליון שקל בארבע השנים הבאות.

המרכז החדש הוקם במטרה להגדיל את מספר החברות המתבססות בחיפה, שיקבעו בה את מטה החברה. הוא הושק בתמיכת עיריית חיפה והחברה הכלכלית לחיפה (חכ"ל) ועומדים מאחוריו ראש עירית חיפה, ד"ר עינת קליש רותם, ומ"מ ראש העיר ויו"ר דירקטוריון היי סנטר, נחשון צוק. היי סנטר הוא מרכז ליזמות עסקית טכנולוגית בחיפה, שכבר פתחה את הדלת לסצנת ההייטק והשקיע במעל לעשרים סטארטאפים, שגייסו למעלה מ-150 מיליון שקל בהשקעות פרטיות ובמענקים.

את המרכז החדש מנהלים מ"מ מנכ"ל היי-סנטר ליאור חנוכה, ונמרוד אלמיש, שמוביל את תוכנית הסטארט-אפים הראשונה שיוצאת לדרך במסגרת המרכז. על פי החזון של IN-VENTech, המרכז יהווה "מנוע להגדלה משמעותית של סטארט-אפים טכנולוגיים הפועלים בעיר, תוך חיבור סינרגטי עם עוגני העיר ביניהם הטכניון, אוניברסיטת חיפה, בתי החולים, נמל חיפה ומרכזי המו"פ של חברות ההייטק הגדולות".

למחזור הראשון של המרכז נבחרו 13 סטארט-אפים מבין 150 חברות שהגישו מועמדות. תחומי העיסוק של החברות הם ערים חכמות, מדיקל, ים וספנות בשלבים מוקדמים - לפני סבב מהותי ראשון, אך כאלה שכבר הוכיחו התכנות או סיימו מסלול האצה או חממה.

משך התוכנית בין חצי שנה לשנתיים. החברות שהתקבלו יקבלו בנוסף למימון דמי שכירות בחללי עבודה בעיר לתקופת התוכנית, גם מענק תמריצים של עד 100 אלף דולר, שירותי ייעוץ עסקי, ליווי בגיוס כספים וכן מעטפת שיווקית לחשיפה מול משקיעים פוטנציאליים בארץ ובעולם. IN-VENTech אינו מתנה את תמיכתה בדמי ניהול או אקוויטי וגם לא בדילול בעלי המניות והיזמים. המחויבות היחידה של הסטראטאפים לקבוע את בסיס פעילותם בחיפה למשך שלוש שנים לפחות מתחילת התוכנית.

בין החברות שהתקבלו לתוכנית אפשר למנות את Seatback, שפיתחה מערכת הכוללת כרית חכמה שמנטרת את איכות הישיבה של המשתמש ומספקת לו פידבק בזמן אמת על ישיבה ממושכת ולקויה. המידע עובר לאפליקציה בה מרוכזות המלצות ליושב של מגוון פעילות ספורטיבית המתאימות לצרכיו. החברה כבר החלה במהלכי שיווק ועובדת עם חברות כמו חברת החשמל, אפלייד מאטירילס, אינטל, ומדיסייפ.

חברת Captain's Eye, שמפתחת מערכת ניהול מבוססת בינה מלאכותית לעיבוד תמונה ממצלמות המותקנות באוניות לצורך איתור ומניעה של תאונות. המערכת של החברה מאפשרת למנהל הצי יכולת שליטה ובקרה מרחוק לתפעול יעיל וחסכוני של הספינות. החברה משתפת פעולה עם חברות מובילות בעולם בתחום הספנות, ביניהן חברת XT והתקבלה מבין חברות רבות לתוכנית ייחודית של חברות הזנק בתחום הימי בסינגפור. לאור קבלתה לתוכנית העתיקה החברה את מקומה מעמק חפר לחיפה.

חברת Embryonics עוסקת בפיתוח אלגוריתמים של למידה עמוקה לצורך ייעול ושיפור ההצלחה של טיפולי פוריות. המוצר הראשון של החברה הוא פלטפורמה בשם "עובר", העוסקת בניטור ובחירת עוברים במסגרת הפריה חוץ גופית. החזון של החברה הוא לפתח טכנולוגיות שתשפרנה את כל השלבים לאורך הליך טיפולי הפריות ובכך להפוך אותם לנגישים, זולים ובעיקר מוצלחים יותר.