אוטובוסים | בלעדי

קבוצת תעבורה קיבלה את זיכיון היבוא לאוטובוסים של FOTON הסינית

מספר אוטובוסים חשמליים של היצרנית הסינית, מהגדולות בעולם, נמצאים בדרך לניסוי בישראל

אוטובוס חשמלי של FOTON הסינית
אוטובוס חשמלי של FOTON הסינית

עוד מותג אוטובוסים מתוצרת סין מצטרף לשוק הרכב הישראלי. לגלובס נודע כי משרד התחבורה העניק לאחרונה רישיון ליבוא סדיר של האוטובוסים של קבוצת FOTON הסינית, שהיא חלק מקבוצת BAIC. הרישיון הוענק לקבוצת תעבורה אחזקות של משפחת לבנת, במסגרת שותפות עם גוף עסקי נוסף. לגלובס נודע כי מספר אוטובוסים חשמליים עירוניים של המותג FOTON נמצאים בדרך לישראל לצורך בחינה.

חברת FOTON, בבעלות קבוצת BAIC, היא אחת מקבוצות הרכב המסחרי הגדולות ביותר בסין ובעולם. בשנת 2020 היא מכרה למעלה מ-680 אלף כלי רכב, עליה של כ-26%. מתוכם למעלה מ-128 אלף משאיות ואוטובוסים. החברה גם חנכה בשנה שעברה מפעל חדש לייצור אוטובוסים חשמליים במצריים. לפוטון יש גם ליין רחב של משאיות, מסחריות וטנדרים עם מנועי חשמל ודיזל, אולם ככל הידוע אין להם תקינה אירופית.

ענף האוטובוסים החשמליים נחשב אחד התחומים "החמים" ביותר כיום בתחום התחבורה הציבורית, והוא צפוי לתפוס מקום גדל והולך בתמהיל הרכישה של חברות ההיסעים בישראל. החודש הודיע המשרד להגנת הסביבה כי יעניק סיוע של כ-59 מיליון שקל למפעילות התחבורה הציבורית לרכישת 220 אוטובוסים חשמליים, שהראשונים בהם צפויים להיכנס לשירות עד סוף המחצית הראשונה של 2022. ההצטיידות תכלול גם אוטובוסים מפרקיים, בין עירוניים וזעירים עם מנועי חשמל, זאת כחלק מהמטרה של המשרד לאיכות הסביבה להעביר את כלל רכש האוטובוסים בישראל לחשמליים החל מ-2025.

החודש גם הודיעה "דן" ,קבוצת התחבורה השנייה בגודלה, כי בכוונתה לסיים את רכש האוטובוסים מונעי הדיזל, והיא עוברת לרכישת אוטובוסים חשמליים בלבד. גם אגד מנהלת כיום ניסויים באוטובוסים חשמליים של מספר מותגים, כמעט כולם סיניים, לקראת מכרז רכש מאסיבי של מאות אוטובוסים, שיתקיים בהמשך השנה.