בורסות עולם | סיקור שוטף

העליות בוול סטריט נמחקו: ענקיות הטק שוב גררו את הנאסד"ק לירידות

לאחר שפתח את היום בעלייה חזקה של 2%, נאסד"ק סיים את הערב בירידה של 1.3% • נעילה חיובית באירופה • מספר תביעות האבטלה הראשוניות בארה"ב זינק ב-55 אלף • הבנק המרכזי של סין הודיע על הורדת הריבית על הלוואות לשנה ב-0.1% ועל הפחתת ריבית על הלוואות ל-5 שנים ב-5 נקודות בסיס

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:01

יום מסחר שהתחיל בעליות חזקות של קרוב ל-2% בנאסד"ק הסתיים באדום שרק הפך בוהק יותר ויותר ככל שהתקרבה שעת הנעילה. הנאסד"ק ירד ב-1.3%, S&P500 השיל 1.1% ודאו ג'ונס איבד 0.9%. סקטור הטכנולוגיה לבדו ירד ב-1.2%, סקטור האנרגיה השיל 0.8% ברקע ירידת מחירי הנפט.

יצרנית אופני הכושר ומסלולי הריצה פלוטון  מחקה כרבע משוויה לאחר ש-CNBC דיווח שמסמכים שהגיעו לידיו מעידים על כך שנאלצה להפסיק זמנית את ייצור המכשירים שלה בעקבות "ירידה משמעותית" בביקושים. גם ענקיות הטק סייעו למשוך מטה את הנאסד"ק, ובראש AMD , אנבידיה , אמזון , אלפאבית (גוגל)  ונטפליקס  - שתפרסם את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי בעוד מספר דקות.

מי שעשו חיל הערב הן המניות הסיניות, בהן ג'יי.די.קום , פינדודו , באידו  ועליבאבא , וגם רשת המלונות מריוט, מורגן סטנלי, אייר בי.אן.בי, בוקינג וענקית השבבים ההולנדית ASML טיפסו.

בקרב המניות הישראליות, גמידה סל  ניתרה 10%, וגם REE , ריסקיפייד, אייסקיור, מאנדיי  ופייבר התחזקו. מנגד, פלוריסטם מחקה כ-15% וגם דריו הלת' , גלובל אי , אורמד וסיירן ירדו מהותית.

בשוק האג"ח של ממשל ארה"ב נרשמה יציבות, והתשואה על האיגרת ל-10 שנים ננעלה על 1.82% - בדומה למחיר הבסיס היום. בשוק הסחורות נרשמו ירידות הן במחירי הנפט והגז והן במחיר הזהב (שהשיל כ-0.3% וחוזה למסירה בפברואר ננעל על 1,838 דולר לאונקיה). הברנט ירד ב-1.1% למחיר של 87.4 דולר לחבית, הגז הטבעי נפל ב-5%.

22:25

כחצי שעה לסיום המסחר, והעליות בוול סטריט אט אט נמחקות. מדד נאסד"ק עבר לירידה של כמעט 0.2%, S&P500 בירידה קלה מאוד ודאו ג'ונס מצליח להישאר בטריטוריה החיובית.

ענקיות הטק עברו לירידות. AMD משילה 3%, אנבידיה יורדת ב-2.6%, אמזון ב-2%. גם גוגל, אפל ונטפליקס נסוגות. פלוטון מתרסקת ומאבדת כבר כרבע משוויה.

21:50

העליות החזקות שנרשמו בתחילת הערב נמחקו, וכעת המדדים נסחרים בעלייה של 0.4%-0.5%. 

בתחתית הנאסד"ק מניית פלוטון  שצונחת ב-20%. יצרנית אופני הכושר ומסלולי הריצה הודיעה שהיא מפסיקה זמנית את הייצור של מוצריה בשל "ירידה משמעותית" בביקושים ברחבי העולם, כך פורסם ב-CNBC על פי "מסמכים פנימיים". 

20:45

העליות בוול סטריט נמשכות, אם כי בשיעורים מתונים יותר. נאסד"ק עולה ב-1.2%, S&P500 ב-0.9% ודאו ג'ונס ב-0.7%. 

עליות בולטות נרשמות לטובת מורגן סטנלי , טרוולרס , סולאראדג' (והמתחרה אנפייז אנרג'י ), ג'יי.די.קום , פינדודו ובאידו הסיניות, אייר בי.אן.בי.  ורשת המלונות מריוט אינטרנשיונל  - שמתחזקת לאחר שסיפקה עדכון על תהליך הפיתוח שלה בשנת 2021. מריוט מסרה שהוסיפה יותר מ-86 אלף חדרים ברוטו (הגדילה את מצבת החדרים ב-3.9%, לאחר סגירת 2.1% מהחדרים הקיימים).

ענקיות הטק רושמות עליות מתונות. אפל עולה 0.8%, אנבידיה 0.9%, מטא 1.2%. טסלה  רושמת עלייה חזקה יותר של 3.8%, נטפליקס  מוסיפה 0.4% לקראת פרסום הדוחות אחרי סיום המסחר.

בשוק הסחורות נרשמות עליות מתונות של כ-0.2% בשני סוגי הנפט הגולמי. הזהב נסחר בירידה מזערית סביב 1,842 דולר לאונקיה. הגז הטבעי צונח ב-4.7%.

18:45

השווקים באירופה סיימו את היום בעיקר בעליות, בתמיכת הרוח הגבית מבורסות ארה"ב. דאקס עלה ב-0.6%, קאק ב-0.3% ויורוסטוקס 50 ב-0.7%. פוטסי הבריטי השיל 0.1%, בין השאר בשל ירידות בולטות של לוידס, BP, גלנקור וגלקסו-סמית'-קליין.

בארה"ב נמשכות העליות. נאסד"ק עולה ב-1.7%, דאו ג'ונס ב-1.1% ו-S&P500 ב-1.3%. תשואות האג"ח הממשלתיות גם מתחזקות קלות, כשהתשואה על האיגרת ל-10 שנים עולה ב-2 נק' בסיס ל-1.84%.

בקרב המניות הישראליות, גמידה סל, אייסקיור ונובוקיור בולטות עם עליות חדות, וגם ריסקיפייד, למונייד, סנטינל וואן, סולאראדג', ג'יי פרוג, פייבר, וויקס ואינמוד רושמות עליות של יותר מ-5% כל אחת. מנגד, פלוריסטם יורדת בכ-5%, אלביט ואורמד מאבדות 2%.

17:40

העליות בוול סטריט מתחזקות. מדד נאסד"ק ממריא ב-1.9%, דאו ג'ונס עולה ב-1% ו-S&P500 מתקדם 1.2%.

סולאראדג'  הישראלית בולטת עם עלייה של כ-6%. החברה דיווחה על פרויקט להקמת תחנות כוח סולאריות קהילתיות בשכונות טקסס, קליפורניה במהלך 2022, בשיתוף עם PearlX.

היועץ הרפואי הראשי של הבית הלבן, ד"ר אנתוני פאוצ'י, אמר שה-FDA יוכל לאשר את החיסון של פייזר  וביונטק  לילדים מתחת לגיל 5 בחודש הקרוב. כפי הנראה, הם יזדקקו לשלוש מנות מכיוון ששתי מנות לא הביאו לתגובה חיסונית מספקת בילדים בני שנתיים עד 4 בניסויים הקליניים של פייזר.

16:31

בורסות ניו יורק נפתחו במגמה חיובית, כשדאו ג'ונס עולה ב-0.3%, S&P500 מוסיף כ-0.5% ונאסד"ק מטפס בכ-1%.

אמריקן איירליינס  מתחזקת לאחר שדיווחה על הפסד רבעוני של 1.42 דולר למניה, כשבשוק העריכו הפסד של 1.48 דולר. החברה עקפה את התחזיות גם בשורת ההכנסות הרבעוניות, בעיקר לאור הביקוש החזק בחגים. גם יונייטד איירליינס  פירסמה תוצאות: הפסידה 1.6 דולר למניה, נמוך מההפסד של 2.11 דולר שציפו האנליסטים. ההכנסות שלה עלו על התחזיות, ויונייטד ציינה שאומיקרון פגע בהזמנות לטווח קצר, אך ההשפעה השלילית זמנית להערכתה.

ביונד מיט  מזנקת לאחר שמקדונלדס  הודיעה שהיא מרחיבה את הפיילוט שלה עם החברה וכי החל מ-14 בפברואר תמכור את ההמבורגר הטבעוני של ביונד ב-600 מסעדות באזור סן פרנסיסקו.

פורד מוטורס , שצנחה אתמול בקרוב ל-8%, ממשיכה לאבד גובה לאחר שבג'פריס הורידו את דירוג המניה מ"קנייה" ל"החזק". בבית השקעות ציינו שהאופטימיות לגבי תוכניות הרכב החשמלי של פורד הביאה את המניה למחיר גבוה מהמוצדק, והותירה מעט מאוד פוטנציאל אפסייד.

באירופה נמשכת המגמה המעורבת. דאקס, יורוסטוקס 50 והבורסות באמסטרדם, מדריד ומילאנו מתחזקות. פוטסי וקאק מנגד, משילים כ-0.2%.

15:38

מספר תביעות האבטלה הראשוניות בארה"ב הסתכמו בשבוע שעבר ב-286 אלף - המספר הגבוה ביותר מאז אוקטובר, והרבה מעבר לתחזית שהעריכה 220 אלף תביעות אבטלה. מדובר בזינוק של 55 אלף תביעות אבטלה מאז השבוע הקודם, ונזכיר כי רק לפני מספר שבועות הגיע הנתון לרמה הנמוכה ביותר זה יותר מ-50 שנה. גם תביעות האבטלה המתמשכות עלו ב-84 אלף והסתכמו ב-1.64 מיליון.

החוזים העתידיים ממשיכים להיסחר בעליות בשעה זו.

14:10

מגמה מעורבת בבורסות אירופה כעת. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות של 0.4%-0.9%.

במסחר במוקדם נרשמות עליות בולטות במניות טסלה , אינמוד, ריביאן, ריסקיפייד , עליבאבא  ונובה.

התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים מתייצבת על כ-1.84%. 

12:00

שינוי כיוון בבורסות אירופה. מדדי המניות המובילים עברו לירידות קלות. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות של 0.4%-0.6%. 

מניית חברת הפארם באינטרנט "צור רוז גרופ" מזנקת בכ-6% לאחר שהחברה פרסמה דוחות טובים.

באסיה ננעל המסחר עם עלייה של 3.4% במדד ההאנג סנג בהונג קונג, ועלייה של 1.1% במדד הניקיי בטוקיו.

בזירת המסחר בסחורות, לאחר עליות חדות בימים האחרונים, החוזים על הנפט נסחרים בירידות. חוזה למרץ על נפט מסוג ברנט יורד ב-0.7% ונסחר ברמה של 87.8 דולר לחבית.

10:15

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח בעליות קלות במדדי המניות המרכזיים. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות של 0.4%-0.6%. 

07:50

בורסות אסיה נסחרות היום בעליות, לאחר שהבנק המרכזי של סין הודיע על הורדת הריבית על הלוואות לשנה ב-0.1% ועל הפחתת ריבית על הלוואות ל-5 שנים ב-5 נקודות בסיס. ביפן מדד ניקיי מטפס ב-1.4% ובהונג קונג מזנק מדד ההאנג סנג ב-2.6%. בורסת שנחאי רושמת עלייה קלה.

מניות הנדל"ן וההייטק מובילות את העליות בהונג קונג. טנסנט קופצת ב-4.4% ועליבאבא עולה ב-4.3%. 

במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות קלות.

בוול סטריט ננעל אמש יום המסחר בירידות, בסיומו של יום מסחר הפכפך. בשעה האחרונה החריפו הירידות ובסיום נסוגו מדדי המניות המובילים ב-1%-1.15%. התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים ירדה לכ-1.84% וכעת היא עולה לכ-1.86%. 

בזירת המסחר בסחורות, לאחר עליות חדות בימים האחרונים, החוזים על הנפט נסחרים ביציבות. חוזה על נפט מסוג ברנט נסחר ברמה של 88.3 דולר לחבית, רמת המחיר הגבוהה ביותר מאז אוקטובר 2014.

הזהב רושם ירידה קלה ל-1,840 דולר לאונקיה, לאחר עלייה חדה אתמול.