משה קלצ'ין מונה ליו"ר בנק אוצר השלטון המקומי - בהתערבות ליברמן

התמודד מול ברדוגו כמועמדו של נתניהו למנכ"ל מפעל הפיס

משה קלצ'ין, שהתמודד מול יעקב ברדוגו על תפקיד מנכ"ל מפעל הפיס, מונה לתפקיד יו"ר בנק אוצר השלטון המקומי. ל"גלובס" נודע, כי המינוי התאפשר בעקבות התערבותו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אביגדור ליברמן.

קלצ'ין, המכהן בתפקיד גזבר המועצה המקומית גבעת זאב, התמודד בשנה האחרונה על מספר תפקידים בולטים במסגרת מוסדות של מרכז השלטון המקומי. הוא נחשב למועמדו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו לתפקיד מנכ"ל הפיס, אך הפסיד בהתמודדות מול ברדוגו, מועמדו של שר החוץ, דוד לוי.

בנק אוצר השלטון המקומי נמצא בבעלות המדינה, מרכז השלטון המקומי והבנקים לאומי, הפועלים ודיסקונט. לבנק אוצר השלטון המקומי נפח פעילות של כ-10 מיליארד שקל בשנה. חלק גדול מהמערכות הכספיות של הרשויות המקומיות פועלות באמצעות בנק זה. כמו כן, מלווה הבנק פיננסית את פרויקט הביוב הארצי ופרויקטים כלכליים אחרים של הרשויות המקומיות.

היו"ר הקודם של הבנק, שמחה מילר, שהיה ראש עיריית קרית מוצקין, עומד לסיים בימים הקרובים את כהונתו בת שלוש השנים בתפקיד. בעקבות מעורבותו של ליברמן למען בחירתו של קלצ'ין לתפקיד, החליט מילר שלא לבקש את הארכת כהונתו לתפקיד.

ל"גלובס" נודע, כי בחודשים האחרונים פעלו ליברמן וגורמים בכירים בליכוד באיזור ירושלים למציאת תפקיד בכיר עבור קלצ'ין. עוד נודע, כי קלצ'ין דחה הצעות למספר תפקידים שלא היו בכירים דיים.

קלצ'ין אישר בפני "גלובס" כי קיבל סיוע לבחירתו מגורמים פוליטיים בכירים. «מאת גדי גולן «משה קלצ'ין מונה ליו"ר בנק אוצר השלטון המקומי - בהתערבות ליברמן «התמודד מול ברדוגו כמועמדו של נתניהו למנכ"ל מפעל הפיס