משפחת אליאס תקנה מהמדינה את מלון עדן ב-3.5 מיליון דולר

חכרה ל-99 שנים את ביה"ח הצרפתי ביפו בכ-500 אלף דולר לשנה

משפחת אליאס, בשליטת משקיעים מאנגליה והודו, זכתה במכרז של מינהל הדיור הממשלתי, וקנתה את בנין מלון עדן, ברחוב הלל בירושלים. משפחת אליאס תשלם כ-3.5 מיליון דולר בעד הבנין, ששטחו כ-2,000 מ"ר. הבנין היה בעבר בית מלון, וכיום יושב בו משרד הקליטה.

על פי תנאי המכרז, יחזור הבנין ויופעל כבית מלון בן 150 מ"ר. משפחת אליאס היא בעלת בית המלון הסמוך מגדל ירושלים, בן 120 חדר. כן היא בעלת מלון בקעת הירח באילת, 200 חדר, ומלון מגדל חיפה, 100 חדר. נציג המשפחה בארץ הוא איוון אליאס. סגן החשב הכללי יואל אופיר טיפל בעיסקה מטעם משרד האוצר.

בעיסקה גדולה אחרת, חכרה משפחת אליאס מהכנסיה היוונית-ארתודוכסית את מגרש בית החולים הצרפתי, כ-4 דונם, ברחוב יפת פינת פסטר, בדרום-מערב יפו. על המגרש בנין בן 4,000 מ"ר, ששימש בעבר בית חולים, וכיום הוא ריק. משפחת אליאס חכרה את הנכס ל-99 שנים, ותשלם דמי חכירה של כ-500 אלף דולר לשנה. אין תב"ע סופית למגרש. משפחת אליאס תכין תב"ע לבניית מלון ובית מגורים על המגרש (ראה גם כתבת הפתיחה).

הכנסיה ניהלה מו"מ ממושך עם היזם ראובן (רובי) פלד, שהציע דמי חכירה של כ-450 אלף דולר לשנה. הכנסיה העדיפה את ההצעה הגבוהה יותר של אליאס. « «משפחת אליאס תקנה מהמדינה את מלון עדן ב-3.5 מיליון דולר «חכרה ל-99 שנים את ביה"ח הצרפתי ביפו בכ-500 אלף דולר לשנה