ביהמ"ש הרשיע את נור שלמה במעשי אונס וסדום בלינור אברג'יל

השופטים: "הנאשם - דמות גרוטסקית, פתטית ותיאטרלית שאינו מסוגל לעורר טיפת אמון".

שלושת שופטי בית המשפט המחוזי בת"א, נתן עמית, שלי טימן ויעקב שמעוני הרשיעו היום (ד') פה אחד את נור שלמה, בן 44, מגבעת זאב, אזרח מצרי לשעבר הנשוי לישראלית שהתגייר, בשני מעשי סדום ושני מעשי אונס ובחטיפתה של מיס עולם, לינור אברג'יל לפני שנה במילאנו, שם היא שהתה לצרכי דוגמנות ונשלחה אליו ע"י הסוכנות שלה בישראל, כדי לקבל כרטיס טיסה בחזרה לארץ.

הרכב השופטים היה נחרץ מאוד בקביעותיו, לגבי אמינות גירסתה של אברג'יל לעומת "הפנטסיה המטורפת", כך כינו את גירסתו של הנאשם.

אב בית הדין, השופט עמית קבע, בין היתר: "אני מאמין למתלוננת בכל לב, והאמון שלי נתון לה במלואו. האמת זעקה מפיה ומכל תנועה שלה על דוכן העדים, וניכר היה עליה שהיא מעידה בכאב וממש ביסורים, כמי שחוותה בנפשה ובבשרה את אותם מעשים שהיא העידה עליהם, ויש בסיפורה השוטף, השלם והמזעזע, כדי להמחיש שהאדם המספר אותו היה חלק בלתי נפרד ממנו".

עם זאת, השופט עמית ציין, כי הוא אינו מתעלם מכך שעדותה של אברג'יל לא היתה מושלמת ולעתים היא לא זכרה דברים ואף היו בה סתירות פעוטות וגם היו דברים שעוררו תמיהות לכאורה.

אולם, הוא הדגיש, כי לא היה בכל אלה כדי לערער את עדותה: "אם מישהו סבור שלאדם, ובפרט לקורבן עבירות אינוס קשה, יש זכרון של מחשב, ועין של מצלמת טלוויזיה, והוא פועל בעת האירוע ואחריו בקור רוח של מתכנן במשרד ממוזג - הוא אינו אלא טועה. עבירת אונס בכללה, ובמיוחד עבירות החטיפה והאונס במקרה זה, היא עבירת אלימות גסה, הפוגעת בנאנסת בגופה ובנפשה, כצריבת ברזל מלובן, ומשפילה אותה עד עפר בצורה ובדרך קשים במיוחד, כשבדרך כלל העבריין תכנן את מעשיו מראש ואילו לקורבנו באו הדברים כחטף אכזרי".

השופט שלי טימן קבע, בין היתר, בהכרעתו, כי ניכר היה באברג'יל שעברה חוויה טראומטית, אותה היא חוותה מחדש על דוכן העדים. "הפחד, האימה, גועל הנפש, הבושה והתסכול - שבו ועלו, בעליל, ובמקומות הרגישים והמכאיבים של הסיפור, עד שלא היה סוף לממחטות הנייר שלינור עשתה בהן שימוש ולא היה מקום לספק - לפחות על-פי נסיוני השיפוטי רב השנים שהמתלוננת דוברת אמת".

שלושת השופטים העלו את הסוגיה של העדר מניע לתלונה שהגישה אברג'יל כנגד הנאשם, למעט חשיפת האמת. השופט טימן קבע, כי אינו יכול להעלות על דעתו סיבה טובה אחת, שבגללה תכניס עצמה לינור אברג'יל, "נערה המצוייה בשיא תהילתה, שאינה זקוקה לפירסום נוסף, ושכל פירסום על אירוע משפיל ונאלח כזה יכול רק לעמעם מזוהרה ולפגוע בתדמיתה הקסומה".

"והנה - למרות כל אלה ולמרות הטראומה, חוסר הנוחות, הזמן הרב הנדרש לכך והעובדה שבינתיים נבחרה להיות מיס עולם - ממשיכה לינור בנחישות, ללא מורא או 'הנחות' לעצמה במסע הקשה, המסוכן והמתיש, לגילוי וחשיפה של מעשי הנאשם", כתב השופט טימן.

עוד ציינו השופטים, כי "לא נעלם מאיתנו, שכאשר המתלוננת בכתה, גם התובעת המנוסה והקשוחה הדסה נאור מחתה דמעה מזווית עינה, ויש בכך כדי להצביע על כך שגם על התביעה המתלוננת לא 'עבדה', כפי שמשתמע מטענת ההגנה".

השופטים הוסיפו כי אין להעלות על הדעת שמצבה הנפשי של אברג'יל היה בבחינת הצגה בבית המשפט.

לגבי הנאשם קבעו השופטים, כי הוא האויב הגדול והמסוכן לעצמו. השופטים תיארו אותו כדמות "גרוטסקית ופתטית". "הנאשם בפנינו, לרוע מזלו, איננו מסוגל לעורר טיפת אמון, קבעו השופטים והוסיפו, כי התנהגותו התיאטרלית, ההצהרות הבומבסטיות שבפיו, הבכי והצחוק, וחלקות לשונו גורמים לתחושה קשה ועגומה".

השופטים חיזקו את תיאורו ע"י לינור אברג'יל כ"ד"ר ג'קל ומיסטר הייד" ותיאור זה תואם את התנהגותו באולם בית המשפט.

השופטים ציינו כי "במהלך המשפט היו לנאשם התפרצויות צחוק בלתי מוסברות כמו גם התפרצויות בכי".

השופט יעקב שמעוני קבע לגבי גירסת הנאשם, כי לא נמצא אפילו תחילתו של הסבר שהתקבל על הדעת, מה היה הכוח שהניע את המתלוננת לקיים עמו מרצון יחסי מין, אדם שאך זה הכירה והוא אף לא תבע וביקש זאת לגרסתו, וכבר במשגל הראשון, למרות דחייתו מהדבר לטענתו, דרשה ממנו לקיים עימה מין אנאלי. "ההסבר שנתן הנאשם נשמע לי נואל וחף מכל קמצוץ של אמת", קבע השופט שמעוני וציין גם הוא את התנהגותו של הנאשם באולם, שמצב רוחו ותגובותיו הרגשיות מתהפכים ומתחלפים כהרף, מהקצה אל הקצה.

עוד כתב השופט שהתנהגות זו תואמת את התנהגות הנאשם במהלך האונס, עליו סיפרה אברג'יל שלאחר שאנס אותה ניסה לחנוק אותה, היכה אותה, הכניס גרב לפיה כדי שלא תצעק וקשר את ראשה בנייר דבק ואף איים עליה בסכין וביקש סליחה והתחיל לבכות. משום כך, כינתה אותו אברג'יל "ד"ר ג'קל ומיסטר הייד" והשופטים ציינו את הניתוח הכל-כך הולם של אברג'יל את האיש שהכירה באופן כל-כך שטחי וקצר, וגם בכך מצאו תמיכה להרשעתם, שכן אברג'יל הספיקה להבחין בהתנהגות קיצונית זו במהלך מעשי האונס.

גם השופט שמעוני העלה את התמיהה: "מה היה לה לאברג'יל לסבך את שמה, שזה עתה נקשר לו כתר מלכות משנבחרה למלכת היופי של ישראל והיתה בדרכה להתמודדות על הכתר העולמי, מה היה לה לסכן את כל ההישגים שאך זה השיגה ושעוד נכונו לה בחודשים שיבואו"?

הטיעונים לעונש יישמעו בחודש הבא. סניגוריו של נור שלמה כבר הודיעו על כוונתם לערער בבית המשפט העליון על פסק הדין.« שירות גלובס ועתי"ם « ביהמ"ש הרשיע את נור שלמה במעשי אונס וסדום בלינור אברג'יל « השופטים: "הנאשם - דמות גרוטסקית, פתטית ותיאטרלית שאינו מסוגל לעורר טיפת אמון".