גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

צו גיוס

סטרט-אפ שמגייס כסף, חייב - כמעט מיד - לגייס גם אנשים. לא תמיד ברור איזו משתי הפעולות היא הקשה יותר

בסטרט-אפים, האנשים באים אחרי הכסף. החברה מראה סימפטומים של הצלחה כשהיא מצליחה לעשות גיוס, ואז היא יכולה כבר להרשות לעצמה לחזר, ובגדול, אחרי העובדים המאוד יקרים, תרתי משמע, של עולם ההיי-טק.

אחרי כל גיוס, החברה גם צריכה להוכיח שהיא מסוגלת ללכת צעד נוסף קדימה עם המוצר, הפיתוח והמכירות, והיא זקוקה לאנשים. רצוי טובים מאוד, רצוי מהר מאוד.

ואז, החברה הקטנטונת, שהיא לפעמים חברה של שלושה-ארבעה יזמים ועוד צ'ופצ'יק, נקלעת לסיחרור שמשנה לה את הפעילויות, הצורה ואת דרך המחשבה.

הסטרט-אפ ספירהד, שעוסק בתחום אבטחת מידע, כבר עבר כמה סיבובי גיוס: סיד, ראשון והסיבוב השני, שעבר לאחרונה. עם משקיעים כמו סופטבנק, קומברס, טמפלטון ואחרים, הוא צריך לגדול כיום מהר מאוד, מ-35 עובדים ל-70, מהם 50 בארץ והשאר בארה"ב.

ההכפלה העצמית הזאת צריכה להיעשות עד סוף השנה, ובוקי כרמלי, מנכ"ל החברה, כבר יודע שהוא הולך לקראת תהליך לחלוטין לא פשוט, אבל גם לא כל כך נורא.

"אני משתתף בפורומים שונים של היי-טק", הוא מתאר, "ואנחנו מדברים לא מעט על הקשיים של הגיוס. ובכל זאת, לדעתי, לסטרט-אפים פחות קשה לגייס מאשר לחברות אחרות. אנשים כיום מחפשים את האתגרים של ההיי-טק, ואת ההבטחה לאופציות ומניות, וקל יותר לקבל את זה בסטרט-אפים".

"גלובס": איזה אתגרים האנשים מחפשים אצלך, כסטרט-אפ שנמצא בצמיחה מואצת?

כרמלי: "כיום הם מחפשים אצלי חברה שרצה מהר. חוץ מהתגמולים, כמובן, שקל יותר לתת בחברה שגייסה לאחרונה ויש לה כסף לשלם. בנושא האופציות, אגב, מגיוס לגיוס המספרים יורדים, בדרך כלל. קודם חילקנו אחוזים שלמים, כיום אנחנו כבר מחלקים חלקיקי אחוזים".

איך נערכים לקלוט את האנשים הללו?

"צריך להכין היטב את התשתיות, ולבחון את הרמה המקצועית של הקולטים בחברה. בחברות גדולות יש מערכות תומכות בנושא הקליטה, לוקסוס שלא קיים בסטרט-אפים".

בקצב המדהים שנדרש מסטרט-אפים, כרמלי מספר שהוא שואף לפרק זמן של חודש מקבלת קורות חיים ועד שעובד מייצר תפוקות של ממש. בפועל, הוא מודה בצער, זה אף פעם לא קורה.

כיום זה לוקח בין חודשיים לשלושה חודשים, וכרמלי ישמח כנראה לסגור על חודשיים. כדי לעשות את כל זה כמו שצריך, כרמלי גייס מגייסת עובדים, והוא עובד עם חברות השמה ומכון מיון.

"המשימה הראשונה של מגייסת העובדים שלנו, ענת ליאון, היתה להרחיב את מקורות הגיוס העומדים לרשותנו", הוא אומר, "כדי שנוכל לעמוד במספרים שקבענו לעצמנו. מצד שני, צריך להקפיד גם על טיב כוח האדם שקולטים ועל כך שנקלוט אנשים שיישארו אצלנו במשך פרקי זמן סבירים.

"לשם כך אנחנו עובדים עם מכון המיון, וכל עובד שנקלט אצלנו, ולא משנה באיזה דרג, חייב לעבור ראיון אישי, עליו אנחנו מסתמכים כדי לקבוע את מידת ההתאמה של האדם לחברה".

אפסטרים, סטרט-אפ שמפתח טכנולוגיה שתשמש חברות לצורך השכרת תוכנות, גייס לאחרונה כסף סיד רב מקרן הון הסיכון האמריקנית דרייפר, שממוקדת בחברות אינטרנט. הסיד, במקרה הזה, מסתכם ב-7.5 מיליון דולר, והוא מאפשר לאפסטרים לגדול במהירות, מ-13 עובדים שיש שם כיום, בארץ ובארה"ב, ל-100 איש בשני קצוות האוקיינוס תוך כחצי שנה.

חיה זילברבוים, סמנכ"לית החברה, מחפשת את הדרך הטובה ביותר לקלוט את האנשים המרובים הללו, גם אם עלותה גבוהה יחסית.

"קודם כל", היא משחזרת, "קלטנו מנהלת משאבי אנוש שעשתה תפקידים של גיוס והכשרה בחברת היי-טק גדולה. היא יודעת איך לנהל את התהליכים שאנחנו חייבים לעשות עכשיו בצורה מאוד מסודרת ומאורגנת, וזה חשוב לנו, למרות העלויות שנראות לאנשים שונים כלא מוצדקות עבור סטרט-אפ בסדר הגודל שלנו".

השיטה של אפסטרים לנהל את תהליך הגיוס בצורה מסודרת, שלא תגרום לבעיות רבות מדי בהמשך הדרך, היא לגייס קודם את הבכירים, הסמנכ"לים, ורק אחר כך לקלוט את הזוטרים יותר, שחלק מהם יבואו אולי עם הבכירים שירצו להביא את אנשיהם.

משום כך, מנסים בחברה לקלוט אנשים מנוסים שבאים ממערכות מסודרות, כאלה שיוכלו להביא איתם גם את הנורמות של עבודה בחברה גדולה יותר, שנמצאת בשלב מתקדם יותר במחזור החיים שלה.

מצד שני, אפסטרים מנסה לתקוף את בעיית החיפוש בצורות מקוריות. "הבנו שאנחנו צריכים לעשות לעצמנו יחסי ציבור ופירסום ולהיכנס למודעות של המועמדים בצורה יוצאת דופן", אומרת זילברבוים, "לכן חשבנו, למשל, להציב שלטי חוצות שמודיעים על כך שאנחנו גדלים ומחפשים, בצמתים שהם רלוונטיים לנו, כגון צומת הרצליה וצומת עתידים".

מעבר לכך, אפסטרים משלמת בעין יפה מאוד לכל חבר שמביא חבר, צורת הגיוס המועדפת על כל חברת היי-טק מסדר גודל אפרוחי ומעלה. הבונוס שמקבל אותו חבר שהביא את רעהו עומד על 2,500 דולר.

"חוץ מזה, אנחנו מחזרים אחרי מועמדינו בכל דרך. כל מרואיין יושב מול ארבעה מנהלים, שמסבירים לו על אספקטים שונים של החברה, על תנאי העבודה וסביבת העבודה".

באפסטרים משקיעים בעין יפה גם בעובדים הקיימים, הן כדי שלא ירגישו מקופחים חלילה, והן כדי לדחוף אותם קדימה יחד עם ההתפתחות המואצת של החברה.

אבל הגיוס זה לא הכל. זהו רק השלב הראשון, והקשה למדי, של סטרט-אפ שהולך ומתפתח. לא רק שצריך לקלוט את האנשים החדשים, ולדאוג שיהיה להם כיסא, ורצוי גם מחשב, אלא צריך שיהיה מישהו שיש לו זמן לדבר איתם ולהסביר להם.

פעילויות מסוג שלא תמיד חושבים עליו מספיק מראש, במיוחד בסטרט-אפים שבהם כולם לחוצים כל הזמן להספיק, לעמוד בלוחות זמנים ולהוציא אבטיפוס, מוצר וכן הלאה.

"לפי ניסיוני, גיוסים גדולים הם בעלי השפעה חיובית מאוד על כלל החברה", אומרת זילברבוים, "העובדים מרגישים שהחברה מצליחה והם משקיעים יותר. אבל יש גם אספקטים אחרים. גם אם לא מתכוונים לכך תמיד מראש, הרבה דברים משתנים.

"למשל, צריך להכשיר עוד כוח אדם ניהולי בחברה. גם מבנה ארגוני משתנה, לא תמיד בצורה שהייתה צפויה מראש. יש גם יותר היררכיה וצריך לעבוד הרבה יותר לפי נהלים. כיום אנחנו מגייסים מנהל תפעול, כדי שיהיה אחראי לכל הנושאים הללו".

צריך גם לזכור, אומר כרמלי, נושא נוסף שהמודעות אליו היא לא מספיק גבוהה: מי שנדמה לו שהוא יכול לקלוט מסות של אנשים שיתחילו מייד לעבוד ולהביא תפוקות, שישכח מזה. כוח האדם החדש לא רק שאינו הופך אפקטיבי מיידית, אלא שהוא דורש מהחברה תקופה של השקעת אנרגיות בתהליך הקליטה ובהסתגלות לשינויים שהחברה עוברת.

"אחרי שעוברים זאת כמה פעמים, לאורך כמה גיוסים, כבר ברור שצריך להתייחס לקליטה הזאת כאל פרוייקט בפני עצמו", הוא אומר.

אבל גם חברות קטנות הרבה יותר, סטרט-אפים בשלב מוקדם יותר שמספר העובדים שהן מקיפות (וזה שהן צריכות לקלוט) הוא מצומצם יותר, עוברות תהליכים פיזיים ומנטליים שונים, לא תמיד פשוטים.

קחו לדוגמא את ISP פוקוס, סטרט-אפ שגדל, בלשונו של המנכ"ל גדי וקסלר, מ-4.2 עובדים ל-11 עובדים, מתוך שאיפה לקלוט עוד שניים. ואל יקל הדבר בעיניכם, מזהיר וקסלר.

החברה, שמספקת לספקי תוכן אפשרות העברה של תוכן ממוקד ללקוחות, הגיעה למשקיע - גלובסקום - ויחד הם הציבו תוכנית עסקית ותוכנית של צמיחה והתפתחות. אבל למרות שנראה פשוט מאוד לקלוט 8-7 עובדים, מעיד וקסלר, זה נמשך הרבה יותר זמן מכפי שתוכנן.

"זה תהליך שהיה אמור להימשך שבוע", הוא אומר, "ובסופו של דבר התהליך נמשך כחודשיים. הבעיה? אנחנו מתקשים להגיע לאנשים המתאימים. כשצריך אנשים בעלי ידע מאוד מסוים ותכונות מסוימות, זה לא קל. פירסום בעיתנות לא יעזור, כי זה עניין כירורגי ממש.

"פנינו לחברות כוח אדם, אבל הסתבר לנו, לצערנו, שהדרך הזאת דומה לפירסום מודעה. שלחו אלינו המוני קורות חיים, אבל קלטנו רק אדם אחד מכל אלה. את האחרים קלטנו דרך פניה למוסדות להשכלה גבוהה ומכונים".

אבל גם וקסלר הבין שככל שמספר האנשים מצומצם יותר, הדברים צריכים להיעשות בצורה מסודרת ביותר. לכן, האדם הראשון שקלט לעבודה היה ה-COO, שאכן הכניס סדר בכל תהליכי המיון והקליטה.

וקסלר, שבא מקומברס, אומר: "סטרט-אפ אמור להיות כמו חנות מכולת שמתחילה לחשוב כמו קומברס, וכדי לא לקרוס בדרך, צריך להכניס סדר, לא יותר מדי, אלא ברמה שתאפשר להמשיך לעבוד. גם הפניה לשוק האמריקני מצריכה סדר, למשל, תקציב מסודר, מערכת הנהלת חשבונות מסודרת".

וגם אקטיב-ניימס, סטרט-אפ שעוסק בדואר אלקטרוני, גייס בתחילה 600 אלף דולר ממשקיעים פרטיים (והגיע עם ההשקעה הזאת לתשעה עובדים) גייס ביוני האחרון קצת למעלה משני מיליון דולר, ומאז גדל בעוד שישה עובדים.

כיום הוא עומד בפני גיוס נוסף, ועד אז הוא צריך לקלוט עוד עובדים רבים, מהם, אומר דוד מימרן, המנכ"ל, הוא צריך לגייס עשרה באופן כמעט מיידי.

"יש שני צדדים לגיוס", הוא טוען, "קודם כל, צריך לגייס כיוון שיש המון עבודה, והאנשים הקיימים לא מספיקים יותר. מצד שני, יש כאן שינויים גדולים, וצריך לנהל את כל השינויים הללו ביחד, ואת כל זה צריך לעשות בצורה מסודרת, פחות או יותר".

גם מימרן ניתלה בתהליכי העבודה שהוא מכיר מקומברס: "שם יש מחלקה גדולה שמטפלת בכל מיני נושאים של גיוס ושל שימור אנשים בצורה מסודרת. אצלנו, האדם שמבצע את הגיוס צריך לעשות גם הרבה דברים אחרים, וגם אם הוא משקיע הרבה בגיוס, עדיין יש נושאים אחרים שהוא צריך לטפל בהם".

לעומת זאת, מימרן רוצה גם הוא לעשות את הדברים בסדר הגיוני: לקלוט קודם את הבכירים ורק אחר כך את הזוטרים יותר, כדי לאפשר לכל בכיר לבנות לעצמו את המחלקה שלו. בכל מקרה, כל מיני שינויים מתרחשים במקביל, ביניהם התקשורת בין האנשים.

"לפני הגיוס, נהגנו לסגור עניינים ליד המקרר במטבחון", נזכר מימרן, "היום אנחנו כבר מעדיפים לעשות את זה בישיבות מסודרות ובשיחות ועידה, ולהכניס כלים שונים לתקשורת פנימית אפקטיבית.

"וכמובן, כל התשתיות משתנות, ציוד וחומרה, אבל גם המשרדים. אחרי הגיוס הקודם עברנו ממשרד למשרד, ועכשיו אנחנו כבר במשרד גדוש. מה נעשה עכשיו? או שנשכור משרד נוסף, או שנעבור שוב. לסטרט-אפ, אלה הם זעזועים רציניים מאוד".

וכל הזעזועים האלה הם תוצאה של כוח אדם שנוסף לחברה?

מימרן: "סטרט-אפ, בהגדרה, הוא חברה בהתהוות. זאת חברה שהופכת מכלום למשהו, וקשה מאוד לבודד את התוספת באנשים מתהליכים אחרים".« אביבה רוזן « צו גיוס « סטרט-אפ שמגייס כסף, חייב - כמעט מיד - לגייס גם אנשים. לא תמיד ברור איזו משתי הפעולות היא הקשה יותר

עוד כתבות

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

אייל בן סימון מימש אופציות של הפניקס בהיקף של 1.65 מיליון שקל

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

פרופ' דניאל כהנמן / צילום: יח''צ מטר

פרופ' דניאל כהנמן, זוכה פרס נובל לכלכלה, הלך לעולמו

כהנמן, בן 90 במותו, זכה בפרס נובל בכלכלה בשנת 2002 על מחקר בתחום של קבלת החלטות בתנאי אי-ודאות

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

מגמה מעורבת בוול סטריט; רשת הרהיטים RH מזנקת ב-16%, שיאומי ב-12%

נאסד"ק יורד ב-0.2% ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ●  אמזון השקיעה 2.75 מיליארד דולר באנטרופיק ● מחר "יום שישי הטוב" לא יתקיים מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

הכפר פטריצ'ה באיטליה. ראש העיר מנסה למכור בתים באירו / צילום: Shutterstock

באיטליה מנסים למכור בתים באירו אחד. אז למה זה לא עובד?

ראשי עיירות קטנות באיטליה, שהתרוקנו מתושבים בשל מגמת עיור ארוכת־שנים, מציעים בתים למכירה באירו אחד בלבד, כאשר עלות השיפוץ מוטלת על הקונה ● התקשורת האמריקאית רווייה בסיפורים על בתים עתיקים שעברו שיפוץ והפכו לבתי נופש משפחתיים, אך בפועל, עסקי "הבתים באירו" עומדים בפני חסמים רבים

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג