הסכם מכירת אלפא-קארד ייחתם הערב; המותג "אלפא" יפסיק להתקיים ביוני 2001

בל"ל צפוי לרשום רווחי הון של 200 מיליון שקל: ההפרש בין מכירת ויזה כ.א.ל לדיסקונט לעלות אלפא

הסכם מכירת חברת אלפא-קארד לבנק לאומי צפוי להיחתם הערב (ד'). על פי ההסכם, ישלם בנק לאומי לבנק הבינלאומי ולעורק 32 מיליון דולר תמורת התשתית של אלפא-קארד. על פי ההסכם, שייכנס לתוקף ב-1 ביוני, יפסיק המותג "אלפא" להתקיים ב-1 ביוני 2001.

הסכם מכירת אלפא עדיין טעון אישור הממונה על ההגבלים העיסקיים, דוד תדמור. המדובר באישור טכני בלבד, שכן תדמור כבר נתן את ברכתו לעיסקה זו בשיחות לא פורמליות שקיים בשבועות האחרונים עם הצדדים.

עם פתיחת המו"מ בין הבינלאומי לבל"ל על עיסקת מכירת אלפא לפני כשלושה חודשים, דרשו ראשי הבינלאומי 80 מיליון דולר עבור החברה. המגעים בין שני הבנקים נותקו מספר פעמים על רקע אי הסכמתו של הבינלאומי להוריד את המחיר בצורה משמעותית. לפני כשבוע, לאחר שהודיעו ראשי הבינלאומי כי הם מוכנים לרדת לטווח מחירים שהציע בל"ל, נרקמה העיסקה.

בל"ל צפוי לרשום רווחי הון בהיקף של כ-200 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה, בעקבות העיסקות האחרונות שביצע בתחום כרטיסי האשראי. סכום זה משקף את ההפרש בין המחיר שקיבל עבור מכירת %67 ממניות ויזה כ.א.ל לבנק דיסקונט (340 מיליון שקל) והמחיר שישלם עבור אלפא (130 מיליון שקל). הבנק הבינלאומי החזיק ב-%67 ממניות אלפא ועורק החזיקה ב-%33.

השלמת העיסקה מאפשרת לבינלאומי ולעורק להצטרף כשותפים בוויזה כ.א.ל. השניים עדיין מנהלים מגעים מתקדמים לרכישת %22 ממניות ויזה כ.א.ל מבנק דיסקונט עם אופציה ל-%3 נוספים. על פי העיסקה, שצפוייה להיחתם בימים הקרובים, ישלמו הבינלאומי ועורק לדיסקונט מחיר המשקף את שווי החברה שלפיו רכש דיסקונט את כ.א.ל. מבל"ל (510.5 מיליון שקל).

עם זאת, סוכם כי דיסקונט ישלם לבינלאומי ועורק תשלום מיוחד עבור הלקוחות שהם מביאים איתם לוויזה כ.א.ל. הסכום הסופי טרם נקבע, אך בפועל משמעות הדבר היא שהבינלאומי ועורק ישלמו מחיר מופחת מהשותפים האחרים בכ.א.ל, מכיוון שהם מביאים איתם מאגר של לקוחות. מספר הלקוחות של אלפא-קארד עומד היום על 240,000.

חברת כרטיסי האשראי החדשה של בל"ל, לאומי-קארד, תנפיק כרטיסי ויזה וכן כרטיסי מאסטרקארד. כל עובדי אלפא-קארד אמורים לעבור לחברה החדשה, במסגרת ההסכם שנחתם. עם זאת, צפוי בל"ל להחליף את המנהלים הבכירים של החברה. כך למשל, יכהן יהושע אגסי כמנכ"ל במקום יעקב דיאור. יו"ר דירקטוריון החברה יהיה צבי איצקוביץ, שכיהן כיו"ר ויזה כ.א.ל לפני מכירת החברה לבנק דיסקונט.« מאת ג'ודי מלץ « הסכם מכירת אלפא-קארד ייחתם הערב; המותג "אלפא" יפסיק להתקיים ביוני 2001 « בל"ל צפוי לרשום רווחי הון של 200 מיליון שקל: ההפרש בין מכירת ויזה כ.א.ל לדיסקונט לעלות אלפא