הרשות השנייה קנסה את קשת ב-4 דקות פירסום

מתוכן, 2.5 דקות בעבור הופעתה של צי'צו'לינה בתוכניתו של דודו טופז * המשנה למנכ"ל קשת: זה לא היה מתוכנן, אנחנו לא מאושרים מזה * קשת הודיעה על תמיכה בתוכנית שיוזם מנכ"ל הרשות השנייה, שמואל שם-טוב

הרשות השנייה קנסה את זכיינית ערוץ 2, שידורי קשת, ב-4 דקות פירסום, בגין הפרות לכאורה של כללי הרשות, שבוצעו בחודש מארס. קשת תוכל לערער על ההחלטה.

קנס של 2.5 דקות פירסום הוטל על קשת בגין הופעתה של צ'יצ'ולינה בתוכניתו של דודו טופז, "ראשון בבידור". לטענת הרשות, הופעתה של צ'יצ'ולינה היתה מינית ובוטה, ולא התאימה לרצועת השידור שבה משודרת התוכנית. 2.5 דקות פירסום בתוכניתו של טופז מוערכות בלמעלה מ-40 אלף דולר.

בנוסף, נקנסה קשת ב-30 שניות פירסום, בגין שידור פירסומת ל"סלטי אחלה", הכוללת קריינות של יורם ארבל - במהלך משחק כדורגל ששידר ארבל. 30 שניות פירסום נוספות ניטלו מהחברה, משום שתוכניתה של רבקה מיכאלי מה-15.3.00 כללה קטע שבו הופיע שם יצרן הסינתיסייזר (ימאהה) באופן שנוגד את כללי הרשות.

קשת נקנסה ב-30 שניות פירסום נוספות משום שהתוכנית "מונטי פייטון", ששודרה לאחר חצות, נקטעה באופן לא טבעי באמצע שיר, לצורך שידור פירסומות.

המשנה למנכ"ל קשת, אבי ניר, אמר בתגובה כי צ'יצ'ולינה חשפה את חזה בתוכניתו של טופז באופן לא מתוכנן. "אנחנו לא מאושרים מזה. זו לא היתה תוכנית שהלכה מלכתחילה לכיוון כזה, אבל זה סוג הדברים שקורים בתוכנית שמשודרת בשידור חי", אמר ניר.

ניר ציין, כי שידור הפירסומת בקולו של ארבל בתוכנית שבה הוא משדר נמצא עדיין בהליכי בדיקה. בעניין הפירסום הסמוי בתוכניתה של רבקה מיכאלי, אמר ניר כי קשת מקפידה לשמור על הכללים בנושא זה ברוב תוכניותיה. לדבריו, התוכנית "מונטי פייטון" נקטעה לצורך שידור פירסומת דווקא בגלל הכללים הנוקשים של הרשות השנייה בנוגע לשיבוץ מקבצי פירסום. לדבריו, כללים מביאים לקטיעות לא טבעיות, ולכן קשת תומכת בתוכנית לשינוי כללי בשיבוץ מקבצי הפירסום, שיוזם מנכ"ל הרשות, שמואל שם-טוב.

בישיבת מועצת הרשות השנייה, שנערכה בסוף השבוע, דרשה המועצה משם-טוב להעמיק את הפיקוח, ולהחמיר את הענישה על הפקרות בתחומי השמירה על כללי האתיקה, שידורים אלימים, תכני שידור בלתי ראויים בכלל, ושיבוצם בשעות לא מתאימות בפרט.

המועצה אף הטילה על שם-טוב לבדוק בקפידה את לוחות המישדרים המתוכננים, על מנת לוודא כי רמת השידורים תהיה נאותה. "אם יתברר שאין כך הדבר, הסמיכה המועצה את המנכ"ל להורות לבעלי הזיכיון לשפר את השידורים, על ידי הוספת תוכניות מקור ורכש איכותיות", נמסר מהמועצה.« אביבה קרול « הרשות השנייה קנסה את קשת ב-4 דקות פירסום « מתוכן, 2.5 דקות בעבור הופעתה של צי'צו'לינה בתוכניתו של דודו טופז * המשנה למנכ"ל קשת: זה לא היה מתוכנן, אנחנו לא מאושרים מזה * קשת הודיעה על תמיכה בתוכנית שיוזם מנכ"ל הרשות השנייה, שמואל שם-טוב