משוב מחשבים השלימה ההשתלטות על מקור הפורמייקה

תכניס לתוכה את פעילות ביה"ס להיי-טק סיוון תמורת 12 מיליון דולר

חברת משוב מחשבים, מקבוצת פורמולה, הודיעה היום על השלמת ההסכם לרכישת מניות השליטה בחברת מקור הפורמייקה, העוסקת בייצור והדבקת לוחות עץ. מדובר בעסקה תלת- שלבית: בשלב ראשון רכשו משוב וקרן בי.סי.אס (של בני ברגמן, שרם ועו"ד רם כספי) את מניות השליטה במקור הפורמייקה (78%) מידי הבעלים הקודמים, משפחת פיסו, במחיר ההון העצמי, המשקף שווי חברה של 7.5 מיליון דולר.

משוב מחשבים, שהשקיעה ברכישה 21.6 מיליון שקל, תזרים לתוכה בהמשך 33.3 מיליון שקל נוספים כנגד הקצאת מניות, שתגדיל את אחזקותיה ל-84.6% מההון של מקור הפורמייקה. בד בבד, ירכשו בני משפחת פיסו מהחברה את פעילותה בתחום העץ.

השלב השלישי של ההשתלטות יתבצע באמצעות העברת מניות ביה"ס להיי-טק סיוון, שבבעלות משוב מחשבים, לתוך מקור הפורמייקה תמורת 12 מיליון דולר, סכום השווה לעלות ההשקעה של משוב מחשבים בסיוון. מועד ההשלמה של העסקה יהיה לא מאוחר מסוף ספטמבר השנה, בכפוף לאישורים שונים שעל העסקה לקבל.

סיוון, ביה"ס להדרכת מקצועות המחשב, פועל באמצעות 13 סניפים ברחבי הארץ ומפעיל למעלה מ-100 כיתות לימוד. אשתקד למדו בביה"ס 145 אלף תלמידים. סיוון מעסיקה כ-190 עובדים ולמעלה מ-250 מרצים.

החברה מתמחה בהדרכה בתחומי הכשרה מקצועית, היי-טק ויישומים. בנוסף, היא מהווה מרכז הדרכה מוסמך של חברות כגון מיקרוסופט, סיסקו ואוראקל. בכוונת סיוון להיכנס לתחומי ההדרכה באינטרנט. אשתקד הפסידה סיוון 13.2 מיליון שקל. מחזור ההכנסות השנתי של החברה מוערך ב-80 מיליון שקל. בחודש מאי העריכה אנליסטית בנק הפועלים, רקפת לוינסון, את שווי פעילות סיוון ב-80 מיליון דולר.