יגאל עמיר לבג"ץ: להוציא את מצלמות הטלוויזיה מהתא שלי

יגאל עמיר, רוצחו של ראש הממשלה יצחק רבין, עתר היום (ג') לבג"ץ נגד שירות בתי הסוהר. עמיר מבקש בעתירתו להורות לשירות בתי הסוהר להוציא מתאו את מצלמות הווידאו העוקבות ומתעדות את פעולותיו במשך 24 שעות ביממה.

העתירה הוגשה באמצעות עו"ד נפתלי ורצברגר. עמיר טוען בעתירה, כי סוהר מיוחד מופקד על מסכי הטלוויזיה ועינו פקוחה על כל תנועותיו. העיקוב כולל את כל התא, למעט השירותים והמקלחת בהם הותקן וילון.

עמדת שירות בתי הסוהר בדיון בעניינו של עמיר בבית המשפט המחוזי היתה כי התקנת הטלוויזיה נובעת מהצורך לפקח על תנועות עמיר אשר מצוי בהפרדה. זאת, כדי למנוע פגיעה שלו במערכות הבטחון הממוקמות בתאו או כדי למנוע אפשרות של פגיעת עמיר בעצמו. עמיר טוען בעתירה, כי אין לחששות שהעלה השב"ס כל בסיס בחומר הקונקרטי וכל החששות במהותם ספקולטיביים.

עמיר מדגיש בעתירה, כי הוא האסיר היחיד במדינת ישראל שתנאי כליאתו כוללים פגיעה כה קשה ומקיפה בפרטיות לאורך חודשים ושנים. לטענת עמיר, חשיפתו המתמדת היא יותר מאשר אי-נוחות גרידא, והיא טומנת בחובה סיכון פסיכולוגי.

לטענת עמיר, אין כל צורך ממשי ואמיתי במצלמות שבתאו וכל קיומן נועד לפגוע ולהקשות את חייו. לטענתו, לאחר שנשפט ונגזר עונשו, יש לתת לו יחס כמו לכל אסיר אחר והתקנת המצלמות היא עונש נוסף המוטל עליו ללא משפט.