בקשה לחקור טענת מקורב לחולדאי: "הציעו לי להפעיל חניונים בלי מכרז"

טוען שאת ההצעה, קיבל ממקורבים אחרים של ראש עיריית ת"א * העירייה: הוא מתוסכל

ועדת הביקורת של עיריית ת"א פנתה לראש אגף החקירות במשטרה, ניצב משה מזרחי, בבקשה לחקור תצהיר שהגיש שלשום (א') לוועדת הפנים של הכנסת גדי צוקרמן, שהיה מקורבו של ראש עיריית ת"א, רון חולדאי, ופעיל במערכת הבחירות שבה זכה.

התצהיר עורר סערת רוחות בישיבה, שבה התארחה ועדת הפנים בעיריית ת"א, לדיון בתוכניות הבנייה ובפרויקט החנייה בכיכר רבין. חולדאי עזב את הישיבה בזעם, כאשר הוגש התצהיר.

צוקרמן, שלפי התצהיר מכיר את חולדאי 16 שנים וליווה אותו בדרכו הפוליטית, טוען בתצהירו, כי קיבל משני מקורבים אחרים של חולדאי, עו"ד יגאל שפירא ואיש החניונים ראובן גרוס, הצעה לשותפות עיסקית להרחבת והפעלת חניונים ב-4 אתרים בעיר - כיכר רבין, חניון הבימה, חניון החשמל וגן לונדון.

לדברי צוקרמן, שפירא וגרוס פנו אליו בדצמבר 1998, מיד לאחר בחירתו של חולדאי לראש העירייה, וביקשו ממנו לדאוג למימון מחו"ל, דבר שלדבריהם יאפשר להימנע מפרסום מכרזים לחניונים. בתצהיר נאמר, כי כאשר צוקרמן הציג בפני עו"ד שפירא את האפשרות שחברה צרפתית תבנה את החניונים, אמר לו שפירא: "אל תדאג, יהיה בסדר. אנחנו נסדר זאת".

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, אמר, כי אם הדברים נכונים, יש להעביר את הדבר לבדיקת המשטרה.

עיריית ת"א מסרה בתגובה, כי "מדובר באיש פגוע ומתוסכל, ועל התנהגותו והתנהלותו ניתן ללמוד ממקרים דומים בעבר, שבהם פנה פעמים רבות לגורמים בעירייה. המשנה ליועץ המשפטי לעירייה, עו"ד שרי אורן, כתבה בנוגע לאחת מפניותיו של צוקרמן, כי 'התנהגותו של צוקרמן בנושא גובלת בשערורייה, ואין בדבריו אלא רשעות והשמצה חסרת יסוד, המגיעות להוצאת לשון הרע'".

בנוסף מסרה העירייה, כי צוקרמן פנה בעבר למשטרה בתלונה, אך המשטרה סגרה את התיק מ"חוסר עניין לציבור". צוקרמן הכחיש, כי פנה בעבר למשטרה.

יו"ר סיעת הירוקים, פאר ויסנר, אמר ל"גלובס": "בכל מקרה, הדבר מנוגד למדיניותנו ולמצע הבחירות של חולדאי, שהצהיר, כי יוציא את החניונים אל מחוץ לעיר".

לדברי יו"ר ועדת הביקורת של העירייה, גילה הרץ, התצהיר מחזק את הטענות, כי "לא שיקולים תכנוניים וצורכי העיר מנחים את ראש העירייה וחבורתו, אלא צרכים כלכליים".

שפירא מסר בתגובה על דברי צוקרמן: "צר לי על האיש. ידעתי, כי האיש נמצא במצוקה, אבל מעולם לא האמנתי שימצא בי שעיר לעזאזל. איני רוצה להגיב על דבריו, ואם אדרש לכך, אעשה זאת בפני גורמים מוסמכים. אני מכחיש שאי-פעם אמרתי לו משהו שמשתמע ממנו שאני יכול להסדיר דברים בניגוד לחוק, לא בשבילי ולא בשבילו. ועל זה כנראה כעסו".