דנקנר ופישר הדיחו את יו"ר ישראייר מתפקיד מנהל העסקים הראשי

ישראל לידור: החלפתי נובעת מהגידול המהיר של החברה

קבוצת נוחי דנקנר ואבי פישר, המחזיקה החל מהשבוע ב-%70 ממניות חברת התעופה ישראייר, החליטה להעביר את יו"ר החברה ומנהל העסקים הראשי, יצחק (איצ'ה) לידור, מתפקיד מנהל העסקים הראשי. לידור מונה לתפקיד רק בחודש מאי השנה.

במקומו של לידור מונה דורון דוברת, לשעבר מנכ"ל חברת דמאטק. לידור ימשיך לכהן כיו"ר דירקטוריון ישראייר, אולם לא יהיה מעורב בניהול השוטף של החברה.

קבוצת דנקנר-פישר שולטת החל מהשבוע בישראייר, לאחר שרכשה %20 מהמניות שהיו בידי חברת הורן את ליבוביץ. האחרונה היא שהקימה את ישראייר, על בסיס חברת כנפי העמק שפורקה, וכי דנקנר-פישר נכנסו לישראייר רק לפני כשנה.

ההערכות הן, כי דנקנר-פישר פוגעים במעמדו של מנכ"ל ישראייר, ישראל הראל, לשעבר סמנכ"ל ארקיע, שמונה ע"י זאב הורן ומשה ליבוביץ. גורמים כלכליים וגורמי תעופה העריכו היום (ה'), כי החלפת מנהל העסקים הראשי מצביעה על אי אמון של בעלי המניות והשליטה באופן ניהול החברה.

לידור היה מנכ"ל תשלובת החלב של תנובה, בשלב התאוששותה ממשבר הסיליקון, פעמיים היה מנכ"ל נטפים-מגל, וכיום הוא מכהן כיו"ר דירקטוריון נטפים. בנוסף לכך היה מנכ"ל חברת-הבת של תשלובת מפעלי נטפים בארה"ב, מנכ"ל חברת הדלק אלון ויו"ר הדירקטוריון.

בהודעה על מינויו ליו"ר ומנהל העסקים הראשי של ישראייר, מאמצע השנה, הודיעה החברה, כי "היא צופה כי מינויו יתרום באופן מכריע להמשך מגמת הגידול בהיקפי הפעילות בתחומי התעופה והתיירות, ויתרום להמשך השתלבותה בתחומים עיסקיים חדשים".

לידור אישר את הידיעה. לדבריו, הוא ימשיך לכהן כיו"ר פעיל של החברה. "מעולם לא עסקתי בניהול הישיר של ישראייר", אמר לידור, "אלא בפיתוח העסקים. החלפתי נובעת מקצב הגידול המהיר של החברה, המכפילה את פעילותה מדי שנה. אין אני פוסל את האפשרות, כי בהתאם לכך יבוצעו שינויים ומינויים נוספים בהנהלת החברה, אותם אין באפשרותי להגדיר כרגע".

דנקנר מסר, כי "אינו מעוניין לדון בנושא". הורן לא השיב לפניית "גלובס"