שקיעת הפרסום? איגוד יחסי הציבור יערוך תחרות לבחירת מהלכי השנה

תחרות "האריה השואג" תהיה במתכונת דומה לזו של קקטוס הזהב בתחום הפרסום

האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות מייסד תחרות בתחום היח"צ, הדומה לתחרות קקטוס הזהב בתחום הפרסום, שתיקרא "האריה השואג". כך נודע ל"גלובס". התחרות תתקיים על פי תקנון התחרות של ארגון יחסי הציבור הבינלאומי IPRA, והזוכים בעבודות המצטיינות יוכלו להגישן לתחרות השנתית הבינלאומית.

כמו בקקטוס הזהב, גם בתחרות היח"צ תהיה ההתמודדות ע"פ קטגוריות פעילות שונות. בשלב זה מדובר על 17 קטגוריות שטרם אושרו סופית על ידי הנהלת האיגוד, ביניהן בתחומים שאינם מופיעים בתחום הפרסום, כמו היי טק וניהול משברים.

בימים אלה מקים האיגוד ועדת שיפוט, שתכלול אנשי אקדמיה, שיווק, תקשורת ויח"צ, שיגבשו את הקריטריונים לשיפוט. העבודות הזוכות יוכרזו באירוע שיתקיים בתחילת מאי באולם הקאמרי החדש בתל-אביב, בו יוכרז גם קמפיין השנה. אורח הכבוד יהיה אל ריס, מחבר הספר "שקיעת הפרסום ועליית יחסי הציבור".

יובל ארד, סגן יו"ר האיגוד ויו"ר הועדה המארגנת של התחרות, שיזם את האירוע, אומר: "ענף יחסי הציבור נהנה בשנתיים האחרונות מחיזוק תדמיתו כגורם דומיננטי בעל השפעה בתמהיל השיווק של כל חברה וארגון. יותר מנהלים מאמינים כיום שיחסי ציבור הם כלי אסטרטגי מרכזי, ויועצי התקשורת הופכים שותפים יותר מתמיד בחשיבה השיווקית של הארגון. התחרות היא הזדמנות עבורנו להעניק אות הערכה למי שפרצו את הגבולות, היו יצירתיים וסייעו לארגונים להם הם מייעצים לעמוד ביעדיהם העסקיים".

על פי נתוני האיגוד הישראלי ליחסי ציבור, בישראל פועלים כיום כ-250 משרדי יחסי ציבור פרטיים. היקף הפעילות הכספי של הענף נאמד בכ-400 מיליון, שקל. כ-33% מהפעילות מרוכזת בעשרת המשרדים הגדולים בענף. איגוד יחסי הציבור והדוברות, בראשות היו"ר סילביה בית הלחמי, מייצג כ-2,000 איש המהווים ממשק בין גורמים ציבוריים ומסחריים שונים, לבין התקשורת.