המשטרה אישרה מסיבת טראנס ל-7,000 משתתפים בחוף זיקים

המארגנים ביקשו לקיים מסיבה ל-15 אלף איש; בג"ץ הציע הפשרה

אושרה מסיבת טראנס בהיקף של 7,000 משתתפים בחוף זיקים. אישור המשטרה למסיבה האמורה בא בעקבות דיון בבג"ץ, שבמהלכו הציעו השופטים למשטרה לאשר את המסיבה.

באת-כוח המדינה, דינה זילבר, הסכימה, לאחר התייעצות עם המשטרה. העתירה הוגשה ע"י יוזמי המסיבה, חברת פורום, קבוצת צעירים שביקשו להשתתף במסיבה וח"כ דדי צוקר. העתירה הוגשה לבית המשפט, לאחר שהמשטרה סירבה לאשר מסיבת טראנס בחוף זיקים ב-4 באוקטובר בהיקף של 15 אלף משתתפים במשך כל הלילה. המשטרה הסכימה לאשר מסיבה של 3 שעות, בין השעות 21:00 ל-24:00, בהיקף של 3,000 משתתפים.

במהלך הדיון אמר בא-כוח העותרים, עו"ד רענן הר זהב, כי אין הצדקה לאסור מסיבת טראנס, והמגמה לעצור את המסיבות בטענה כי מדובר במסיבות סמים, איננה מבוססת.

לטענת העותרים, במקום למנוע את המסיבות, יש לאפשרן ולפקח עליהן. עו"ד הר זהב הביא דוגמאות היסטוריות, לפיהן בשנות ה-40 ניסו למנוע בארה"ב את מוסיקת הג'אז בטענה כי המוסיקה מביאה לשימוש בסמים. בשנות ה-60 מנעו את כניסתה לארץ של להקת ה"חיפושיות" בטענה זהה. כל הניסיונות הללו נראים בדיעבד כמגוחכים.

בעקבות הדיון, הציעו השופטים הנשיא אהרון ברק, דליה דורנר ויעקב קדמי, שהמשטרה תאשר את המסיבה ל-7,000 משתתפים למשך הלילה. לאחר התייעצות עם המשטרה הסכימה המדינה להצעה. יצויין, כי זו הפעם הראשונה בה מאושרת מסיבת טראנס בהיקף כזה. 5 עתירות קודמות בנושא נדחו