עובדי בנק טפחות חוששים שההסתדרות תגיע להסכם עם הנהלת קבוצת המזרחי מאחורי גבם

הלשכה המשפטית של ההסתדרות הפסיקה לשרת את חטיבת הבנקים; הנימוק: עומס עבודה

ראש הלשכה המשפטית בהסתדרות, עו"ד דורית טנא-פריצ'ק, הורתה לעובדיה שלא להעניק שירותים משפטיים לחטבת עובדי הבנקים. בין היתר הורתה לעו"ד חגית רימון, שטיפלה בעובדי בנק טפחות מטעם ההסתדרות, שלא להתייצב בדיון בביה"ד האיזורי לעבודה בירושלים.

אתמול התקיים דיון בבקשת עובדי טפחות למניעת פיטורים ובקשת בנק טפחות להפסקת העיצומים. לדיון התייצבו עוה"ד מיכל ליבן-קובי ולינדה עפרוני המייצגות את עובדי הבנק, ושלושת עורכי הדין ממשרד נחום פינברג המייצגים את ההנהלה. רימון לא הופיעה לדיון.

העובדים חוששים, כי ההסתדרות שואפת להגיע להסדר מאחורי גבם עם הנהלת הבנק. אחד מהם אמר: "ישנו חשש שההסתדרות תמכור את עובדי טפחות בדיוק כמו פרשת בנק הפועלים.

"ההסתדרות נמצאת בניגוד עניינים מובנה. הדבר האחרון שמעניין את ההסתדרות זוהי טובת העובדים. החובות של ההסתדרות לבנקים מסכלים את יכולתה לפעול לטובת העובדים בהגינות. זחיחות הזעת של בכירי בנק המזרחי בעניין יכולתם לחסל את המו,"מ מחזקת את החשש שנרקם דיל בין ההסתדרות להנהלת המזרחי וטפחות".

בוועד אומרים, כי אם אכן ייחתם הסכם כזה, הם יפנו לבית הדין בדרישה לבטלו, ואף יגישו תביעות אישיות כלפי כל המעורבים בטענה לייצוג בלתי הוגן.

טנא-פרצ'יק אמרה בתגובה: "ההסתדרות נותנת ייעוץ משפטי לכל האיגודים המקצועיים. בשל עומס העבודה הוחלט, בהסכמתו של יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, להעביר את הטיפול בחטיבת הבנקים לרייטנר חיצוני, עורך הדין המייצג כיום את הסתדרות המעו"ף.

יו"ר חטיבת הבנקים בהסתדרות, ציון שמע, אמר: "בשלב זה איני מעונין להגיב לתקשורת בנושא זה. נקיים בהסתדרות בירור פנימי מול הלשכה המשפטית".