מונקו: הנסיך רנייה השלישי מת בגיל 82; היורש - הנסיך אלברט, שכבר קיבל חלק מהסמכויות

נסיך מונקו , רנייה השלישי, מת היום (ד') בבית החולים, בגיל 82, כך נמסר בהודעה רשמית מטעם ארמון המלוכה. הנסיך רנייה אושפז בבית החולים בתחילת החודש, כשהוא סובל מדלקת ריאות, וארמון המלוכה אף פרסם לפני ימים ספורים הודעה בה נמסר, כי מצבו קשה מאוד. את מקומו של רנייה צפוי לרשת בנו, יורש העצר הנסיך אלברט.

אתר YNET דיווח, כי כבר לפני שבוע קיבל אלברט לידיו את הסמכויות השלטוניות במדינה, בשל ההתדרדרות במצבו הבריאותי של אביו. הוא הבטיח לנהוג ב"כוח, אמונה ולהט" כשימלא את התפקיד. הוא דיבר גם בשמן של שתי אחיותיו, הנסיכות קרוליין וסטפני, וציין כי "זוהי תקופה קשה לכולנו".

משפחתו של רנייה, משפחת גרימלדי, שולטת בנסיכות הזערורית השוכנת בחופה הדרומי של צרפת מזה 700 שנה. רנייה הוכתר לנסיך לאחר מותה של סבתו בשנת 1949, ולאחר שאמו, הנסיכה שרלוט, ויתרה למענו על הכתר.

הוא התפרסם בעיקר לאחר נישואיו לכוכבת הקולנוע האמריקנית גרייס קלי בשנת 1956. בני הזוג הולידו שלושה ילדים לפני שקלי מתה בתאונת דרכים בשנת 1982 - הנסיכה קרוליין (48), הנסיך אלברט והנסיכה סטפני. תקופת שלטונו של רנייה נודעה בשם "תקופת הזהב של מונקו".

במהלך 50 השנים האחרונות התפתחה המדינה, הגובלת בצרפת, באיטליה ובים התיכון, והגדילה את הכנסותיה. מלונות, אתרי סקי וכפרי נופש צצו בהרים ועל חופי הים. על-מנת לחסוך במקום, נבנו תחנות הרכבת והקניונים מתחת לאדמה.

עם השנים, הלך והתבסס שמה של הנסיכות כמדינה של עושר ורווחה. שיעור המסים האפסי כמעט, יחד עם מערכת בנקאית אמינה מחד ובתי הקזינו של מונטה קרלו מאידך, הפכו אותה לגן עדן לעשירי העולם. בשנת 1956 התחתן רנייה עם גרייס קלי, זוכת האוסקר היפהפיה, ונופך חדש נוסף לתדמיתה של הנסיכות.