יו"ר אחוזות החוף לשעבר דני קורן הורשע במירמה בפרשת החניונים

בית משפט המחוזי בת"א הרשיע היום (ד'), במסגרת הסדר טיעון, את דני קורן, מי ששימש עד ל-2004 כיו"ר דירקטוריון החברה העירונית אחוזות החוף, בשלוש עבירות של מירמה והפרת אמונים בגין מעשים שביצע במסגרת בתפקידו. במסגרת הסדר הטיעון הודה קורן כי פעל בחברת אחוזות החוף, בענייניו של מקורבו, ראובן גרוס ז"ל, שכונה "מלך החניונים". זאת, כשהוא נמצא בניגוד עניינים, באופן המקדם את האינטרסים של גרוס ותוך הפרת אמונים.

בין היתר, הודה קורן כי ידע שגרוס מסתיר את בעלותו בחברות שונות שאיתן התמודד שלא כדין במכרזים של אחוזות החוף ולא גילה זאת לחברי הדירקטוריון של החברה. עוד הודה קורן, כי ביקש מגרוס שיסדר עבודה לחתנו, וזאת שעה שגרוס התמודד על מכרזים, אותם מפרסמת אחוזות החוף.

בהסדר הטיעון הסכימו הצדדים כי יבקשו מביהמ"ש להטיל על קורן עונש של 6 חודשי מאסר, שאותן ירצה בעבודות שירות; קנס של 150 אלף שקל; וכן מאסר על תנאי. את ההסדר הגישו עוה"ד ערן זלר, יונתן קרמר, יעל דקל ואסתר אליאס, מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה

"פרשת החניונים" התפוצצה ב-2004 בעקבות חקירת המשטרה, שהעלתה חשד כי גרוס ניצל את קשריו בעיריית ת"א כדי לזכות במכרזים שונים להפעלת חניונים. ב-2008 הוגשו עשרה כתבי אישום בפרשה, בין היתר נגד גרוס, שהלך בינתיים לעולמו ונגד סגן ראש עיריית ת"א לשעבר, נתן וולוך.

עו"ד איריס ניב-סבאג, המייצגת את קורן, מסרה כי: "כתב האישום המתוקן משקף באופן מידתי את חלקו המוגבל של דני קורן בפרשה".