מגלגלים משפחתיות: "גלובס" ממליץ על 5 מסלולים לטיול אופניים משפחתי

אין הרבה ענפים שבהם יכולה כל המשפחה ליהנות מפעילות ספורטיבית משותפת, למעשה, יש אולי אחד כזה - רכיבה על אופניים

טיול אופניים משפחתי זה לא רק עניין של חיסכון בדלק אלא גם הזדמנות נהדרת לשלב טבע, כושר גופני וגיבושון משפחתי. לא בכדי, מראות של אבא, אמא וצאצאים המפדלים בשטח, נעשו שכיחים במחוזותינו.

גורמים בענף האופניים מאששים כי למספרן ההולך וגדל של המשפחות המגרדות עצמן מהספה וממסכי המחשב והטלוויזיה ויוצאות לדווש בטבע - יש בשנים האחרונות תרומה משמעותית לצמיחת הענף, שעל-פי ההערכות גלגל בשנה האחרונה כ-250-300 מיליון שקל. אלא שגם כאן, "יוקר המחייה" מעיב על החגיגה. ההוצאה על רכישת אופניים וציוד נלווה לכל המשפחה היא עסק יקר ולא שווה לכל כיס.

"הצטיידות באופניים ובציוד נלווה בסיסי תעלה למשפחה בת חמש נפשות כ-8,000 שקל. ההצטיידות הראשונית אמנם לא זולה, אך מדובר בהשקעה לטווח ארוך", אומר אייל ברמהס, מנכ"ל רשת מצמן&מרוץ.

למשפחות המעוניינות לדווש בחג בלי להוציא אלפי שקלים, הנה חמישה מסלולים אטרקטיביים לרכיבה המאפשרים גם השכרת אופניים.

נחל תנינים / בין שדות ומטעים

מסלול מערבי נחל תנינים - 10-18 ק"מ מבנימינה למעגן מיכאל - עוקב אחר תוואי נחל התנינים בכיוון הים ועובר בין שדות ומטעים, דרכי עפר ודרכים חקלאיות.

המסלול האטרקטיבי כולל, בין השאר, את בריכות הדגים של קיבוץ מעגן מיכאל, הים, שמורת תמסח ושמורת נחל תנינים.

זהו מסלול נוח ושטוח המתאים במיוחד למשפחות.

איפה וכמה עולה לשכור אופניים וקסדה? ניתן לשכור אופניים בתחנת האופניים רכבת בנימינה - 60 שקל למבוגר ו-50 שקל לילד, 80 שקל לאופניים עם טריילר לילד או לאופניים עם כיסא לילד.

המחירים הם לארבע השעות הראשונות של הרכיבה.

פארק תמנע / קצר ונגיש

פארק תמנע הוא ללא ספק מהאתרים המעניינים בדרום לרכיבה על אופניים. הוא אמנם פופולרי יותר בקרב רוכבי אופניים מקצועיים, אך מציע מסלולים קצרים ונגישים גם למשפחות. מסלול מומלץ (כשעה): יציאה מהאגם המלאכותי בפארק, דרך עמודי שלמה שלמרגלות הר תמנע וסיום ב"גן עדן נופי" - תצפית על דרך הקניונים ותצורות נוף ייחודיות, סלעי גרנית ואבן חול נובית אדומה.

איפה וכמה עולה לשכור אופניים וקסדה? ניתן לשכור אופניים בפארק תמורת 65 שקל ליום לאדם (בין השעות 9:00-16:00) או 20 שקל לשעה. הכניסה לפארק בתשלום נוסף: 44 שקל למבוגר ו-39 לילד.

בחגים תעריף הכניסה אחיד - 49 שקל למבוגר ולילד. משפחה המעוניינת בסיור אופניים מודרך ברחבי הפארק תאלץ להיפרד מ-580 שקל עלות מדריך. ניתן להיכנס לפארק עם אופניים פרטיות.

שדה צין / בעקבות הזקן

5 ק"מ של רכיבה מישורית בנופים המדבריים של בקעת צין ורמת עבדת. שדה צין - המרחב המקשר בין קיבוץ שדה בוקר למדרשת בן גוריון - הוכרז לפני מספר שנים כגן לאומי ובמסגרת פיתוח האזור, נסללו שבילים המתאימים גם לרוכבי אופניים. המסלול המומלץ עובר בכמה נקודות תצפית ועניין (כשעתיים): המנחת - מסלול הנחיתה שנבנה לבן גוריון; ביקור בצריף של בן גוריון, מיצד צין - חורבה מימי הרומאים; האנדרטה לזכרו של איתן מינץ מראשוני ההולכים לפטרה שלא חזרו; הפסלים של עזרא אוריון וסיום בקברו של בן גוריון.

איפה וכמה עולה לשכור אופניים וקסדה? ב"גיאופן", המרכז לרכיבה מדברית במדרשת בן גוריון. 60 שקל למבוגר ולילד (עצמאי), 40 שקל לנגרר (ילדים בגילאי 5-7) ו-20 שקל לכיסא תינוק. בסופי שבוע ובחגים, בתיאום מראש.

אגמון החולה / ציפורים נודדות

אגמון החולה, שבלב עמק החולה, נחשב לאחד מאתרי הצפרות החשובים בעולם. האתר מאפשר תצפית על ציפורים נודדות תוך כדי רכיבה על אופניים. מדובר במסלול אספלט מישורי באורך 8.5 קילומטר סביב אגם, פינות חמד ומצפורים לתצפית ולמנוחה.

איפה וכמה עולה לשכור אופניים וקסדה? ניתן לשכור במקום: אופני הרים - 52 שקל; אופניים זוגיים (טנדם) - 125 שקל; אופניים משפחתיים לשלושה רוכבים - 145 שקל, ולארבעה, חמישה רוכבים כיסא תינוק - 175 שקל.

בניגוד לימי חול, בחגים (כולל חול המועד סוכות) ובשישי-שבת לא מתאפשרת כניסת אופניים פרטיים לאתר. הכניסה לאתר, השייך לקק"ל, היא חינם.

תל-אביב / היסטורי ועכשווי

למעוניינים לדווש בכרך הגדול, העמותה לתיירות תל-אביב-יפו מוציאה סיורי אופניים מודרכים בשם "גלינג גלינג".

מדובר בסיור מעגלי (כשלוש שעות) היוצא מפארק הירקון, דרך הטיילת ועד לנמל יפו וממשיך ללב "העיר הלבנה" כולל שדרות המחאה - שדרות רוטשילד. סיור אופניים היסטורי ועכשווי.

איפה וכמה עולה לשכור אופניים וקסדה? 120 שקל למבוגר ולילד. הסיור הקרוב מתקיים ב-14 בחודש ופתוח גם למגיעים עם אופניים פרטיים בעלות של 90 שקל למבוגר ולילד. ניתן גם להזמין סיור אופניים פרטי לקבוצה של מינימום 15 איש בעלות של 2,500 שקל כולל השכרת אופניים וקסדות. (המחיר לא כולל אופניים וקסדות - 1,550 שקל).

טיפים לפני שקונים אופניים
 טיפים לפני שקונים אופניים

רוכבים על מספרים
 רוכבים על מספרים