כץ: אובר בישראל? תכינו מיליארדים לפיצוי נהגי המוניות

שר התחבורה בוועדת הכלכלה: "לא יודע מאיפה המיתוס על כוחם של נהגי המוניות, זה לא ציבור חזק. התפקיד שלי לאפשר להם התמודדות בתנאים שווים. מי שמשלם עבור רישיון מונית לא יכול להתמודד מול מישהו עם רכב פרטי"

ישראל כ"ץ / צילום: איל יצהר
ישראל כ"ץ / צילום: איל יצהר

מחריף העימות בין רה"מ בנימין נתניהו לשר התחבורה ישראל כץ סביב כניסתה של אובר (Uber) לישראל והפעלת "נסיעות שיתופיות" שיבוצעו על ידי נהגים פרטיים.

השר כץ הופיע היום (ב') כץ בוועדת הכלכלה של הכנסת, לדיון ברפורמה בענף הרכב, והכריז כי "מי שרוצה להכניס את אובר לישראל, שיכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות".

העימות עם נתניהו החל אתמול, בישיבת הממשלה, לאחר שראש הממשלה סיפר כי בביקורו בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס שוחח עם מנכ"ל אובר, שהביע ביקורת על התנהלותו של השר כץ. נתניהו אמר לו כי הוא מקווה שהרפורמות לא נעצרות כשזה מגיע לשיקולים אחרים - זאת ברמיזה ללחץ שהפעילו על השר כץ נהגי מוניות שחברים במרכז הליכוד. כץ לא נשאר חייב והציע במחאה להעביר את הסמכויות בנושא למשרד ראש הממשלה. "תעביר", ענה לו נתניהו.

בשלב זה של העימות התרעם השר כץ והזהיר מפני האפשרות של נהג שיעלה נוסע למכוניתו וייקח אותו לשטחים. "מה תעשה אז?", הקשה כץ. תגובתו של נתניהו: "תפנה אותם אליי". אבל כאן לא הסתיים העימות. ‏כץ פנה לנתניהו ואמר: "אתה לא מנוע מלעסוק בנושא בגלל ניגוד עניינים?" נתניהו ענה לו: "תנוח דעתך, אני יכול", וכץ מיהר לעקוץ: "אני מחויב לישראלים ולא לאילי הון".

בדיון היום הוסיף השר כץ: "אני לא יודע מאיפה המיתולוגיה על כוחם של נהגי המוניות, זה לא ציבור חזק. זה לא יבואני הרכב, עם כל הכבוד. זה ציבור עובד שמתמודד עם מציאות והתפקיד שלי זה לאפשר להם התמודדות בתנאים שווים. מי שמשלם עבור רישיון מונית לא יכול שמישהו יבוא עם הרכב הפרטי ויתמודד מולו. אם המדינה רוצה להכניס את זה שתחליט ותכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות. אני לא מושפע מלחצים".