מה חגגה הצמרת הביטחונית בגואה, ולמה התחייב כחלון?

וגם: הפתרון של שרגא ברוש ליוקר המחיה, ואורי יוגב מתנגד למינויים לא תקינים

כרמון בן ברוך הראל וויס/ צילוםדוברות משרד הביטחון
כרמון בן ברוך הראל וויס/ צילוםדוברות משרד הביטחון

מה חגגה הצמרת הביטחונית בגואה?

רמז: זה לא היה הטיול שאחרי הצבא

המצב הביטחוני בישראל מעולם לא היה רגוע, אבל דווקא עכשיו יצאה משלחת של התעשייה הביטחונית לגואה שבהודו.

זה כמובן לא היה במסגרתו של הטיול שאחרי הצבא. אתמול (ג') נפתחה בגואה שבהודו תערוכת DEFEXPO, בה מציגות בביתן הישראלי כ-30 חברות טכנולוגיה. הביתן הושק בטקס חגיגי במעמד שגריר ישראל בהודו דני כרמון; מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף (מיל') דן הראל; ראש סיב"ט, מישל בן ברוך; ומנכ"ל התעשייה האווירית יוסי וייס שאמר: "הודו היא שותפה מרכזית לתעשיות הביטחונית בארץ, כאשר מטרתה מאז ומתמיד הייתה לעמוד בחזית הטכנולוגיה. להודו יש צרכים מבצעיים ייחודיים והתעשייה האווירית מחויבת להקדיש את מיטב יכולותיה על מנת לעמוד באתגרים אלה. אנו נמשיך את שיתוף הפעולה האסטרטגי ארוך הטווח שלנו עם הודו לעתיד טוב ובטוח.

יחד עם זאת, הצרכים בשוק ההודי הופכים מורכבים יותר ויותר, אם בהגנה על גבולות ימיים ויבשתיים ואם באתגרים בתחום ביטחון הפנים.

לתעשייה האווירית יש יכולת לתת מענה על בסיס החדשנות המתמשכת שלה והיכולת לייצר מענה עדכני ואפקטיבי המותאם להתפתחויות".

כרמון בן ברוך הראל וויס / צילום: דוברות משרד הבטחון
 כרמון בן ברוך הראל וויס / צילום: דוברות משרד הבטחון

הפנים האמתיות

האירוע הנוצץ של איל מקיאג' חשף כמה קשרים משפחתיים

השבוע ערכה חברת איל מקיאג' אירוע השקה לשפה התקשורתית החדשה של מותג האיפור. למרות שמדובר בחברת קוסמטיקה, האירוע הנוצץ שנערך ברידינג 3 בנמל תל-אביב, משך אליו אנשי עסקים מתחומים שונים, ושב וחשף מספר קשרים משפחתיים ועסקיים מעניינים.

רו"ח אורן הולצמן, המנכ"ל והבעלים של איל מקיאג', דיבר במהלך הערב על החזון שלו לפתוח סניפים בניו יורק. אחותו, שירן הולצמן, מנהלת הפיתוח העסקי בחברה, הסבירה על המוצרים. החזון והדברים ריגשו את ההורים יוכי ואבי הולצמן, שפגשו במקום את עמי אראל, יו"ר סלקום ודירקטור בחברת אדמה שהוא גם קרוב משפחה - בנו דורון נשוי לשירן.

כדרך הטבע, במקום נכחה גם רו"ח ציפי ויגודמן. מתברר שויגודמן הגיעה לאירוע מטעם החטיבה העסקית של בנק הפועלים מאחר שהיא אחראית שם על התיק של איל מקיאג'.

עוד הגיעו והתרשמו: אבי לוי מנכ"ל מליסרון; חיים סקאל, יו"ר סקאל הולדינגס; פאר נדיר, קנדה ישראל; ירון אשל, משנה למנכ"ל גזית גלוב; ארנון תורן, מנכ"ל קניוני עזריאלי ואחרים.

אורן הולצמן וציפי ויגודמן  / צילום: שוקה כהן
 אורן הולצמן וציפי ויגודמן / צילום: שוקה כהן

הפתרון של שרגא ברוש ליוקר המחיה

נשיא התאחדות התעשיינים מפרגן לחברת אליאנס, אבל רק ברמה האישית

מצבה של התעשייה המסורתית היה הנושא שעמד במרכזו של הכנס השנתי השישי "תעשייה-אקדמיה" ע"ש פרופ' יוחנן ארזי ז"ל, שנערך השבוע במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה בכרמיאל.

שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, הלין ואמר כי: "חשוב להבין שכשהמדינה לא עוזרת התעשיין נאלץ לעזור לעצמו ומגיע להחלטה שעדיף לו להשקיע בחו"ל. כל היום מתעסקים פה ביוקר המחיה, אבל מפילים את זה על שכר הבכירים במשק ושוק הדיור. בסופו של דבר, ההשקעה בתעשייה המקומית היא זו שתביא לשיפור המשמעותי ביותר ביוקר המחיה, עוד לפני כל שאר הנושאים לטיפול". ברוש התייחס לרכישת אליאנס על ידי חברת יוקוהמה היפנית בעבור 1.2 מיליארד דולר, ואמר: "רכישת אליאנס לא מסייעת למשק. גם לא רכישת באפט את מניות ישקר. אני מפרגן להם ברמה האישית, אבל בסופו של דבר המדינה לא מרוויחה מזה". מאיר ענבר, משנה למנכ"ל אוסם לתפעול סיפר על המחסור בעובדים: "מדברים על שילוב של מגזרים שונים בתוך התעשייה, אבל אנחנו ממש לא רואים את זה. היינו רוצים לקבל חרדים ומיעוטים לעבודה, אבל הם לא מגיעים לעבודה בתעשייה המסורתית". בכנס נכחו גם: פרופ' אריה מהרשק, נשיא המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה; דלית שטאובר, יו"ר הועד המנהל של המכללה; דורון כהן יו"ר חבר הנאמנים ומנכ"ל משרד האוצר לשעבר; אבנר שדמי, ראש תחום תעשייה מסורתית בלשכת המדען הראשי; אבנר אשל, סמנכ"ל באלביט מערכות ואחרים.

מהרשק ברוש שטאובר וכהן  / צילום: אבי הירשפלד
 מהרשק ברוש שטאובר וכהן / צילום: אבי הירשפלד

ההתחייבות של שר האוצר

השר כחלון רוכש ידידים באוניברסיטה

השבוע אירח המועדון העסקי-אקדמי של פורום ידידי אוניברסיטת תל-אביב, את שר האוצר, משה כחלון, שהתייחס לעניינים שעל סדר היום ואמר: "אני חושב שצריך לכבד את הפסיקה של בג"ץ. בנושא מתווה הגז. כעת על ראש הממשלה לשבת עם החברות ולסדר את הנושא".

אמנון דיק, יו"ר אגודת הידידים והמנכ"לית סיגל אדר, השיקו במהלך הערב קמפיין חדש באוניברסיטה החוגגת 60 שנות פעילות, תחת השם - 60 שנה, 60 מלגות לתמיכה בדוקטורנטים ודוקטורנטיות, ואף זכו לקבל הבטחה מהשר כחלון שהתחייב לתרום בעצמו מלגה, מיד לכשיתבסס כלכלית. כחלון הספיק גם להכיר אישית את ג'ורג', רובוט השוכן במעבדת הסקרנות שבפקולטה להנדסה, זאת בסיועו של נשיא האוניברסיטה, פרופ' יוסף קלפטר.

באירוע נכחו אנשי העסקים: רוני ואורה נפתלי; איזי בורוביץ'; עו"ד תמיר גילת; צ'יריץ' ומסרט קסביאן, מריוס נכט, רוני חזקיהו, חנה פרי-זן, צבי סטפק, מאיר ברון, גבי דוד, דליה ויוסי פרשקר, אתי וגד פרופר, תמי ועו"ד דורון כוכבי ואחרים.

כחלון וג'ורג' / צילום:איציק בירן
 כחלון וג'ורג' / צילום:איציק בירן

אורי יוגב נלחם על הנבחרת

מנהל רשות החברות הממשלתיות מתנגד למינויים לא תקינים

אתמול (ג') התקיים במרכז הבינתחומי המפגש השני של פורום שוק ההון, כשהפעם התארח בו אורי יוגב, מנהל רשות החברות הממשלתיות. שמו של יוגב עלה בשבועות האחרונים לכותרות לאחר שמבקר המדינה, השופט יוסף שפירא, העביר ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, חומרי ביקורת שמהם עולה חשש לניגוד עניינים ומינויים בלתי תקינים מצדו של יוגב. למרות זאת, התפנה יוגב מעיסוקיו, וביקש להתמקד בפורום דווקא בזווית של המלחמה בשחיתות - שימור נבחרת הדירקטורים של רשות החברות הממשלתיות שבאה לפתור את תופעת המינויים הפוליטיים הלא מקצועיים. יוגב הציג מספרים והסביר כי מאז 2014 מונו לחברות הממשלתיות 170 דירקטורים בזכות ניסיונם המקצועי וללא כל זיקה פוליטית. לדבריו, ל-81% מהדירקטורים החדשים ניסיון כמנכ"לים וכמנהלים בכירים, ול-63% מומחיות פיננסית. בסך הכול, ציין יוגב כי החברות הממשלתיות עברו מהפסד של כ-600 מיליוני שקלים ב-2013 לרווח של כ-700 מיליון שקל ב-2015.

עו"ד עמירם גיל, מנהל פורום שוק ההון בבינתחומי, חיזק את דבריו של יוגב ואמר כי "אסור לחזור לאחור ולבטל את הישגיה של נבחרת הדירקטורים. תמיד יש מה לשפר, אך נבחרת הדירקטורים היא האלטרנטיבה הטובה ביותר כיום למינויים הפוליטיים". באירוע נכחה נבחרת של משפטנים, בהם: עו"ד דליה טל, עו"ד שירין הרצוג, עו"ד שחר הדר, עו"ד אופיר איל ועו"ד אלית אלקון. עוד השתתפו ענת גואטה, מנכ"לית אנטרופי ופרופ' עמיר ליכט מהמרכז הבינתחומי.

אורי יוגב / צילום: איל יצהר
 אורי יוגב / צילום: איל יצהר