יום יבוא ותטוס, רון

אפילו לדיירי הספסלים ברוטשילד יש ראש עיר. ולתושבי מרכז ת"א?

תושבי מרכז תל אביב היקרים שלום!

רון חולדאי, ראש העיר שלכם, עלה בתחילת השבוע לבמת הנואמים בוועידת ישראל לעסקים ונשא נאום שעשוי לעניין אתכם.

מאחר שהחיים לא פשוטים במרובע רוקח (צפון)-הים (מערב)-דרך אילת (דרום)- דרך נמיר (מזרח); ומאחר שכולכם מן הסתם עסוקים בחיפושי חניה, שחרור רכב ממלתעות הגוררים, דריכה על צורות חיים חדשות ברחוב או חתימה על צ'ק שכ"ד נוסף של 1,000 דולר תמורת כוך 2 חדרים - בקיצור, מאחר שהעולם הוא מקום טורדני, נפתח בחדשות הטובות!

אז ככה: הירקון, אותו נהר אדירים של הפרשות אנושיות ואחרות, נעשה נקי מיום ליום! כך הבטיח חולדאי, ונראה שבקרוב תחליפו לבגדי-ים, אם בכלל, ותשכשכו באשד הנוזלים האדיר הזה. מעניין אם לכך התכוון ראש העיר כשהבטיח, באותו נאום, להתגבר על יוקר הדיור ויוקר המחיה בת"א.

אם עדיין מקננת דאגה בלבכם, חשוב שתדעו: חולדאי כבר הקים ועדה. עכשיו זה רק עניין של עוד כמה כוסות תה ועוגיות בבניין האולטרא-מכוער של העירייה, ושכר הדירה יצנח לרצפה.

זאת ועוד: בשעה שחולדאי שקוע כל כולו ברווחתכם האישית הוא לא שוכח, ולו לרגע קצרצר, כי הוא ראש העיר "גם של האיש מבאר-שבע שאיבד את הבית שלו ועכשיו ישן על ספסל בשדרות רוטשילד". יפה. ואכן, באילו טענות יכולים לבוא ההומלסים בשדרה: שוורים לפני שנתיים, גלובוסים השנה. חולמים על עדרי פרות ורואים עולם.

ראש העיר שלכם גם הסביר בנאומו: "העשירים צריכים לגור בישראל". בכלל, הוא אמר, "עדיף לי עשיר בבניין של 50 קומות בת"א במקום שייעקר עוד דונם בשרון".

כמה מרגיע לדעת סוף-סוף למה בונים לכם עוד ועוד מגדלים מתחת לאף ומעל הראש. זה לא משהו אישי נגדכם, אנשי-ביניים-עלובים-ולא-מספיק-עשירים-לשרוד-בעיר-הזאת, בכלל לא. זה רק צעד מנע נגד עקירת עצי התפוז בואכה רעננה.

חוץ מזה, ישנם המסכנים ההם שאין להם איפה לגור. העשירים, נו. ואם לא במגדל בלב ת"א, הם לבטח יהגרו לתאילנד או עיראק ונפסיד את כל שקי הזהב שהם נוהגים לפזר סביבם. וזה, אנשי מרכז יקרים, לא יקרה.

חולדאי גם הפתיע בהצהרה כי ת"א, המשתרעת על 51 קמ"ר בלבד, קטנה משני בסיסים שעליהם פיקד כאיש צבא - נבטים וחצרים. העיר הזו קטנה על רון. עם זאת, הגודל לא קובע כי ת"א, לפי חולדאי, היא "יותר משטחה המוניציפלי, היא גם ערכים". אין, אין כמו ערך טוב לחמם יצועים בלילות הכפור ובימי תשלום החשבונות.

סוכרייה על מקל לסיום: ב-2025, הרבה אחרי שרובכם יישברו ויעברו לפרברים, חולדאי מבטיח ש-"1.3 מיליון כלי רכב יחסמו את ת"א". מעולה, מה אכפת לכם. לא בעיה שלכם, בטח לא שלו. חולדאי בעצם אומר: חושבים שאני לא מתפקד עכשיו? בעוד 18 שנים תתרפקו עליי במולטי-געגוע, כאילו הייתי צ'יץ.