1. אמובי

מנכ"ל: זוהר לבקוביץ'; תחום: פרסום בסלולרי; שנת הקמה: 2005; מייסדים: גיל שולמן, שאול רורקה וזוהר לבקוביץ'; הון שגויס: 42 מיליון דולר; משקיעים: אקסל פרטנרס, סקויה, סיסקו, מוטורולה, גלובספאן, וודאפון; מספר עובדים: 80

הבחירה ב-Amobee לחברה המבטיחה של "גלובס" ל-2008-2009 היא בחירה מרעננת ויוצאת דופן. לשם שינוי, הנבחרת השנה היא לא חברת תוכנה או חברת מוליכים למחצה. אמובי, שהוקמה ב-2005 על-ידי גיל שולמן, שאול רורקה וזוהר לבקוביץ' המנכ"ל, מפתחת מוצרים לעולם הפרסום בסלולר. עיקר משקיעיה הם זרים - קרן ההון סיכון סקויה-ישראל היא המשקיעה החצי-ישראלית היחידה בחברה - מה שאומר שכל הקולות שנאספו לטובתה היו של בכירי תעשיית ההון סיכון וההשקעות בישראל, שאף אחד מהם אינו מושקע בה.

אמובי מפתחת פלטפורמת ניהול פרסומות וקמפיין, המאפשרת להתאים פרסומות רלבנטיות למשתמש, בכל מדיה סלולרית: סרטוני וידיאו, מוזיקה, אינטרנט סלולרי, הודעות מולטימדיה, משחקים או SMS. בשנה וחצי האחרונות עשתה אמובי את מה שכמעט אף סטארט-אפ ישראלי צעיר שפונה לספקיות הסלולריות לא הצליח לעשות עד היום: להשיג רשימה ארוכה ומכובדת של לקוחות ענק ובהם טלפוניקה, וודאפון, Mobile Boost של ספרינט-נקסטל וחברות אחרות. חברות שלהן מאות מיליוני לקוחות ושלוחות בעשרות מדינות בעולם.

לדברי לבקוביץ', שמתגורר בסן-פרנסיסקו, "השנה האחרונה הייתה שנה מדהימה עבור אמובי, אין דרך אחרת להגיד את זה. בעיקר הזכייה בחוזה הגלובלי של קבוצת טלפוניקה, המפעילה הסלולרית השנייה בעולם. זכינו בחוזה בלעדי, וזה כמעט חסר תקדים - בוודאי לחברה צעירה מישראל. זה גם צעד שונה מבחינת טלפוניקה, כי זאת אחת הפעמים הראשונות שהם בוחרים ספק אחד עבור כל המדינות".

שוק הפרסום בסלולר חם מאוד, וחברות המחקר מסתכלות על השנים הקרובות במשקפיים ורודים במיוחד. גרטנר צופה כי עד 2011 ההכנסות מפרסום ברשתות הסלולריות בעולם יגיע ל-12.8 מיליארד דולר בשנה. חברת המחקר ABI Research מעריכה שעד 2013 ההכנסות יגדלו עוד יותר ויסתכמו ב-24 מיליארד דולר בשנה. אם לאמובי יהיה רק חלק קטנטן מהעוגה הזו, מצבה יהיה מצוין.

התקוות הגדולות שנתלו בחברה מהרצליה הובילו את השחקניות הגדולות בתחום להשקיע בה, וכך היא קיבלה מימון מסיסקו וממוטורולה, שמפתחות פתרונות לתחום לצידן של ענקיות הטלקום וודאפון וטלפוניקה - שהן לקוחות וגם משקיעות.